Når Lærke er helt umulig og slet ikke vil høre efter hvad vi siger eller gøre som vi siger, så bliver hun sendt ind på hendes værelse .
Her sætter hun sig så helt automatisk på sin stol og sidder og skaber sig, indtil hun kommer efter at nu må hun hellere blive god igen.
Hun får højst lov til at sidde der inde alene fem minutter inden vi går ind til hende..
Og det er meget meget sjældent hun når op på 5 min.
Hun er som regel tøet op efter et par minutter, men så kommer hun også af sig selv og siger undskyld.
det er det vi ligesom har valgt og bruge, at hun skal komme og sige undskyld, fordi så ved vi at hun har forstået at det hun lige gjorde var helt forkert.
Ordet straf kan vel tolkes som man vel.
Men jeg er af den helt klare opfattelse, at når Lærke har gjort noget der er helt uacceptabel, så skal hun have det afvide.
Om det så er og straffe hende det og sende hende på værelset, tjaa det ved jeg ikke.
Men en ting jeg ved er at det fungere og min datter er forsat en glad og tilpas pige..
Pia
Hvis straf hjalp, ville barnet så gøre det igen...og at sige undskyld er jo ikke det samme som at barnet ved det er forkert det det lige har gjort, det har bare lært at det er det mor og far vil høre, for at de igen vil mig.
Jeg tror ikke på straf virker, for så ville barnet jo lade være med at gøre det det ikke måtte...børn er lyst og følelsesstyrede de første mange år og derfor vil de gøre ting som de simpelthen ikke tænker over når det er forkert og derfor mener jeg slet ikke at straf har en positiv indvirkning på sigt.
Endvidere så bryder jeg mig ikke om at ekskludere børn for at lære dem at være en del af et fællesskab.
Men gen så handler det jo om hvad man tror på og hvordan man ønsker at behandle sine børn..jeg er heller ikke selv blevet straffet som barn...jo, vi fik da af vide når det ikke var smart det vi lavede...men aldrig har jeg haft stuearrest eller er blevet sendt på værelset...om mine børn og jeg så bare er engle, det tror jeg nu ikke...jeg kan bare ikke se en grund til straf og derfor lever jeg fint uden..
Knus Eva..hvis drenges værelse er til hygge og aldrig som isolation..
Anmeld