Hjemme hos os, VOL 2!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Maria. skriver:

Jeg er selv vokset op med en stedfar der var tidligere legionær, og meget striks i sin opdragelse.. Det vil jeg ikke komme nærmere ind på, men min barndom var ikke helt god.. Det er desværre ofte det man giver videre til sine børn, da det er det man kender og er "tryg" ved..  Det har jeg så bare valgt IKKE at gøre!!

Jeg er også ordensmenneske, og mit hjem er altid rent. Jeg kan også lave al slags mad, og lærer også mine børn sunde vaner..

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med det?

Jeg vil hen med det at være striks ikke er en dårlig ting. At du så syntes det er det er én ting, din far har nok været striks på en træls måde. Men man kan altså også have klare regler der nemt kan forståes på en god måde.

Da jeg var lille syntes jeg da også at det var vildt irriterende og græd når jeg fik stuearrest, men i dag kan jeg da sagtens se formålet med det. Børn vil gerne have deres vilje og bruger tit gråd til at få det - sådan er børn. Har læst meget og set flere udsendelser med det og at være striks er skam helt fint så længe man bare ikke gør det på en sur og negativ måde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

tithi

Norman skriver:

Jeg vil hen med det at være striks ikke er en dårlig ting. At du så syntes det er det er én ting, din far har nok været striks på en træls måde. Men man kan altså også have klare regler der nemt kan forståes på en god måde.

Da jeg var lille syntes jeg da også at det var vildt irriterende og græd når jeg fik stuearrest, men i dag kan jeg da sagtens se formålet med det. Børn vil gerne have deres vilje og bruger tit gråd til at få det - sådan er børn. Har læst meget og set flere udsendelser med det og at være striks er skam helt fint så længe man bare ikke gør det på en sur og negativ måde!

Jeg vil vove at påstå at børn kun bruger sin gråd til at få sin vilje hvis de lære at gøre det. Ellers græder børn for at udtrykke deres følelser da de måske ikke altid er i stand til at udtrykke dem i ord.

Anmeld

19. juni 2012

Mor til Ella

SØS skriver:

Og det kan jo så diskuteres hvorvidt børnene i den anden tråd på nogen måde lider overlast - det er i hvert fald helt sikkert, at det ikke er fremmende for hverken selvstændigheden eller selvværet når en lille dreng der har brugt flere timer på at sortere og ordne film bliver straffet for dette (ved at blive vækket tidligere næste morgen og sat i sving med at rydde op) fordi det ikke lige var DET mor ønskede han skulle gøre.... 

Ja men så sort hvis mener JEG ikke det skal stilles op......

Børn kan da virkelig også blive fejet så meget foran at de intet kan og vil selv.

Som sagt går jeg ikke ind for nogle af metoderne enlig, den ene er for sort og den anden er for hvid.

Og det ene barn kan trives med noget det andet kan ikke.

Men man kan ikke dømme nogen til at være dårlig mor ud fra et skrevet indlæg, det synes jeg bare er for langt ude.....

Anmeld

19. juni 2012

anynom

Maria. skriver:

Jeg læste denne tråd: https://www.baby.dk/debat/179392pi1/boernerelateret/hjemme-hos-os.aspx og tænkte WTF!  Jeg kunne ikke engang kommentere den! Jeg synes simpelthen den var for langt ude.. Et er at det er en anonym der har skrevet den.. Hvorfor være "stolt" af at ens børn skrubber lokummer, og så ikke engang stå ved det!!? Jeg har ikke læst hele dabatten igennem! Jeg synes klart at man skal lære sine børn nogle mål og værdier her i livet - også de sure pligter, men det skal være på en værdig og respektfuld måde!

Det er godt nok længe siden jeg har oprettet en debat på baby.dk, men jeg følger stadig med, og denne her var jeg simpelthen nødt til at give et inddirekte modsvar!!

Hjemme hos os:

1) Børnene er med til at lave madplan for ugen, sådan at der er noget alle kan lide..

2) Vi opfordrer til at spise mange grøntsager, men ingen tvang, hvis man ikke kan lide dem. Børns smagsløg ændrer sig mange gange i de første leveår. Derfor kan børn opleves som "kræsne" uden egentlig at være det!

3) Det sker at vi kører på MacDonalds eller Pizza Pronto i Husum af og til..

4) Et nej, kan sagtens laves om til et ja, hvis børnene står med de der bambi "må-jeg-ikke-nok-moar-øjne"..

5) Et måske hælder som oftest til ja.. Ellers sagde jeg bare nej fra starten..

6) Dårlig opførsel snakker vi om i fællesskab. Hvorfor det skete, hvordan vi afhjælper det fremover mm..

7) Vi rydder op på værelserne sammen. Det er så hyggeligt!

8) Er man for lille til at rydde op,så gør mor det for dig!

9) Om fredagen må man være længe oppe - lige til man dejser om i sofaen!

10) I vores hjem hygger vi os, og der er altid plad til en ekstra!

11) Børn af andre (gæster) bliver der hygget lige så meget om!

12) Børnene får dagligt ros, kys, kram, historielæsning, ture på legepladsen, ect.

13) Penge til fredagshygge, legetøj mm, får de når der er behov for det..

Alt dette har resulteret i børn der hygger sig, og glæder sig over den daglige hyggestund vi har fra vi kommer hjem, til vi går i seng.

