Opdragelse hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Fenja09

Jeg ved ikke helt nøjagtig hvad der er at gøre udover at blive ved med at "opdrage". Kom til at tænke på om din mor har fortalt ham alternativerne til at bo hjemme? F.eks hvis han bliver ved med at stjæle så kommer han en dag i fængsel eller at din mor giver slip på ham og så kommer han i institution for unge adfærdsvanskelige. Siger ikke at det er det der sker, men jeg kan bare huske at da jeg var 15 år og komplet umulig fortalte min mor mig, at hvis jeg ikke stoppede med den adfærd sendte hun mig på kostskole i Sønderjylland.

Det var selvfølgelig ikke det hun ville, og hun anede ikke om der var en kostskole i Sønderjylland, men det satte en skræk i livet på mig ( boede i Kbh) så jeg ændrede mig lige så langsomt - eller faktisk ret hurtigt.

Ved selvfølgelig ikke om det virker på din lillebror, men tænker at det er godt for ham at vide hvilke konsekvenser det har, hvis din mor en dag siger "stop" og får nok af det hele.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Kommunen hjælper lidt og de prøver lige nu at få ham ombord på det der skoleskib ting noget. hvor de vil tvinge ham ombord... Han skal starte i 8 klasse efter sommer. Efterskole er vores andet valg hvis han simpelthen ikke kan blive på skibet men efterskoler har så mange regler (hvilket er godt hvis de bliver overholdt) men kan ikke komme i tanken om en eneste efterskole hvor man ikke bliver smidt hjem hvis man bryder reglerne

Skoleskibet kunne være en rigtig fed løsning - håber han kommer med der 

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Så syntes jeg altså i skal gå derned igen.. Tag evt med din mor.. Bank i bordet .. Og bliv VED !!! De skal ikke slippe uden om .. Det er jo et råb om hjælp.. Ellers ender din bror jo med at blive kriminiel.. Og din mor går ned med stress.. Syntes det er meget vigtigt at banke i bordet .. OG så må i TVINGE din bror til at blive .. Han er ikke myndig.. Så må komunnen altså få fingeren ud af r*ven..

Min mor har måndtligt samtaler med kommunen men det virker ikke til at der sker noget.. Har ikke selv været med dernede men det lyder som om han bliver rigtig hidsig og forsvinder ved ikke hvordan de kan holde ham tilbage..

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

Nej præcis det er ikke en undskyldning for at være så led og modbydelig!

Nej han har ingen faderrolle fordi hans far skred da min mor blev gravid (vi har to forskellige fædre) og faren vil ikke have noget at gøre med ham så min bror har aldrig mødt ham. Og min mor tør ikke forsøge sig med kærlighedslivet igen fordi hun ikke mener det er noget at byde en kæreste. Han har ingen mandelige forbilleder ud over hans venners fædre og det er sku ikke dem alle sammen der er et godt forbillede for ham...

Nej okay. Allerede der kunne jeg se der var noget galt. :-) 

Din mor behøver ikke finde en kæreste hvis ikke hun har lyst, men din lillebror har virkelig brug for en manderolle, så hvis i har nogle onkler, eller lign, så ville han have rigtigt godt af det.  For det kunne tyde på han ikke har nogen at forholde sig til, og det er det der gør ham til den han er. Ved godt din mor prøver alt hvad hun kan,  men nogen gange må man altså indse at ens datter har brug for en mor, og ens søn har brug for en far.  En de kan realitere til.  Så det er det eneste råd jeg kan komme med, for er sikker på hvis der kommer en god mand ind i hans liv, så stopper han stille og roligt med alt det ballade.. 

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg ved ikke helt nøjagtig hvad der er at gøre udover at blive ved med at "opdrage". Kom til at tænke på om din mor har fortalt ham alternativerne til at bo hjemme? F.eks hvis han bliver ved med at stjæle så kommer han en dag i fængsel eller at din mor giver slip på ham og så kommer han i institution for unge adfærdsvanskelige. Siger ikke at det er det der sker, men jeg kan bare huske at da jeg var 15 år og komplet umulig fortalte min mor mig, at hvis jeg ikke stoppede med den adfærd sendte hun mig på kostskole i Sønderjylland.

Det var selvfølgelig ikke det hun ville, og hun anede ikke om der var en kostskole i Sønderjylland, men det satte en skræk i livet på mig ( boede i Kbh) så jeg ændrede mig lige så langsomt - eller faktisk ret hurtigt.

