Mor og meget mere skriver:
Jeg kan heller ikke helt se pointen - jeg er god til at lave mad, men elendig til at holde huset rent og pænt, og jeg har et dejligt liv, jeg ikke ville bytte for noget. Der er tonsvis af egenskaber og værdier, som jeg finder langt væsentligere - madlavning og rengøring er jo bare færdigheder, der kan gøre livet lidt enklere, men næppe det, man vil tænke på som det virkeligt vigtige, når man en dag "gør sit liv op".
Får man brug for at kunne lave mad, lærer man det - og når man værdsætter orden og renlighed, så rydder man op og gør rent. Længere er den ikke.
Jeg har også haft en hård stedfar, og det er helt klart en reaktion imod hans regler, at jeg fx har ladet vores børn sove i vores seng så længe, de ville - det var forbudt i mit barndomshjem, og det har virket så forkert på mig, at jeg gik i den anden grøft. Måske vil min datter gøre lige modsat mig og hade at have børn i sengen - måske vil hun forbinde det med noget trygt fra sin barndom - jamen, vi mikser jo en masse af det, vi har med os, og vælger til og fra, når Vi skaber vore egne familier. Noget bevidst, andet uden at ane, hvor det kommer fra.