Når man ikke kan få barnet til at sove om aftenen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

piap

Anonym skriver:

Jeg er utrolig dårlig til at klare hvis vores barn ikke vil sove om aftenen. Jeg hidser mig ikke op, det er slet ikke det, jeg bliver mere ked af det og panikker.

Min mand er meget bedre til at gribe det an på en rolig måde og sådan "det skal nok gå og det klarer jeg lige".

Vi vil gerne have nr 2, men jeg er da lidt urolig for hvordan det bliver der. Det er kun i peroder vores barn ikke vil sove og det kan tage noget tid før der er ro, men alligevel er det min mand der træder til der.

Er det ok at det er sådan? Og please sig at andre har det på samme måde?

Det er sket en eller to gange før at jeg har måtte ringe ham hjem hvis der har været uro. Ellers er jeg da stolt hvis jeg har kunne klare det selv.

føler så meget med dig for det lyder som hjemme ved os i perioder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Isabella_mor

har i putteritual...

altså gør i det samme HVER EVIG ENESTE AFTEN...

Hvis ikke i har det, er det simpelthen bare det i skal gøre... gøre det sammen hver aften... 

tør ble, nattøj på, børste tænder, læse bog/synge sange eller begge dele, og så godnat... 

yndlingsputtebamse og så måske et lille lys tændt på værelset til barnet er faldet i søvn så skal det slukkes... 

det hjælper gevaldigt meget at der er et ritual/rutine præget putning så barnet ved hvad der skal ske og at det ikke kan løbe om hjørner med jer..

og så bare undgå at have for meget fart på.. gear lidt ned når i har spist... lav en leg der er rolig.. puslespil eller sådan noget inden puttetid så barnet kommer ned i gear.. 

Anmeld

20. juni 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

har i putteritual...

altså gør i det samme HVER EVIG ENESTE AFTEN...

Hvis ikke i har det, er det simpelthen bare det i skal gøre... gøre det sammen hver aften... 

tør ble, nattøj på, børste tænder, læse bog/synge sange eller begge dele, og så godnat... 

yndlingsputtebamse og så måske et lille lys tændt på værelset til barnet er faldet i søvn så skal det slukkes... 

det hjælper gevaldigt meget at der er et ritual/rutine præget putning så barnet ved hvad der skal ske og at det ikke kan løbe om hjørner med jer..

og så bare undgå at have for meget fart på.. gear lidt ned når i har spist... lav en leg der er rolig.. puslespil eller sådan noget inden puttetid så barnet kommer ned i gear.. 

Vi gør præcis de ting.

Skal måske nævnes at barnet er 2,5 år og det "bare" er en af de perioder hvor h*n er urolig fordi der sker så meget i udviklingen. Men det gør det jo ikke nemmere af den grund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.