Hjemme hos os, VOL 2!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

L&V

HeXeri skriver:

Nu nævnte jeg ikke jer alle med navn, jeg reagerede på dem der (stadig) beskylder hende for alverden. Hvis du ikke var modbydelig, er der vel ingen grund til du "føler dig ramt"?

Heldigvis er forælder nogen man selv definerer. Succeskriteriet må være glade og ubekymrede unger, så er vejen dertil vel lidt ligegyldig. Tænker jeg...

Jeg føler mig skam ikke ramt tænker bare man ikke ska skyde med elastikker når man selv har bar røv

Men nu er der jo bare en metode for den der var for den anden og dem der er for den her

Og ja bare børnene er glade og at det virker i hjemmet jamen så er det jo fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Maria.

michelledam skriver:

Jeg var også lodt forarvet over den anden tråd valgte ikke at kommentere den. Men jeg synes hellerikke bærn skal skrube toiletter eller ordne vasketøj. Hvis de vil være med må de da gerne. Men ikke noget jeg ville be om. Jeg vil give mine børn en maddag hvor de hjælper til i køkkenet men da først når de når en alder af 13-15 år. Ellers skal de self tage deres tallerken af bordet eller ud med skraldespanden når de er en 6 år måske. Og så skal de da også rydde op på deres værelse men først når de er 6 år og ellers hjælper jeg da.
Børn skal være børn imens de er det. Og ikke gøres til voksne og ansvarlige før de er voksne nok til at vil være voksne.

Du har SÅ ret!! Vores søn er begyndt - helt af sig selv, at sætte sit service over OG skylle det af..  

Anmeld

18. juni 2012

Maria.

_-Kathrine-_ skriver:

Fantastisk hjem...
Det er lige sådan det skal være/er i vores hjem!
Det kan man da kun få harmoniske, rolige og kærlige børn ud af

Nemlig!!

Anmeld

18. juni 2012

Maria.

Mor og meget mere skriver:

TS i den anden tråd skrev SIT indlæg efter at være blevet inspireret af en helt tredje tråd, som havde provokeret HENDE. Denne tråd følger jo blot op på det reaktionsmønster, så hvis den fremgangsmåde er forkert, bør du rette din kritik et andet sted hen. 

At nogle er kammet over i kritikken af "den anden" TS vil jeg godt skrive under på, men når man selv omtaler kys og kvalitetstid som belønninger, er man helt klar over, at det er kontroversielle tanker, man indvier andre i.

Anmeld

18. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Maria. skriver:

Tak skal du ha'!

Nu har jeg kun læst en smule af den anden tråd og ikke læst alt i den her men jeg bliver godt nok MEGET forargeret over at du kalder ts for den her tråd for en bedre mor end ts er , i den anden tråd!!!  Hvordan pokker kan du få dig selv til at sige det!!! Du kender jo ikke hende den anden!! Ja, jeg synes også at hun lød noget striks men det kan simpelthen ikke retfærdiggøre at sige at hun er en mindre dårlig mor en ts. for den her tråd!!

Nøj mand!!! Ja undskyld men det synes jeg bare ikke man ka tillade sig at sige!!

Anmeld

18. juni 2012

Lovely<3

Maria. skriver:

Tak skal du ha'!

Ironi kan være anvendt....

Anmeld

18. juni 2012

HeXeri

Mor og meget mere skriver:

TS i den anden tråd skrev SIT indlæg efter at være blevet inspireret af en helt tredje tråd, som havde provokeret HENDE. Denne tråd følger jo blot op på det reaktionsmønster, så hvis den fremgangsmåde er forkert, bør du rette din kritik et andet sted hen. 

At nogle er kammet over i kritikken af "den anden" TS vil jeg godt skrive under på, men når man selv omtaler kys og kvalitetstid som belønninger, er man helt klar over, at det er kontroversielle tanker, man indvier andre i.

Ikke helt, tidligere tråd var en opbakning til den stakkel der vovede at skrive en stille tanke herinde. Ts tråd var vel ment som en frmevisning af at det kunne ts også sagtens finde på? Denne tråd er vel mest ment som hvor ret andre har og hvor forkert ts*2 er?

Jeg læser det bare ikke så stramt som du gør. Gør min dreng noget godt, går ud med sin ble eller samler noget op fra gulvet, er min første reaktion da også ofte at nusse ham, give ham et knus, kys - hvad der nu lige falder først for? Men jeg siger jo ikke til ham "Nu gør du det og så får du dagens knus nummer 3". Og det tror jeg måske I læser det som. I mit hjem er kærlighed og fysisk kontakt noget naturligt, er jeg sød ved min kæreste får jeg også en klaps i numsen, et knus, et kys.

