Hjemme hos os, VOL 2!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

FruK

Maria. skriver:

Jeg læste denne tråd: https://www.baby.dk/debat/179392pi1/boernerelateret/hjemme-hos-os.aspx og tænkte WTF!  Jeg kunne ikke engang kommentere den! Jeg synes simpelthen den var for langt ude.. Et er at det er en anonym der har skrevet den.. Hvorfor være "stolt" af at ens børn skrubber lokummer, og så ikke engang stå ved det!!? Jeg har ikke læst hele dabatten igennem! Jeg synes klart at man skal lære sine børn nogle mål og værdier her i livet - også de sure pligter, men det skal være på en værdig og respektfuld måde!

Det er godt nok længe siden jeg har oprettet en debat på baby.dk, men jeg følger stadig med, og denne her var jeg simpelthen nødt til at give et inddirekte modsvar!!

Hjemme hos os:

1) Børnene er med til at lave madplan for ugen, sådan at der er noget alle kan lide..

2) Vi opfordrer til at spise mange grøntsager, men ingen tvang, hvis man ikke kan lide dem. Børns smagsløg ændrer sig mange gange i de første leveår. Derfor kan børn opleves som "kræsne" uden egentlig at være det!

3) Det sker at vi kører på MacDonalds eller Pizza Pronto i Husum af og til..

4) Et nej, kan sagtens laves om til et ja, hvis børnene står med de der bambi "må-jeg-ikke-nok-moar-øjne"..

5) Et måske hælder som oftest til ja.. Ellers sagde jeg bare nej fra starten..

6) Dårlig opførsel snakker vi om i fællesskab. Hvorfor det skete, hvordan vi afhjælper det fremover mm..

7) Vi rydder op på værelserne sammen. Det er så hyggeligt!

8) Er man for lille til at rydde op,så gør mor det for dig!

9) Om fredagen må man være længe oppe - lige til man dejser om i sofaen!

10) I vores hjem hygger vi os, og der er altid plad til en ekstra!

11) Børn af andre (gæster) bliver der hygget lige så meget om!

12) Børnene får dagligt ros, kys, kram, historielæsning, ture på legepladsen, ect.

13) Penge til fredagshygge, legetøj mm, får de når der er behov for det..

Alt dette har resulteret i børn der hygger sig, og glæder sig over den daglige hyggestund vi har fra vi kommer hjem, til vi går i seng.

Herhjemme er det mor og far der laver mad, gør rent, skrubber toiletter, vasker tøj mm.. Børnene må hellere end gerne deltage, men vi opfordrer ikke til det. Det skal komme helt af sig selv, og ikke være en sur pligt, når de er så små! Mine børn, opfører sig som børn og snakker som børn. Hvis de siger grimme ord, som jeg finder upassende, fortæller jeg dem hvad det betyder og hvorfor man ikke bruger disse ord.

Vi har meget enkle regler hjemme hos os. Vores søn på 5 år har en iPod touch og en Nintendo 3DS - begge har han fået af os, fordi vi synes han fortjener det! Om fredagen har vi "spil-fri-dag" fordi vi råhygger med slik og disney sjov.

Den mindste er 2 år, og kan selv tage ble (pants) og tøj på.. I vinters da hun var 1½ tog hun selv flyverdragt og støvler på. Absokut ikke på vores befordring.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Pige2009

HeXeri skriver:

Ikke helt, tidligere tråd var en opbakning til den stakkel der vovede at skrive en stille tanke herinde. Ts tråd var vel ment som en frmevisning af at det kunne ts også sagtens finde på? Denne tråd er vel mest ment som hvor ret andre har og hvor forkert ts*2 er?

Jeg læser det bare ikke så stramt som du gør. Gør min dreng noget godt, går ud med sin ble eller samler noget op fra gulvet, er min første reaktion da også ofte at nusse ham, give ham et knus, kys - hvad der nu lige falder først for? Men jeg siger jo ikke til ham "Nu gør du det og så får du dagens knus nummer 3". Og det tror jeg måske I læser det som. I mit hjem er kærlighed og fysisk kontakt noget naturligt, er jeg sød ved min kæreste får jeg også en klaps i numsen, et knus, et kys.

Jeg kunne ikke være mere enig med dig i stort set alle dine indlæg. Jeg er også set so. En striks opdrager i min familie, men min datterflår masser af knus, kys og kram fra både far og mor. Hun bliver tilskyndet til at rydde op og vi gør det ofte sammen, men i min optik skal børn have faste rammer og regler, så jeg bestemmer, hvad vi får at spise osv. Sørger selvfølgelig for at der er noget hun kan lide

Hendes sengetid er regelmæssig selvom det er weekend, for ellers ødelægges hendes rytme.

Kh. Linda 

Anmeld

18. juni 2012

Lovely<3

Omsorgsgiver skriver:

Ok. sorry   Har først læst nu at du skrev det i ironi det med at ts. i den her tråd er en bedre mor end ts. i den anden.

Puha....godt det "kun" var ironi for syntes da godt nok det andet var ledt at skrive over for den anonyme i den anden tråd....

Hehe Skulle nok ha skrevet, at jeg anvendte ironi

Anmeld

18. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mettefpigen skriver:

Nu kommer jeg med min mening: folk har forskellige måder at opdrage deres børn på, og det skal folk have lov til.... fordi man er uenige om opdragelse gør det ikk nogle til dårlige mødre.... :-)

Nemlig  Og forskellig opdragelse kan lige så vel være rigtige!

