Hvad synes du er gammeltdags eller grimme? (navneleg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

Københavnermor

Anonym skriver:

Jeg er Anonym da man ofte bliver hakket ned herinde når man har nogle personlige meninger.

De navne som jeg synes ikke er de flotteste er:

Mynte

Kurt

Ingeborg

Carl

Esben

Merle

Synes simpelthen de er for gammeldags, og ikke passer ind i dagens Danmark. 

Hvilke navn fratrækker du?

Jeg synes Mynte, Merle og Carl er superskønne navne! Og er også vild med mange af de andre navne der er nævnt i denne tråd..

Jeg synes ikke man kan tale om grimme og flotte navne, for jeg syntes det afhænger af personen som bærer dem! F.eks kender jeg en lille pige der hedder Gertrud, og for mig kunne hun ikke bære et smukkere navn, da hun er skøn og jeg derfor forbinder navnet Gertrud med noget skønt! Mange ville måske ikke foretrække et navn som Gertrud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Muffin_girl

wamse skriver:

Ha ha jeg elsker ellers navnene Mynte og Merle, og ser dem slet ikke som gammeldags

Men her er der så navne som:

-Ib
-Gert
-Kurt
-Harry
-Leif
-Eigil
-Flemming
-Knud
-Margrethe
-Ingrid
-Birgit
-Inga
-Henny

Helt enig med det .. De navne er da bare for gammeldags

Anmeld

20. juni 2012

Malene76

Nu som Moar skriver:

Jeg synes Mynte, Merle og Carl er superskønne navne! Og er også vild med mange af de andre navne der er nævnt i denne tråd..

Jeg synes ikke man kan tale om grimme og flotte navne, for jeg syntes det afhænger af personen som bærer dem! F.eks kender jeg en lille pige der hedder Gertrud, og for mig kunne hun ikke bære et smukkere navn, da hun er skøn og jeg derfor forbinder navnet Gertrud med noget skønt! Mange ville måske ikke foretrække et navn som Gertrud..

Jeg har fremhævet i din tekst. Jeg er så enig med dig. Jeg synes nemlig det er personen bag der bærer navnet frem og for mig kan det gøre et navn, jeg ellers ikke lige synes klingede, til det smukkeste fordi barnet gør det smukt.  

KH Malene

Anmeld

20. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg er Anonym da man ofte bliver hakket ned herinde når man har nogle personlige meninger.

De navne som jeg synes ikke er de flotteste er:

Mynte

Kurt

Ingeborg

Carl

Esben

Merle

Synes simpelthen de er for gammeldags, og ikke passer ind i dagens Danmark. 

Hvilke navn fratrækker du?

Altså nu ville jeg nok ikke kalde mit barn Børge, men synes ikke man kan sige grimme navne eller flotte navne.

Nu har jeg en datter der hedder Ella, det er jo også gammelt, og jeg synes netop ældre navne er meget danske.....

Hvor imod jeg synes mange er bleven lidt for opfindsomme, synes til det skal være åh så særligt.... Det bliver bare for poppet til mig, men aynes stadig ikke de er grimme......

Og jeg kan godt lide ingeborg 

Anmeld

20. juni 2012

Malene76

Mor til Ella skriver:

Altså nu ville jeg nok ikke kalde mit barn Børge, men synes ikke man kan sige grimme navne eller flotte navne.

Nu har jeg en datter der hedder Ella, det er jo også gammelt, og jeg synes netop ældre navne er meget danske.....

Hvor imod jeg synes mange er bleven lidt for opfindsomme, synes til det skal være åh så særligt.... Det bliver bare for poppet til mig, men aynes stadig ikke de er grimme......

Og jeg kan godt lide ingeborg 

Ella er toplækkert.  

Anmeld

20. juni 2012

TeamRocket

Det var da en usmaglig tråd
Det er da ganske almindelig høflighed at man ikke siger navne er grimme. Jøsøs- gætter på der sidder et grimt menneske bag denne tråd.

Anmeld

20. juni 2012

Malene76

TeamRocket skriver:

Det er da ganske almindelig høflighed at man ikke siger navne er grimme. Jøsøs- gætter på der sidder et grimt menneske bag denne tråd.

Hold da op... Du skal ikke smide med sten når du selv bor i et glashus... Gør du ikke lige det samme ved at kalde personen bag tråden for et grimt menneske?

MVH Malene

Anmeld

20. juni 2012

Lovely<3

TeamRocket skriver:

Man må ikke sige, at navne er er grimme....men man må åbenbart gerne sige det om andre  personer ????!!! FLOT

Anmeld

20. juni 2012

TeamRocket

Malene76 skriver:

Hold da op... Du skal ikke smide med sten når du selv bor i et glashus... Gør du ikke lige det samme ved at kalde personen bag tråden for et grimt menneske?

MVH Malene

Ikke helt- jeg står ved mit gæt- hvor ts gemmer sig bag anonym når hun disser navne. Hvis man vil sige til folk de har grimme navne, kan man idet mindste gøre det uden at være anonym!

Anmeld

20. juni 2012

TeamRocket

Lenore2009 skriver:

Man må ikke sige, at navne er er grimme....men man må åbenbart gerne sige det om andre  personer ????!!! FLOT

Ja hvis man er voksen nok til at sige det og det navn er direkte grimt, så kan man vel idet mindste gøre det uden at gemme sig bag anonym.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.