Opdragelse hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
29 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

Dette spørgsmål omhandler ikke mig men min stakkels mor og den er anno fordi jeg ikke vil udstille mig selv er nemlig lidt flov over emnet :s

Min mor har min lille bror på 15 og han er helt ustyrlig! Og min mor ved ikke hvad hun skal kan gøre for han s*ider højt og helligt på alt hvad hun siger til ham. Han ryger, drikker, stjæler, taler grimt og er voldelig! Min mor kan ikke have noget som helst i huset længere og han får ikke lommepenge længere fordi han ikke hjælper i huset. Hun har før oplevet at flasker er forsvundet (flaskepant) penge fra hendes pung og nu er det så gar en pose med bon og tøj for over 1100 kr der er forsvundet som han sjovt nok påstår han ikke har taget...? Hun er ved at blive kørt helt ned, politiet er kommet hjem med ham 4 gange pga. butikstyveri og en gang fordi han havde stjålet en knallet som min mor kom til at betale 2000 kr for i skades reperation og han pjækker fra skole.. Derud over så har han sprædt rygter hos hans venners forældre om at han ikke får mad hjemme hos mor?!!!

Hvad gør man lige?

Syntes simpelthen det er så synd for hende men hun er bare ikke få sig selv til at acceptere at hun ikke kan håndtere ham...

Vil så gerne hjælpe hende og har flere gange lyst til at rive hovedet af knægten fordi han behandler hende på den måde

Gode råd ville være lækkert?!

Tak fordi i gad læse med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Dette spørgsmål omhandler ikke mig men min stakkels mor og den er anno fordi jeg ikke vil udstille mig selv er nemlig lidt flov over emnet :s

Min mor har min lille bror på 15 og han er helt ustyrlig! Og min mor ved ikke hvad hun skal kan gøre for han s*ider højt og helligt på alt hvad hun siger til ham. Han ryger, drikker, stjæler, taler grimt og er voldelig! Min mor kan ikke have noget som helst i huset længere og han får ikke lommepenge længere fordi han ikke hjælper i huset. Hun har før oplevet at flasker er forsvundet (flaskepant) penge fra hendes pung og nu er det så gar en pose med bon og tøj for over 1100 kr der er forsvundet som han sjovt nok påstår han ikke har taget...? Hun er ved at blive kørt helt ned, politiet er kommet hjem med ham 4 gange pga. butikstyveri og en gang fordi han havde stjålet en knallet som min mor kom til at betale 2000 kr for i skades reperation og han pjækker fra skole.. Derud over så har han sprædt rygter hos hans venners forældre om at han ikke får mad hjemme hos mor?!!!

Hvad gør man lige?

Syntes simpelthen det er så synd for hende men hun er bare ikke få sig selv til at acceptere at hun ikke kan håndtere ham...

Vil så gerne hjælpe hende og har flere gange lyst til at rive hovedet af knægten fordi han behandler hende på den måde

Tak fordi i gad læse med

Hvad med at overveje at få hjælp på kommunen ? Evt få noget terapi hjælp ? 

Det er jo ikke et nederlag at be om hjælp.. Slet ikke .. Det gavner kun både din mor og lillebror. Det tror jeg vil være godt !  

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Hvad med at overveje at få hjælp på kommunen ? Evt få noget terapi hjælp ? 

Det er jo ikke et nederlag at be om hjælp.. Slet ikke .. Det gavner kun både din mor og lillebror. Det tror jeg vil være godt !  

Er forsøgt men kommunen virker ikke til at være en stor hjælp, og min lille bror smutter bare fordi han bliver så gal over at de vil snakke med ham...

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Hvad gør man lige?

Tak fordi i gad læse med

Ej hvor er det altså synd for din mor.  Men en mor kæmper jo videre uanset hvad.. 

Jeg har selv for nogle år siden da jeg var teenager, så var jeg heller ikke særlig sød overfor min mor overhovedet, og det er jo ikke nogen undskyldning for at opføre sig grimt.. 

Jeg tænker om der er en far i nærheden af knægten? - Måske han har brug for en faderrolle, eller generelt bare en mand, der kan gøre nogen ting sammen med ham, så han ikke bliver "glemt"... Jeg ved ikke om din mor er alene om ham uden en far, men jeg tror det ville hjælpe lidt på det, hvis en mand kom ind i hans liv, og viste ham hvordan man skal respektere folk omkring en..  Men syntes da bestemt ikke din mor skal blive ved med at leve på den måde, har hun prøvet at tage en alvorlig snak med ham, fortalt ham hvordan hun har det? 

Anmeld

18. juni 2012

Wimmie

Kommunen har noget familierådgivning der kan gå ind og hjælpe familier i sådanne situationer. Det er en form for familieterapi.

Anmeld

18. juni 2012

Wimmie

Hvilken klasse skal han i efter sommerferien? Har hun evt. overvejet efterskole?

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Er forsøgt men kommunen virker ikke til at være en stor hjælp, og min lille bror smutter bare fordi han bliver så gal over at de vil snakke med ham...

Så syntes jeg altså i skal gå derned igen.. Tag evt med din mor.. Bank i bordet .. Og bliv VED !!! De skal ikke slippe uden om .. Det er jo et råb om hjælp.. Ellers ender din bror jo med at blive kriminiel.. Og din mor går ned med stress.. Syntes det er meget vigtigt at banke i bordet .. OG så må i TVINGE din bror til at blive .. Han er ikke myndig.. Så må komunnen altså få fingeren ud af r*ven..

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Wimmie skriver:

Kommunen har noget familierådgivning der kan gå ind og hjælpe familier i sådanne situationer. Det er en form for familieterapi.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

OktoberMor skriver:

Ej hvor er det altså synd for din mor.  Men en mor kæmper jo videre uanset hvad.. 

Jeg har selv for nogle år siden da jeg var teenager, så var jeg heller ikke særlig sød overfor min mor overhovedet, og det er jo ikke nogen undskyldning for at opføre sig grimt.. 

Jeg tænker om der er en far i nærheden af knægten? - Måske han har brug for en faderrolle, eller generelt bare en mand, der kan gøre nogen ting sammen med ham, så han ikke bliver "glemt"... Jeg ved ikke om din mor er alene om ham uden en far, men jeg tror det ville hjælpe lidt på det, hvis en mand kom ind i hans liv, og viste ham hvordan man skal respektere folk omkring en..  Men syntes da bestemt ikke din mor skal blive ved med at leve på den måde, har hun prøvet at tage en alvorlig snak med ham, fortalt ham hvordan hun har det? 

Nej præcis det er ikke en undskyldning for at være så led og modbydelig!

Nej han har ingen faderrolle fordi hans far skred da min mor blev gravid (vi har to forskellige fædre) og faren vil ikke have noget at gøre med ham så min bror har aldrig mødt ham. Og min mor tør ikke forsøge sig med kærlighedslivet igen fordi hun ikke mener det er noget at byde en kæreste. Han har ingen mandelige forbilleder ud over hans venners fædre og det er sku ikke dem alle sammen der er et godt forbillede for ham...

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Hvilken klasse skal han i efter sommerferien? Har hun evt. overvejet efterskole?

Kommunen hjælper lidt og de prøver lige nu at få ham ombord på det der skoleskib ting noget. hvor de vil tvinge ham ombord... Han skal starte i 8 klasse efter sommer. Efterskole er vores andet valg hvis han simpelthen ikke kan blive på skibet men efterskoler har så mange regler (hvilket er godt hvis de bliver overholdt) men kan ikke komme i tanken om en eneste efterskole hvor man ikke bliver smidt hjem hvis man bryder reglerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.