Hvad gør i når der skal "Straffes" ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2009

Pia

Jeg har både fået stueaarast og blevet sendt på eget værelse og det har jeg ikke taget skade af..
Jeg tror på at det jeg gør virker..
Det kan da godt være at hun laver det sammen nummer senere igen, men jeg er ikke i tvivl om at i det øjeblik det hele står på, ja så ved hun godt hvad det hele drejer sig om..

sidder lidt og tænker på om i sommetider ser det der hedder nanny 911 på tv-danmark.
Det er jo profesionelle mennesker der viser hvordan staf/opdragelse fungere , når det bare bliver brugt rigtigt...

Bryder mig egentlig ikke om ordet straf.. jeg vil hellere kalde det opdragelse...

Pia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2009

Honningblomst

Jeg har både fået stueaarast og blevet sendt på eget værelse og det har jeg ikke taget skade af..
Jeg tror på at det jeg gør virker..
Det kan da godt være at hun laver det sammen nummer senere igen, men jeg er ikke i tvivl om at i det øjeblik det hele står på, ja så ved hun godt hvad det hele drejer sig om..

sidder lidt og tænker på om i sommetider ser det der hedder nanny 911 på tv-danmark.
Det er jo profesionelle mennesker der viser hvordan staf/opdragelse fungere , når det bare bliver brugt rigtigt...

Bryder mig egentlig ikke om ordet straf.. jeg vil hellere kalde det opdragelse...

Pia

OG hvad ved de barnepiger??....ja, straf kan virke, børn kan skoles til at gøre hvad forældrene og andre ønsker...lidt som en lussing i skolen kunne få børn til at blive bange og opføre sig som læreren ønskede...men at det virker,er jo ikke det samme som det er hensigtsmæssigt og godt for børnene.
Jeg har set de programmer og jeg kan på ingen måder forholde mig til dem...familierne er også virkelig ekstreme, de magter jo slet ikke deres børn...men at overføre de der barnepigers opførsel og afrettethed af børn til min verden, det hverken kan eller vil jeg byde mine unger.
At sende på værelse eller give time out efterlader børnene med en følelse af forladthed og det skal mine børn i hvert fald ikke sidde med og da slet ikke pga mig.
At vi som børn gjorde og oplevede ting vi ikke mener vi tog "skade af" er jo ikke det samme som at det var en god måde den måde der blev handlet på.
Nej, mine børn kommer aldrig til at blive straffet og føle sig skubbet væk af mig...never ever....jeg er der for dem og kan jo tale med dem hvis der er noget der går skævt...jeg behøver ikke bruge min magt over barnet til at skubbe det væk....og demonstrere at her er jeg den stærke...de ved jeg er den stærke, nemlig den der passer på dem-
Knus Eva..

Anmeld

4. maj 2009

Pia

Eva skriver:

OG hvad ved de....ja, straf kan virke, børn kan skoles til at gøre hvad forældrenen ønsker...lidt som en lussing i skolen kunne få børn til at blive mange...men at det virker er jo ikek det samme som det er hensigtsmæssigt og godt for børnene.
Jeg har set de programmer og jeg kan på ingen måder forholde mig til dem...familierne er også virkelig ekstreme, de magter jo slet ikke deres børn...men at overføre de der barnepigers opførsel og afrettethed af børn, det hverken kan eller vil jeg byde mine unger.
At sende på værelse eller give time out efterlader børnene med en følelse af forladthed og det skal mine børn i hvert fald ikke sidde med og da slet ikke pga noget jeg har gjort.
At vi som børn gjorde og oplevede ting vi ikke mener vi tog "skade af" er jo ikke det samme som at det var en god måde.
Nej, mine børn kommer aldrig til at blive straffet og føle sig skubbet væk af mig...never ever....jeg er der for dem og kan jo tale med dem hvis der er noget der går skævt...jeg behøver ikke bruge min magt over barnet til at skubbe det væk....og demonstrere at her er jeg den stærke...de ved jeg er den stærke, nemlig den der passer på dem-
Knus Eva..

Vi er helt enige i at de familer er rkstreme..
Og kan også kun blive forskrækket over at man kan miste kontrollen over sine børn på den måde..