Anmeld

18. juni 2012

HeXeri

Baagøe skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig med dig i stort set alle dine indlæg. Jeg er også set so. En striks opdrager i min familie, men min datterflår masser af knus, kys og kram fra både far og mor. Hun bliver tilskyndet til at rydde op og vi gør det ofte sammen, men i min optik skal børn have faste rammer og regler, så jeg bestemmer, hvad vi får at spise osv. Sørger selvfølgelig for at der er noget hun kan lide

Hendes sengetid er regelmæssig selvom det er weekend, for ellers ødelægges hendes rytme.

Kh. Linda 

Anmeld

18. juni 2012

Mettefpigen

Omsorgsgiver skriver:

Nemlig  Og forskellig opdragelse kan lige så vel være rigtige!

Lige præcis

Anmeld

18. juni 2012

Pige2009

HeXeri skriver:

Synes ikke du skulle stå alene med dit synspunkt, når nu jeg også delte den

Anmeld

18. juni 2012

HeXeri

Baagøe skriver:

Synes ikke du skulle stå alene med dit synspunkt, når nu jeg også delte den

Du er bare så sød, havde du været tæt på havde du fået mine jordbær med fløde

Anmeld

18. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Maria. skriver:

Jeg læste denne tråd: https://www.baby.dk/debat/179392pi1/boernerelateret/hjemme-hos-os.aspx og tænkte WTF!  Jeg kunne ikke engang kommentere den! Jeg synes simpelthen den var for langt ude.. Et er at det er en anonym der har skrevet den.. Hvorfor være "stolt" af at ens børn skrubber lokummer, og så ikke engang stå ved det!!? Jeg har ikke læst hele dabatten igennem! Jeg synes klart at man skal lære sine børn nogle mål og værdier her i livet - også de sure pligter, men det skal være på en værdig og respektfuld måde!

Det er godt nok længe siden jeg har oprettet en debat på baby.dk, men jeg følger stadig med, og denne her var jeg simpelthen nødt til at give et inddirekte modsvar!!

Hjemme hos os:

1) Børnene er med til at lave madplan for ugen, sådan at der er noget alle kan lide..

2) Vi opfordrer til at spise mange grøntsager, men ingen tvang, hvis man ikke kan lide dem. Børns smagsløg ændrer sig mange gange i de første leveår. Derfor kan børn opleves som "kræsne" uden egentlig at være det!

3) Det sker at vi kører på MacDonalds eller Pizza Pronto i Husum af og til..

4) Et nej, kan sagtens laves om til et ja, hvis børnene står med de der bambi "må-jeg-ikke-nok-moar-øjne"..

5) Et måske hælder som oftest til ja.. Ellers sagde jeg bare nej fra starten..

6) Dårlig opførsel snakker vi om i fællesskab. Hvorfor det skete, hvordan vi afhjælper det fremover mm..

7) Vi rydder op på værelserne sammen. Det er så hyggeligt!

8) Er man for lille til at rydde op,så gør mor det for dig!

9) Om fredagen må man være længe oppe - lige til man dejser om i sofaen!

10) I vores hjem hygger vi os, og der er altid plad til en ekstra!

11) Børn af andre (gæster) bliver der hygget lige så meget om!

12) Børnene får dagligt ros, kys, kram, historielæsning, ture på legepladsen, ect.

13) Penge til fredagshygge, legetøj mm, får de når der er behov for det..

Alt dette har resulteret i børn der hygger sig, og glæder sig over den daglige hyggestund vi har fra vi kommer hjem, til vi går i seng.

Herhjemme er det mor og far der laver mad, gør rent, skrubber toiletter, vasker tøj mm.. Børnene må hellere end gerne deltage, men vi opfordrer ikke til det. Det skal komme helt af sig selv, og ikke være en sur pligt, når de er så små! Mine børn, opfører sig som børn og snakker som børn. Hvis de siger grimme ord, som jeg finder upassende, fortæller jeg dem hvad det betyder og hvorfor man ikke bruger disse ord.

Vi har meget enkle regler hjemme hos os. Vores søn på 5 år har en iPod touch og en Nintendo 3DS - begge har han fået af os, fordi vi synes han fortjener det! Om fredagen har vi "spil-fri-dag" fordi vi råhygger med slik og disney sjov.

Den mindste er 2 år, og kan selv tage ble (pants) og tøj på.. I vinters da hun var 1½ tog hun selv flyverdragt og støvler på. Absokut ikke på vores befordring.

Maria

Jeg syntes at den er svær. Den første tråd kan jeg selv nikke genkendende til hjemmefra. Jeg er selvopdraget med stuearrest, pligter, maddage, et-nej-er-et-nej, man roder ikke osv.

Som resultat af det er jeg et ordensmenneske, jeg gør rent mindst en gang om ugen, jeg laver madplan og kan finde ud af at lave stort set al salgs mad, jeg ved at man får belønninger for sit arbejde og at man ikke bare kan tro at man får og får her i livet osv.

Jeg har f.eks. en veninde og aner intet om rengøring, madlavning eller andre ting. Der er så beskidt hjemme ved hende, hun har ikk pli, hun vil gerne have og have af andre og tror faktisk ikke hun er den store kok.

Ja min kæreste kan sku heller ikke lave mad, han vidste knap nok hvad rengøring var da jeg traf ham og han tror han kan bruge hundeøjne til alt.

Må sige at jeg går ind for de lidt strammere regler, og det gør jeg nok også når den lille kommer til verden. Selvfølgelig kommer hundeøjnene også til at gælde, men de stramme regler bliver en del af vores hverdag.

Og må jeg så lige sige at vi faktisk havde respekt for vores mor. Har en efternøler til onkel og han aner da slet ikke hvad livet er, han får en kulturchok når han en dag skal tjene sine egne penge og leve for sig selv.

Anmeld

18. juni 2012

Pige2009

HeXeri skriver:

Du er bare så sød, havde du været tæt på havde du fået mine jordbær med fløde

Mums Det spiser vi altså også rigtig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.