Hjemme hos os, VOL 2!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Maria.

Brams skriver:

Præcis, der er ingen grund til at vente. Vores iPad er hun også MEGET glad for

Hehe.. Vores er også meget populær!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Miin'Baby'Mus

tithi skriver:

Jeg vil vove at påstå at børn kun bruger sin gråd til at få sin vilje hvis de lære at gøre det. Ellers græder børn for at udtrykke deres følelser da de måske ikke altid er i stand til at udtrykke dem i ord.

Har flere veninder med børn der ikke gider og bruge ordentligt tid på at opdrage dem og deres børn græder når de ikke får deres vilje. Man kan sagtens se forskel på gråd. Og børnene for samtidig 10 chancer til enten at spise eller rydde op osv - og det er bare ikke i orden.

Anmeld

19. juni 2012

bøllen

Puslingen skriver:

Jeg bliver simpelthen nød til at spørger om du virkelig billiger denopdragelse du selv har fået?

Og hvis er det så ting du selv udsætter dit barn for?

Ja, jeg er lidt forvirret og kan ikke lade være med at bekymre mig

Det var også mine tanker , blev i tvivl om hun mente det hun havde oplevet var ok. Jeg tænker skete det idag, fik barnet forhåbenlig ikke lov og vokse op der

Anmeld

19. juni 2012

MortilElias2010

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan heller ikke helt se pointen - jeg er god til at lave mad, men elendig til at holde huset rent og pænt, og jeg har et dejligt liv, jeg ikke ville bytte for noget. Der er tonsvis af egenskaber og værdier, som jeg finder langt væsentligere - madlavning og rengøring er jo bare færdigheder, der kan gøre livet lidt enklere, men næppe det, man vil tænke på som det virkeligt vigtige, når man en dag "gør sit liv op". 

Får man brug for at kunne lave mad, lærer man det - og når man værdsætter orden og renlighed, så rydder man op og gør rent. Længere er den ikke. 

Jeg har også haft en hård stedfar, og det er helt klart en reaktion imod hans regler, at jeg fx har ladet vores børn sove i vores seng så længe, de ville - det var forbudt i mit barndomshjem, og det har virket så forkert på mig, at jeg gik i den anden grøft. Måske vil min datter gøre lige modsat mig og hade at have børn i sengen - måske vil hun forbinde det med noget trygt fra sin barndom - jamen, vi mikser jo en masse af det, vi har med os, og vælger til og fra, når Vi skaber vore egne familier. Noget bevidst, andet uden at ane, hvor det kommer fra. 

Anmeld

19. juni 2012

Muffin_girl

Maria. skriver:

Jamen vi har det også dejligt!

Du må spørge alt det du vil.. Min søn fik sin iPod i 4 års fødselsdagsgave.. Han spillede på vores telefoner, og hørte også musik.. Jeg læste forskellige steder på nettet at det er god stimuli for børn (hvis de spiller alderssvarende vel at mærke!!) så vi valgte at han skulle have den i fødselsdagsgave!  

Okay.. Tusind tak for din forklaring

Anmeld

19. juni 2012

2721

HeXeri skriver:

Hvor står der det?
Jeg siger netop at der er en verden til forskel på en striks opdragelse og så det direkte mishandling som du jo åbenbart også forbinder med ordet striks.

Min dreng er opdraget 100% uden brug af fysik. Ingen af hans omsorgspersoner har så meget som haft fat i hans arm. Hverken hans mor eller far udtrykker sig ved brug af fysisk overmagt.

Synes helt ærligt det er latterligt jeg skal sige det så tydeligt. Min opdragelse går ud på principper som at underordne dig under den der bestemmer. Det er en disciplin vi som mennesker kun kommer mere og mere ud i. Jeg forventer at hans sprog og opførsel er hans vigtigste visitkort. Jeg forventer at han rydder op efter sig selv, har orden i sine ting. Jeg forventer at han hører efter første gang jeg beder ham om noget.

Men betyder det så automatisk at han er vokset op i et hjem uden kærlighed?

Han har en mor og far der har været sammen i 10 år. Vi kysser og krammer foran ham dagligt og 2 gange har han fanget os i voksentid fordi han kunne kravle over hans gitter på sengen. Han overøses med kysser til punktet hvor han med et meget bestemt udtryk og løftet pegefinger frabeder sig flere. Du fornærmer mig at du overhovedet tænker tanken.

Jeg ville på ingen måde støde dig, men detvar meget svært fra dit forrige indlæg og dit indlæg i den anden tråd at forstå, præcis hvad du mente.

Jeg ville hverken anklage dig eller noget lign.

Anmeld

19. juni 2012

JH12

Lyder som en rigtig dejlig og rar familie, som mit barn gerne måtte komme på besøg hos.. Nogle regler og normer efter mit hjerte ..
Børnene for lov at være børn, hvilket er som det skal være

er virkelig ENIG !!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.