Men jeg føler mig på ingen måde som en dårlig mor eller en der misbruger sin magt, fordi jeg vælger og opdrage mine børn på den måde jeg gør..
Og at min datter skulle føle sig forladt fordi jeg giver hende en time out på hendes værelse.. Nej den tror jeg bare ikke på..
Min datter ved også godt at hun kan snakke med mig og at jeg gerne lytter.
Men derfor skal hun nu forsat vide det, når hun gør noget forkert..

pia

Anmeld

4. maj 2009

Honningblomst

Pia skriver:

Vi er helt enige i at de familer er rkstreme..
Og kan også kun blive forskrækket over at man kan miste kontrollen over sine børn på den måde..

Men jeg føler mig på ingen måde som en dårlig mor eller en der misbruger sin magt, fordi jeg vælger og opdrage mine børn på den måde jeg gør..
Og at min datter skulle føle sig forladt fordi jeg giver hende en time out på hendes værelse.. Nej den tror jeg bare ikke på..
Min datter ved også godt at hun kan snakke med mig og at jeg gerne lytter.
Men derfor skal hun nu forsat vide det, når hun gør noget forkert..

pia

Det undrer mig hvis du tror at børn kun ved de gør noget forkert hvis de bliver straffet...det lyder på mig som en virkelig forældet holdning og tankegang.
Hvorfor straffe dem...for at de ved de gør noget forkert...hvad med at sige det til barnet, snakke med det om at det ikke fungerer og spørge ind til hvad der skete og hvorfor det skete...at lære barnet at tale om tingene og ikke mindst vise barnet at man er der og gerne vil hjælpe.
Jeg synes straf er en unødig magtdemonstration fra forældrenes side...en forældet tankegang og måde at behandæe børn på...men det er bare min mening. Jeg ser ingen grund til at behandle mine unger sådan og er sikker på at de ikke ville føle eller lære noget rart ved a blive smidt på værelset...de lærer selvfølgelig at når man laver en fejl, så straffer dem der elsker en...hmm...men mon de så på sigt har lyst til at fortælle sine forældre om deres fejl...børn bliver ældre..
Knus Eva...som er siker på vi alle gør hvad vi kan og ønsker for vores guld..

Anmeld

4. maj 2009

Pia

Eva skriver:

Det undrer mig hvis du tror at børn kun ved de gør noget forkert hvis de bliver straffet...det lyder på mig som en virkelig forældet holdning og tankegang.
Hvorfor straffe dem...for at de ved de gør noget forkert...hvad med at sige det til barnet, snakke med det om at det ikke fungerer og spørge ind til hvad der skete og hvorfor det skete...at lære barnet at tale om tingene og ikke mindst vise barnet at man er der og gerne vil hjælpe.
Jeg synes straf er en unødig magtdemonstration fra forældrenes side...en forældet tankegang og måde at behandæe børn på...men det er bare min mening. Jeg ser ingen grund til at behandle mine unger sådan og er sikker på at de ikke ville føle eller lære noget rart ved a blive smidt på værelset...de lærer selvfølgelig at når man laver en fejl, så straffer dem der elsker en...hmm...men mon de så på sigt har lyst til at fortælle sine forældre om deres fejl...børn bliver ældre..
Knus Eva...som er siker på vi alle gør hvad vi kan og ønsker for vores guld..

Vi er heldigvis forskellige..

Og ingen forældre er de perfkete forældre/ingen mennesker er de perfekte mennesker..

du har din holdning og jeg har min..

Og så længe min datter er glad og tilpas, så er jeg det også..
Og tvivler ikke det mindste på at min datter nok skal komme og snakke med mig..

Nogel går ind for løs opdragelse og nogle går ind for faste rammer...

Pia.

Anmeld

4. maj 2009

Honningblomst

Vi er heldigvis forskellige..

Og ingen forældre er de perfkete forældre/ingen mennesker er de perfekte mennesker..

du har din holdning og jeg har min..

Og så længe min datter er glad og tilpas, så er jeg det også..
Og tvivler ikke det mindste på at min datter nok skal komme og snakke med mig..

