Jeg har både fået stueaarast og blevet sendt på eget værelse og det har jeg ikke taget skade af..
Jeg tror på at det jeg gør virker..
Det kan da godt være at hun laver det sammen nummer senere igen, men jeg er ikke i tvivl om at i det øjeblik det hele står på, ja så ved hun godt hvad det hele drejer sig om..
sidder lidt og tænker på om i sommetider ser det der hedder nanny 911 på tv-danmark.
Det er jo profesionelle mennesker der viser hvordan staf/opdragelse fungere , når det bare bliver brugt rigtigt...
Bryder mig egentlig ikke om ordet straf.. jeg vil hellere kalde det opdragelse...
Pia
OG hvad ved de barnepiger??....ja, straf kan virke, børn kan skoles til at gøre hvad forældrene og andre ønsker...lidt som en lussing i skolen kunne få børn til at blive bange og opføre sig som læreren ønskede...men at det virker,er jo ikke det samme som det er hensigtsmæssigt og godt for børnene.
Jeg har set de programmer og jeg kan på ingen måder forholde mig til dem...familierne er også virkelig ekstreme, de magter jo slet ikke deres børn...men at overføre de der barnepigers opførsel og afrettethed af børn til min verden, det hverken kan eller vil jeg byde mine unger.
At sende på værelse eller give time out efterlader børnene med en følelse af forladthed og det skal mine børn i hvert fald ikke sidde med og da slet ikke pga mig.
At vi som børn gjorde og oplevede ting vi ikke mener vi tog "skade af" er jo ikke det samme som at det var en god måde den måde der blev handlet på.
Nej, mine børn kommer aldrig til at blive straffet og føle sig skubbet væk af mig...never ever....jeg er der for dem og kan jo tale med dem hvis der er noget der går skævt...jeg behøver ikke bruge min magt over barnet til at skubbe det væk....og demonstrere at her er jeg den stærke...de ved jeg er den stærke, nemlig den der passer på dem-
Knus Eva..
Anmeld