gravid og el-cigaret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.676 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

10aps

hej derude! 

jeg sidder og overvejer en el cigaret, istedet for det almindelige smøger, men er det lige så skadeligt for barnet? 

det skal lige siges jeg meget gerne vil holde op men efter utallige forsøg er jeg kun nået ned på 5 om dagen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Kris89

10aps skriver:

hej derude! 

jeg sidder og overvejer en el cigaret, istedet for det almindelige smøger, men er det lige så skadeligt for barnet? 

det skal lige siges jeg meget gerne vil holde op men efter utallige forsøg er jeg kun nået ned på 5 om dagen....

i de der e-cigeratter er kun nikotinen... selvf. stadig ikk sundt, men MEGET bedre, da det ikke indeholder tjære og alt det andet

har selv en til at ligge, så den dag jeg bliver gravid må motivationen da komme til at forsøge...

Anmeld

16. juni 2012

Camilla30

Selvom der er tale om en elcigaret påfører du dit barn en afhængighed, det bliver født md abstinenser og dem ved du selv hvor frygtelige er, barnet vil bare ikke hverken kunne forstå det ubehag, sætte ord på det eller vælge at tage en smøg - som du vælger, når du har abstinenser. Jeg prøver ikke at blame dig, hvis du føler at en elcigaret er okay for dig og din baby, men du får aldig i livet større motivationsfaktor for at stoppe helt, tal evt. med lægen om hvilke hjælprpræperater der er tilladte til rygestop når man er gravid - pøj pøj med det hele

Anmeld

16. juni 2012

10aps

Camilla30 skriver:

Selvom der er tale om en elcigaret påfører du dit barn en afhængighed, det bliver født md abstinenser og dem ved du selv hvor frygtelige er, barnet vil bare ikke hverken kunne forstå det ubehag, sætte ord på det eller vælge at tage en smøg - som du vælger, når du har abstinenser. Jeg prøver ikke at blame dig, hvis du føler at en elcigaret er okay for dig og din baby, men du får aldig i livet større motivationsfaktor for at stoppe helt, tal evt. med lægen om hvilke hjælprpræperater der er tilladte til rygestop når man er gravid - pøj pøj med det hele

det var netop det jeg tænkte!! 

men nu har jeg prøvet med alverdens hjælpe midler, og kan ikke tåle nogle af dem, plastrene giver mig udslæt, tyggegummi giver mig halsbetændelse og de der plastik dimser kan jeg simpelhen ikke tåle smagen af! :-(  

Anmeld

16. juni 2012

Tona

10aps skriver:

hej derude! 

Jeg tror at det er langt bedre at du ryger en el cigaret end hvis du røg alm. cigaretter.

Faktisk mener jeg også at man har ændret på den oprindelige anbefaling således at man nu siger, at hvis den gravide ikke kan holde op med at ryge lige meget hvad hun prøver og er virkelig dårlig af det, så er det faktisk bedre at ryge, bare så lidt som overhovedet muligt, fordi barnet ellers oplever morens stress og bliver påvirket af den. I så fald ville jeg mene at det var bedre at ryge et minimum af el cigaret om dagen.

Men det bedste ville self. være at stoppe med at ryge både for barnet og dig. Jeg er bare træt af at man slår gravide oven i hovedet hvis de virkelig ikke kan. Man ja det ER potentielt skadeligt, så det er bedst at forsøge med at stoppe, men jeg tror så at hvis man ikke kan stoppe uden hjælpemidler som fx nikotin plaster så kan man lige så godt hoppe på el cigaretten, for der vælter jo også massive mængder af nikotin ud i systemet fra sådan nogle hjælpemidler (mere end ved rygning faktisk).

Anmeld

16. juni 2012

Camilla30

10aps skriver:

det var netop det jeg tænkte!! 

men nu har jeg prøvet med alverdens hjælpe midler, og kan ikke tåle nogle af dem, plastrene giver mig udslæt, tyggegummi giver mig halsbetændelse og de der plastik dimser kan jeg simpelhen ikke tåle smagen af! :-(  

Jeg tænker ikke på hjælpeprodukter der indeholder nikotin, det vil jo give barnet samme afhængighed Hvis du er motiveret for at stoppe og du virkelig vil det synes jeg du skal prøve akupunktur, det er en 100% ufarlig måde at hjælpe rygestoppet lidt på vej på. Og så mener jeg i øvrigt at det der med at det kan være værre at stoppe, hvis man bliver stresset af det, er en vældig forkert opfattelse og en hvilepude for de der ikke kan tage sig sammen og leve om til sit ansvar som gravid, hvis man er gravid og ryger har man intet valg i min verden, så stopper man, ellers agerer man for egoistisk. og ja jeg har selv røget, meget og i mage år endda, så jeg ved godt, at det er et helvde at komme ud af, men du bliver så glad og stolt af dig selv når det lykkes - og det vil det gøre denne gang, hvis du ønsker det nok. Jeg stoppde selv for 4 år siden ved hjælp at bogen: 'Endelig ikke-ryger for kvinder' af en forfatter der hedder Allen Carr (tror nok det staves sådan), flere af mine kollegr har senere lånt bogen og er også stoppet med fin succes efter at have læst den - måske det er værd at prøve for dig også

Anmeld

20. september 2012

Wish

Jeg fik akupunktur i starten af december, og har ikke røget en cigaret siden, så jeg vil sige at det har hjulpet mig..

Og det er hvertfald ikke farligt for dit barn at forsøge det, og det gør slet ikke ondt..

Held og lykke ..

Anmeld

20. september 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Jeg har en el cigaret . Der er ik nikotin i . Der. Kommer Damp og så kan man blande forskellige smage

Anmeld

20. september 2012

FrkRaarup

10aps skriver:

hej derude! 

De er skadelige på MANGE andre måder! Desværre.

Var selv hoppet på vognen!

Men efter positiv test er jeg stoppet helt..

Håber du finder styrken

Anmeld

20. september 2012

Miin'Baby'Mus

10aps skriver:

hej derude! 

Hvad indeholder e-cigaretter?
Der er ingen regler for hvilke kemikalier e-cigaretter må indeholde, og de er ikke sikkerhedsgodkendt eller kontrolleret. Derfor er det umuligt at vide, hvad der reelt er i den enkelte cigaret.
Det er forskelligt fra mærke til mærke, hvilke kemikalier
cigaretterne er tilsat, i hvilke mængder og hvilke stoffer der ender i dampen og forurener omgivelserne.

Kræftfremkaldende stoffer i e-cigaretter:
Den amerikanske lægemiddelstyrelse (FDA) har i e-cigaretter fundet:
• Diethylenglycol (giftigt for mennesker)
• Kræftfremkaldende nitrosaminer
• Nikotin i e-cigaretter, der var mærket med, at de ikke indeholdt nikotin.
Analyse foretaget af den amerikanske lægemiddelstyrelse (FDA - U.S. Food and Drug Administration)
E-cigaretter forurener omgivelserne med ukendte kemikalier. Derfor bør rygeregler og lovgivning om røgfri miljøer også omfatte ecigaretter.

Så ville da ikke mene at ecigaretter er meget bedre end smøger  Du kan selvfølgelig selv komme mindre nikotin i  Men det er nok det eneste der er mere smart ved en ecigaret end en almindelig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.