Anonym skriver:
Ja jeg drømmer virkelig bare sådan om at blive mor til en lille pige
Jeg er gravid, men er slet ikke langt nok henne endnu til at man ville kunne se kønnet til skanning.
Jeg går konstant rundt og forestiller mig at den lille i maven er en lille pige! Jeg kigger på pige tøj, og forrestiller mig hvordan hun ville se ud i det.
hvis min kæreste nævner at det jo altså måske bliver en dreng, kan jeg mærke at jeg bliver ret trist
ikke fordi jeg ikke ville elske en dreng over alt på jorden, men min drøm om at få en datter er bare så stor!
jeg kan blive helt sur på mig selv og pinlig ovet at føle og tænke sådan
men jeg kan simpelthen bare ikke gøre for det!
jeg er meget taknemmeligt for at jeg overhovedt er så heldig at være gravid, og bare barnet er velskabt er det jo dejligt! Men alligevel... jeg ved bare at jeg bliver skuffet hvis jeg får afvide at det er en dreng 
puha hvor skulle jeg skamme mig....
Søde du - da jeg læste dit indlæg, fik jeg tre usammenhængende tanker, som du skal have med:
Først blev jeg forarget over din drøm - hvordan kan man dog tænke sådan? Og grunden til min forargelse var, at jeg selv tænkte som du ved min første graviditet. Jeg fik så også min skønne pige - men de to næste gange fik jeg drenge, som var og er så vidunderlige, at jeg ikke kan få ind i mit hoved, hvordan jeg kunne have ønsket mig IKKE at få drenge. Hvad tænkte jeg dog på?
Så tænkte jeg, at du hverken får en dreng eller en pige - du får en BABY, og de "fungerer" helt ens fra fødslen: De er skabt så genialt, at du ikke kan andet end at forelske dig i den, du får, helt uanset kønnet.
Endelig tænkte jeg, at "i min tid" blev vi ikke kønsscannet, og det var på mange måder fantastisk ikke at vide kønnet på forhånd. Blandt andet fik man sin vidunderlige baby i armene samtidig med opdagelsen af, om det var en pige eller en dreng, og det viste sig jo at være så fuldstændigt underordnet, når man lå der med sit lille mirakel.
En sidste "information": Det er stort og spændende og fascinerende at følge en lille drengs udvikling til stor knægt og ung mand - på mange måder en ny verden. Og jeg ELSKER at have to lømler på 13 og 14, som er vokset mig over hovedet og driller mig med det, samtidig med, at de stadig er mors små drenge.
Du bliver lykkelig for dit barn, og får du en dreng, vil du ryste på hovedet over de tanker, du har lige nu. Jeg sværger!