Ved selvfølgelig ikke om det virker på din lillebror, men tænker at det er godt for ham at vide hvilke konsekvenser det har, hvis din mor en dag siger "stop" og får nok af det hele.

/Fenja

Hun har fortalt ham det og han har så gar truet med selv (fordi hun forsøger at rette ham ind) at han ville bede kommunen om at fjerne ham hvis hun ikke passede sig selv! Det virker ikke som om han tager noget som helst seriøst!

Anmeld

18. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Min mor har måndtligt samtaler med kommunen men det virker ikke til at der sker noget.. Har ikke selv været med dernede men det lyder som om han bliver rigtig hidsig og forsvinder ved ikke hvordan de kan holde ham tilbage..

Har du lyst til at tage med ? Det virker jo som om de mor har panden mod muren.. Og at det ikke hjælper.. Så kunne være at der skulle bankes i bordet . Det kan ikke passe at der intet kan gøres.. Og der skal da findes ud af hvorfor din bror opfører sig sådan . 

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Skoleskibet kunne være en rigtig fed løsning - håber han kommer med der 

Det har vi også hørt og håber det hjælper.. Og håber ikke han er for strid! "Heldigvis" så finder kommunen ham som et problem fordi han skibber skolen så de har indvilliget i at betale hele gildet til skibet hvis vi kan få ham ombord! så det håber vi lykkes

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

AalborgPigen skriver:

Har du lyst til at tage med ? Det virker jo som om de mor har panden mod muren.. Og at det ikke hjælper.. Så kunne være at der skulle bankes i bordet . Det kan ikke passe at der intet kan gøres.. Og der skal da findes ud af hvorfor din bror opfører sig sådan . 

Måske og måske ikke har det rigtig svært ved at tale med kommunen fordi jeg syntes de bare virker ligeglade.. Og er meget langsomme i deres arbejde om at få noget gennemført... men burde måske tage med hvis det bliver ved...

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

OktoberMor skriver:

Nej okay. Allerede der kunne jeg se der var noget galt. :-) 

Din mor behøver ikke finde en kæreste hvis ikke hun har lyst, men din lillebror har virkelig brug for en manderolle, så hvis i har nogle onkler, eller lign, så ville han have rigtigt godt af det.  For det kunne tyde på han ikke har nogen at forholde sig til, og det er det der gør ham til den han er. Ved godt din mor prøver alt hvad hun kan,  men nogen gange må man altså indse at ens datter har brug for en mor, og ens søn har brug for en far.  En de kan realitere til.  Så det er det eneste råd jeg kan komme med, for er sikker på hvis der kommer en god mand ind i hans liv, så stopper han stille og roligt med alt det ballade.. 

Også det jeg tænker samtidigmed at han jo har set jeg besøgte min far og han ikke aner hvem hans er og hvorfor han ikke er der.

Onkler osv er noget vi har men ikke lige i nærheden og min mor ser ikke så mange mennesker længere så det er rigtig svært for hende at give ham en mandlig del. Kommunen havde givet ham en voksen ven en mand for et år tilbage men pludselig ville min bror ikke være der mere og så fandt vi så ud af at han også havde stjålet fra sin voksen ven...

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hun har fortalt ham det og han har så gar truet med selv (fordi hun forsøger at rette ham ind) at han ville bede kommunen om at fjerne ham hvis hun ikke passede sig selv! Det virker ikke som om han tager noget som helst seriøst!

Jeg aner slet ingenting om at opdrage en 15 årig, og måske er det her totalt upædagogisk, men er der noget han ønsker sig, tænker kørekort, knallert eller andet, som man kunne bruge som "godbid" ved god opførsel? Måske det er bedre at han "har noget" end at man "tager noget" som han ønsker sig.

Hvis nu han ønsker sig en knallert, så kunne din mor sige, at ved god opførsel vil han få denne knallert ( indenfor en vis deadline, måske 6 måneder alt afhængig af hvad din mor mener) - han skal selvfølgelig blive ved med den gode opførsel bagefter og hvis han ikke gør det, skal der større konsekvens ind - f.eks at hun tager knallerten tilbage, hvilket han selvfølgelig skal vide på forhånd.

Ved ikke om det er til at forstå eller om det er helt ude i hampen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.