Opdragelse hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg aner slet ingenting om at opdrage en 15 årig, og måske er det her totalt upædagogisk, men er der noget han ønsker sig, tænker kørekort, knallert eller andet, som man kunne bruge som "godbid" ved god opførsel? Måske det er bedre at han "har noget" end at man "tager noget" som han ønsker sig.

Hvis nu han ønsker sig en knallert, så kunne din mor sige, at ved god opførsel vil han få denne knallert ( indenfor en vis deadline, måske 6 måneder alt afhængig af hvad din mor mener) - han skal selvfølgelig blive ved med den gode opførsel bagefter og hvis han ikke gør det, skal der større konsekvens ind - f.eks at hun tager knallerten tilbage, hvilket han selvfølgelig skal vide på forhånd.

Ved ikke om det er til at forstå eller om det er helt ude i hampen

Den har hun brugt, hvis han tager med skoleskibet og bliver der hele 8 klasse får han knallet med tilhørende kørekort.. Det virkede de to første uger og lige nok til at han skrev under på at han frivilligt tog med på skoleskibet men så bakkede han ud.. Heldigvis har han skrevet under så det kan han jo ikke tage tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej !

I mit job som sundhedsplejerske har jeg mødt mange " Umulige drenge"så jeg har lige lidt kommen tarer.

Han har brug for at opleve sig set og hørt, og mærke at han er elsket. Far skred, hvis han nu er umulig nok, så gir mor nok også op, så blir hans ubvidtse profetier sandhed.

Som mor blir man så afmægtig, vred og flov og tænker, hvad har jeg dog gjort forkert. alligveler hele hans adfærd et råb om hjælp,. Oversat: Se mig, hør mig og elsk mig uanset  hvad.

Han skal have, klare stramme grænser uden at skulle diskutere, samtidig skal han have masser af positive energier omkring ham, respekt ,så han oplever sig som værdifuld.

Som barn er det så traumatisk, at blive forladt eller ikke at være ønsket af far. det volder kvaler så langt hen i livet.

Kommunen kan tildele ham en mandlig støtte kontaktperson, som kan lytte og  rumme, og lave drengeting med ham, så han får succes oplevelser. Samtidig med at mor bliver hjulpet til, at være mere fastholdende og give den opmærksomhed han skal have.

Godt hun stadig kæmper for sin søn.

Håber i kan bruge lidt af dette. held og lykke med støtten til ham.

Anmeld

18. juni 2012

twinny

Der ligger svanen på fyn, som er et sted for unge. Som er "besværlige". Min fætter har gået der. Han var slet ikke til at styre. Han har haft utrolig meget glæde af det og er nu hjemme igen og velfungerende.  tror de må være der til de er 21.  

Mon ikke der ligger andre i landet af sådan nogen opholdssteder.

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Måske og måske ikke har det rigtig svært ved at tale med kommunen fordi jeg syntes de bare virker ligeglade.. Og er meget langsomme i deres arbejde om at få noget gennemført... men burde måske tage med hvis det bliver ved...

Ja syntes jeg altså du skal .. Det er min mening.. Det er jo også synd for din mor. Ved godt det ikke er dit ansvar .. Men ja .. Min mening

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

Den har hun brugt, hvis han tager med skoleskibet og bliver der hele 8 klasse får han knallet med tilhørende kørekort.. Det virkede de to første uger og lige nok til at han skrev under på at han frivilligt tog med på skoleskibet men så bakkede han ud.. Heldigvis har han skrevet under så det kan han jo ikke tage tilbage

Ok så han skal ud at sejle med skoleskibet? Hvornår? Synes da det ville være rigtig fint for ham og så kan din mor og i andre håbe og krydse fingre for, at han har ændret sig når han kommer hjem. Tror det ændre de fleste unge mænd når de får sådan en oplevelse. Det kræver jo en masse selvstændighed og diciplin.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Ok så han skal ud at sejle med skoleskibet? Hvornår? Synes da det ville være rigtig fint for ham og så kan din mor og i andre håbe og krydse fingre for, at han har ændret sig når han kommer hjem. Tror det ændre de fleste unge mænd når de får sådan en oplevelse. Det kræver jo en masse selvstændighed og diciplin.

Eftersommer og så et helt år forhåbentligt.. Han har jo fortrudt så han strider meget imod det nu.. Heldigvis har skibber skagt de godt vil tage ham alligevel selvom det bliver som tvang.. Han havde jo sagt ja i første omgang.. Tror desværre det er fordi han har fået en del flere venner på det sidste som han ikke vil skilles fra..

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Eftersommer og så et helt år forhåbentligt.. Han har jo fortrudt så han strider meget imod det nu.. Heldigvis har skibber skagt de godt vil tage ham alligevel selvom det bliver som tvang.. Han havde jo sagt ja i første omgang.. Tror desværre det er fordi han har fået en del flere venner på det sidste som han ikke vil skilles fra..