Anmeld

18. juni 2012

Mettefpigen

Nu kommer jeg med min mening: folk har forskellige måder at opdrage deres børn på, og det skal folk have lov til.... fordi man er uenige om opdragelse gør det ikk nogle til dårlige mødre.... :-)

Anmeld

18. juni 2012

Valle81

Maria. skriver:

Jeg læste denne tråd: https://www.baby.dk/debat/179392pi1/boernerelateret/hjemme-hos-os.aspx og tænkte WTF!  Jeg kunne ikke engang kommentere den! Jeg synes simpelthen den var for langt ude.. Et er at det er en anonym der har skrevet den.. Hvorfor være "stolt" af at ens børn skrubber lokummer, og så ikke engang stå ved det!!? Jeg har ikke læst hele dabatten igennem! Jeg synes klart at man skal lære sine børn nogle mål og værdier her i livet - også de sure pligter, men det skal være på en værdig og respektfuld måde!

Det er godt nok længe siden jeg har oprettet en debat på baby.dk, men jeg følger stadig med, og denne her var jeg simpelthen nødt til at give et inddirekte modsvar!!

Hjemme hos os:

1) Børnene er med til at lave madplan for ugen, sådan at der er noget alle kan lide..

2) Vi opfordrer til at spise mange grøntsager, men ingen tvang, hvis man ikke kan lide dem. Børns smagsløg ændrer sig mange gange i de første leveår. Derfor kan børn opleves som "kræsne" uden egentlig at være det!

3) Det sker at vi kører på MacDonalds eller Pizza Pronto i Husum af og til..

4) Et nej, kan sagtens laves om til et ja, hvis børnene står med de der bambi "må-jeg-ikke-nok-moar-øjne"..

5) Et måske hælder som oftest til ja.. Ellers sagde jeg bare nej fra starten..

6) Dårlig opførsel snakker vi om i fællesskab. Hvorfor det skete, hvordan vi afhjælper det fremover mm..

7) Vi rydder op på værelserne sammen. Det er så hyggeligt!

8) Er man for lille til at rydde op,så gør mor det for dig!

9) Om fredagen må man være længe oppe - lige til man dejser om i sofaen!

10) I vores hjem hygger vi os, og der er altid plad til en ekstra!

11) Børn af andre (gæster) bliver der hygget lige så meget om!

12) Børnene får dagligt ros, kys, kram, historielæsning, ture på legepladsen, ect.

13) Penge til fredagshygge, legetøj mm, får de når der er behov for det..

Alt dette har resulteret i børn der hygger sig, og glæder sig over den daglige hyggestund vi har fra vi kommer hjem, til vi går i seng.

Herhjemme er det mor og far der laver mad, gør rent, skrubber toiletter, vasker tøj mm.. Børnene må hellere end gerne deltage, men vi opfordrer ikke til det. Det skal komme helt af sig selv, og ikke være en sur pligt, når de er så små! Mine børn, opfører sig som børn og snakker som børn. Hvis de siger grimme ord, som jeg finder upassende, fortæller jeg dem hvad det betyder og hvorfor man ikke bruger disse ord.

Vi har meget enkle regler hjemme hos os. Vores søn på 5 år har en iPod touch og en Nintendo 3DS - begge har han fået af os, fordi vi synes han fortjener det! Om fredagen har vi "spil-fri-dag" fordi vi råhygger med slik og disney sjov.

Den mindste er 2 år, og kan selv tage ble (pants) og tøj på.. I vinters da hun var 1½ tog hun selv flyverdragt og støvler på. Absokut ikke på vores befordring.

Maria

Fucking fed læsning det kunne jeg have skrevet:0) sådan er set også hos os:0)

Jeg kunne heller ikke kommentere på indlægget, mine tanker kunne ingen ende eller ro finde, så valgte at forlade og ikke læse mere eller igen.....

Anmeld

18. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Lenore2009 skriver:

Det var klogt tænkt

Ok. sorry   Har først læst nu at du skrev det i ironi det med at ts. i den her tråd er en bedre mor end ts. i den anden.

Puha....godt det "kun" var ironi for syntes da godt nok det andet var ledt at skrive over for den anonyme i den anden tråd....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.