Herhjemme er det mor og far der laver mad, gør rent, skrubber toiletter, vasker tøj mm.. Børnene må hellere end gerne deltage, men vi opfordrer ikke til det. Det skal komme helt af sig selv, og ikke være en sur pligt, når de er så små! Mine børn, opfører sig som børn og snakker som børn. Hvis de siger grimme ord, som jeg finder upassende, fortæller jeg dem hvad det betyder og hvorfor man ikke bruger disse ord.

Vi har meget enkle regler hjemme hos os. Vores søn på 5 år har en iPod touch og en Nintendo 3DS - begge har han fået af os, fordi vi synes han fortjener det! Om fredagen har vi "spil-fri-dag" fordi vi råhygger med slik og disney sjov.

Den mindste er 2 år, og kan selv tage ble (pants) og tøj på.. I vinters da hun var 1½ tog hun selv flyverdragt og støvler på. Absokut ikke på vores befordring.

Maria

Jeg kan ikke lade være med at studse lidt over det her - vil det sige dine børn faktisk altid får et ja? Eller i hvert fald altid kan få det hvis de bare plager nok?
Tror du det er godt for dem i det lange løb - hvad med når de kommer ud i den virkelige verden og de finder ud af, at sådan hænger det bare ikke sammen?

Anmeld

19. juni 2012

Brams

Maria. skriver:

Jeg læste denne tråd: https://www.baby.dk/debat/179392pi1/boernerelateret/hjemme-hos-os.aspx og tænkte WTF!  Jeg kunne ikke engang kommentere den! Jeg synes simpelthen den var for langt ude.. Et er at det er en anonym der har skrevet den.. Hvorfor være "stolt" af at ens børn skrubber lokummer, og så ikke engang stå ved det!!? Jeg har ikke læst hele dabatten igennem! Jeg synes klart at man skal lære sine børn nogle mål og værdier her i livet - også de sure pligter, men det skal være på en værdig og respektfuld måde!

Det er godt nok længe siden jeg har oprettet en debat på baby.dk, men jeg følger stadig med, og denne her var jeg simpelthen nødt til at give et inddirekte modsvar!!

Hjemme hos os:

1) Børnene er med til at lave madplan for ugen, sådan at der er noget alle kan lide..

2) Vi opfordrer til at spise mange grøntsager, men ingen tvang, hvis man ikke kan lide dem. Børns smagsløg ændrer sig mange gange i de første leveår. Derfor kan børn opleves som "kræsne" uden egentlig at være det!

4) Et nej, kan sagtens laves om til et ja, hvis børnene står med de der bambi "må-jeg-ikke-nok-moar-øjne"..

6) Dårlig opførsel snakker vi om i fællesskab. Hvorfor det skete, hvordan vi afhjælper det fremover mm..

12) Børnene får dagligt ros, kys, kram, historielæsning, ture på legepladsen, ect.

Alt dette har resulteret i børn der hygger sig, og glæder sig over den daglige hyggestund vi har fra vi kommer hjem, til vi går i seng.

Herhjemme er det mor og far der laver mad, gør rent, skrubber toiletter, vasker tøj mm.. Børnene må hellere end gerne deltage, men vi opfordrer ikke til det. Det skal komme helt af sig selv, og ikke være en sur pligt, når de er så små! Mine børn, opfører sig som børn og snakker som børn. Hvis de siger grimme ord, som jeg finder upassende, fortæller jeg dem hvad det betyder og hvorfor man ikke bruger disse ord.

Vi har meget enkle regler hjemme hos os. Vores søn på 5 år har en iPod touch og en Nintendo 3DS - begge har han fået af os, fordi vi synes han fortjener det! Om fredagen har vi "spil-fri-dag" fordi vi råhygger med slik og disney sjov.

Den mindste er 2 år, og kan selv tage ble (pants) og tøj på.. I vinters da hun var 1½ tog hun selv flyverdragt og støvler på. Absokut ikke på vores befordring.

Maria

Dette kunne være skrevet af mig , rigtig dejlig læsning, det er fuldstændig det sammen som hjemme hos os.

Anmeld

19. juni 2012

Maria.

tithi skriver:

Jeg vil vove at påstå at børn kun bruger sin gråd til at få sin vilje hvis de lære at gøre det. Ellers græder børn for at udtrykke deres følelser da de måske ikke altid er i stand til at udtrykke dem i ord.

Anmeld

19. juni 2012

Lovely<3

Maria. skriver:

Jep.. Den havde jeg fanget!!

Så kan man jo kun håbe du også har fanget budskabet

Anmeld

19. juni 2012

bøllen

Maria. skriver:

Hjemme hos os:

Maria

Hoppede let og elegant over forrige tråd . Læste det hele men kommentede ikke . Syntes ts måde at opdrage sine børn på , er fjern for mig . Derimod dette :-) er skønt læsning.

Anmeld

19. juni 2012

Brams

Maria. skriver:

Tak skal du ha'!

Anmeld

19. juni 2012

Maria.

JulieWH skriver:

Jeg kan ikke lade være med at studse lidt over det her - vil det sige dine børn faktisk altid får et ja? Eller i hvert fald altid kan få det hvis de bare plager nok?
Tror du det er godt for dem i det lange løb - hvad med når de kommer ud i den virkelige verden og de finder ud af, at sådan hænger det bare ikke sammen?

Nej, det kommer selvfølgelig an på hvad det er.. Det er skrevet for at ilustrere at JEG ikke er så sort og hvid.. Det er meget nuanceret hjemme hos os..!!

Tak for din bekymring.. Jeg mener stadig men kommer længst med ros, ikke ris, og det skal komme naturligt og ikke som en belønning! Vi skal nok klare os! Jeg får tit afvide hvor søde, dygtige og velopdragne mine børn er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.