Tror det vil være rigtig sundt for ham! Kan være din mor får en helt anden dreng hjem når han har været afsted

Hvis det er rigtige venner han har fået sig, så er de der også når han kommer tilbage efter et års tid

Anmeld

18. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Dette spørgsmål omhandler ikke mig men min stakkels mor og den er anno fordi jeg ikke vil udstille mig selv er nemlig lidt flov over emnet :s

Min mor har min lille bror på 15 og han er helt ustyrlig! Og min mor ved ikke hvad hun skal kan gøre for han s*ider højt og helligt på alt hvad hun siger til ham. Han ryger, drikker, stjæler, taler grimt og er voldelig! Min mor kan ikke have noget som helst i huset længere og han får ikke lommepenge længere fordi han ikke hjælper i huset. Hun har før oplevet at flasker er forsvundet (flaskepant) penge fra hendes pung og nu er det så gar en pose med bon og tøj for over 1100 kr der er forsvundet som han sjovt nok påstår han ikke har taget...? Hun er ved at blive kørt helt ned, politiet er kommet hjem med ham 4 gange pga. butikstyveri og en gang fordi han havde stjålet en knallet som min mor kom til at betale 2000 kr for i skades reperation og han pjækker fra skole.. Derud over så har han sprædt rygter hos hans venners forældre om at han ikke får mad hjemme hos mor?!!!

Hvad gør man lige?

Syntes simpelthen det er så synd for hende men hun er bare ikke få sig selv til at acceptere at hun ikke kan håndtere ham...

Vil så gerne hjælpe hende og har flere gange lyst til at rive hovedet af knægten fordi han behandler hende på den måde

Gode råd ville være lækkert?!

Tak fordi i gad læse med

Det undre mig lidt at ssp eller lignende ikke er inde over her men det var helt sikkert dem jeg ville kontakte.. Også ville jeg sige hvis man ikke kunne følge reglerne i hjemmet jamen så måtte han flytte i noget minibo eller lignende hvor folk har erfaringer med folk som ham

Anmeld

18. juni 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Dette spørgsmål omhandler ikke mig men min stakkels mor og den er anno fordi jeg ikke vil udstille mig selv er nemlig lidt flov over emnet :s

Min mor har min lille bror på 15 og han er helt ustyrlig! Og min mor ved ikke hvad hun skal kan gøre for han s*ider højt og helligt på alt hvad hun siger til ham. Han ryger, drikker, stjæler, taler grimt og er voldelig! Min mor kan ikke have noget som helst i huset længere og han får ikke lommepenge længere fordi han ikke hjælper i huset. Hun har før oplevet at flasker er forsvundet (flaskepant) penge fra hendes pung og nu er det så gar en pose med bon og tøj for over 1100 kr der er forsvundet som han sjovt nok påstår han ikke har taget...? Hun er ved at blive kørt helt ned, politiet er kommet hjem med ham 4 gange pga. butikstyveri og en gang fordi han havde stjålet en knallet som min mor kom til at betale 2000 kr for i skades reperation og han pjækker fra skole.. Derud over så har han sprædt rygter hos hans venners forældre om at han ikke får mad hjemme hos mor?!!!

Hvad gør man lige?

Syntes simpelthen det er så synd for hende men hun er bare ikke få sig selv til at acceptere at hun ikke kan håndtere ham...

Vil så gerne hjælpe hende og har flere gange lyst til at rive hovedet af knægten fordi han behandler hende på den måde

Gode råd ville være lækkert?!

Tak fordi i gad læse med

Først en kæmpe  -jeg ved præcis hvad du går gennem.

Men jeg har ingen råd. Min bror bliver 26 i år, og han styre stadig  vores mor med "hård" hånd, som han har gjort siden han var 13.

Intet har hjulpet, hverken kommune ungdoms inst. eller fængsel.

Jeg har sagt til hende at hun skal be ham blive voksen og klare sig selv !!!

Jeg er nået dertil hvor jeg nu frygter for min mors helbred. Så jeg har INGEN råd, men jeg vil dog tilbyde at du kan læsse af på mig hvis du har behov for det.

Ihh hvor jeg dog føler med dig

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Også det jeg tænker samtidigmed at han jo har set jeg besøgte min far og han ikke aner hvem hans er og hvorfor han ikke er der.

Onkler osv er noget vi har men ikke lige i nærheden og min mor ser ikke så mange mennesker længere så det er rigtig svært for hende at give ham en mandlig del. Kommunen havde givet ham en voksen ven en mand for et år tilbage men pludselig ville min bror ikke være der mere og så fandt vi så ud af at han også havde stjålet fra sin voksen ven...

Okay. 

det kan være det ikke gik med ham manden grundet han ikke viste nok mandlighed, og viste respekt... Men det er sku svært altså.. 

Men ja, jeg har ikke rigtigt andre råd, desværre..  Han må gerne låne min far lidt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.