Nogel går ind for løs opdragelse og nogle går ind for faste rammer...

Pia.

Så lukkede du den..hmm...men fair nok.Jeg forstår bare ikke hvad straffen skulle hjælpe på og det er jo tydeligt du heller ikke kan forklare mig det...men det er faktisk svar nok for mig-smiler.
Nej, ingen er perfekte..men man kan jo gøre hvad man nu kan...men igen, så er det jo forskelligt hvilke mennesker vi hver især ønsker at støtte vores børn i at blive.
God aften..
Knus Eva...som er glad for min mor ikke havde brug for at straffe os.

Anmeld

4. maj 2009

Miamaja

Eva skriver:

Hvis straf hjalp, ville barnet så gøre det igen...og at sige undskyld er jo ikke det samme som at barnet ved det er forkert det det lige har gjort, det har bare lært at det er det mor og far vil høre, for at de igen vil mig.
Jeg tror ikke på straf virker, for så ville barnet jo lade være med at gøre det det ikke måtte...børn er lyst og følelsesstyrede de første mange år og derfor vil de gøre ting som de simpelthen ikke tænker over når det er forkert og derfor mener jeg slet ikke at straf har en positiv indvirkning på sigt.
Endvidere så bryder jeg mig ikke om at ekskludere børn for at lære dem at være en del af et fællesskab.
Men gen så handler det jo om hvad man tror på og hvordan man ønsker at behandle sine børn..jeg er heller ikke selv blevet straffet som barn...jo, vi fik da af vide når det ikke var smart det vi lavede...men aldrig har jeg haft stuearrest eller er blevet sendt på værelset...om mine børn og jeg så bare er engle, det tror jeg nu ikke...jeg kan bare ikke se en grund til straf og derfor lever jeg fint uden..
Knus Eva..hvis drenges værelse er til hygge og aldrig som isolation..

he he.. ja hvis straf hjaep hvorfor saa gore det igen. det synes jeg ogsaa... tror mere straf er noget foraeldre foretager sig for at faa aflob fra sine egne frustrationer naar born gore noget de ikke maa.

her bruger vi en slags time out... saette ham i sin stol for at han ikke kan gore det han var i gang med der var forbudt men det er en magtkamp at faa ham til at sidde stille der.

ved virkelig ikke hvordan og hvorledes..det er meget svaerre med ens born end andres

Anmeld

4. maj 2009

Pia

Om jeg lukker den ved jeg ikke..
Det kan bare under mig, at når man har svaret på et indlæg, så skal man sidde og forsvare den måde man vælger og oprdrage sine børn på..??

men det må sku være fedt og være af den overbevisning at man er den perfekte mor og at man har svar på alt..

Jeg ser ingen grund til at jeg skal forklare/forsvare hvorfor jeg vælger opdragelse som jeg gør..

Der blev spurgt om i starten af denne debat hvordan vi gør når vi opdrager på vores børn og dte er det jeg har svaret på..

Anmeld

4. maj 2009

MetteT

Pia skriver:

Om jeg lukker den ved jeg ikke..
Det kan bare under mig, at når man har svaret på et indlæg, så skal man sidde og forsvare den måde man vælger og oprdrage sine børn på..??

men det må sku være fedt og være af den overbevisning at man er den perfekte mor og at man har svar på alt..

Jeg ser ingen grund til at jeg skal forklare/forsvare hvorfor jeg vælger opdragelse som jeg gør..

Der blev spurgt om i starten af denne debat hvordan vi gør når vi opdrager på vores børn og dte er det jeg har svaret på..

Anmeld

4. maj 2009

Marlene.B

Hvad er straf??
Herhjemme når Magnus koger over (er sket 2 gange) kommer han på sit værelse med lukket dør og får at vide at han kan komme ned når han er klar. De 2 gange er der gået et par min så kommer han glad ned igen og vi har glemt hvad der er sket, sådan gør vi her.
Tror måske at vi alle tager lidt fra vores egen barndom og bruger. Selv har jeg fået et par flade og røvfuld mere end en gang, jeg håber ALDRIG at jeg bliver så magtesløs at jeg vil slå mit barn, men man skal aldrig sige aldrig.
Hilsen herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.