Hvornår nummer to baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
HeXeri skriver:

Jeg har stemt 5 år. Jeg er overbevist om at barnet har bedst af at kunne følge med i hvorfor mor er så træt, kvalme, irritabel og hvad det er for noget der kommer ud af det. Som 5 årig kan barnet også nemmere deltage og er så langt at det vil kunne forstå hvorfor opmærksomheden ville skifte i en periode

Jeg er meget enig! Jeg er PT. Højgravid og der bliver 5 år og er par måneder mellem vores søn ig den lille ny - helt perfekt tænker jeg! ( jeg vil lige indskyde, at "planen" ca. var 4 1/2 år, men da jeg mistede meget sent sidste sommer bliver det nu 5 år) Jeg forstår ikke, at Ban har lyst til at få børn meget tæt på hinanden (tænker vel ca. under 3 år)og slet ikke med kun et år eller to imellem. Hvorfor ikke nyde tiden med det enkelte barn? At stå med en næsten nyfødt på armen og planlægge næste graviditet - det kan jeg virkelig slet ikke sætte mig ind i. Det kommer selvfølgelig også an på hvilken slags forælder man har lyst til at være - og hvad man ønsker at kunne tilbyde sine børn. Her har vi haft fem fantastiske år med vires søn. Masser af overskud og ingen stress og jag. Vi nyder livet som familie, vores karrierer, vores venner - hverdagen er skøn - weekendens skønnere - masser af tid og mulighed for impulsive planer også i hverdagen. - og NU er vi klar til at starte forfra... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

VNB

der bliver 24 mdr imellem vores og det synes jeg er helt perfekt!  

Jeg blev gravid da Viktor var ca 16 mdr gammel  

Anmeld

15. juni 2012

LineGJ

Jeg tror det er meget individuelt hvad der er bedst og at det afhænger af hvor man står i sit liv. For vores vedkommende vil vi gerne have vores børn hurtigt efter hinanden, men eftersom jeg er ledig efter min barsel slutter, foretrækker jeg at finde job først og så derefter planlægge hvornår vi gerne vil have den næste lille purk, ( så godt som det nu kan planlægges:-)) Men der er MANGE gode argumenter både for og i mod, så i sidste ende skal man jo gøre det op med sig selv, hvad man har lyst til :-)

Anmeld

15. juni 2012

oerbaek

michelledam skriver:

Hej piger er lidt nysgerrig omkring hvornår i synes man skal lave nr 2 eller hvornår det er bedst

ved ikke hvornår det er bedst det er vel op til den enkelte familie  

her er der 22 mdr mellem nr 1 & 2 

og 3½ år mellem nr 2 & 3

og begge dele er super for os

Anmeld

15. juni 2012

DLM

HeXeri skriver:

Jeg har stemt 5 år. Jeg er overbevist om at barnet har bedst af at kunne følge med i hvorfor mor er så træt, kvalme, irritabel og hvad det er for noget der kommer ud af det. Som 5 årig kan barnet også nemmere deltage og er så langt at det vil kunne forstå hvorfor opmærksomheden ville skifte i en periode

Anmeld

15. juni 2012

Kløver

Vi har 14 mdr mellem vores. Og vil gerne starte pb nr 3 når de er 1.5 og 2.5, og håber så der bliver gevinst så der bliver ca 2.5 mellem nr 2 og 3 og knap 4 mellem nr 1 og 3

I skal vælge det som passer jer og jeres familie <3

Anmeld

15. juni 2012

E.J.mor.

hey jeg vil da gerne uddybe mit svar.

altså det du gør med hvor mange år skal der være imellem det os fint nok.

men altså hvis det stod til mig skulle vi ha været igang med nr 2 meget før,nu bliver min datter 4 år om tre uger.

og der er kommet mange ting i vejen så vi har måtte udskyde nr 2

jeg er igang med projekt livsstilsændring,og både min mand og jeg er begge uden job i 1 1/2 år, og vi vil ikke bare springe ud i det pga vi ikke har råd til en til før vi begge har job.

og ligenu kan min krop ikke bærer en graviditet.

så der kan altså være mange ting forbundet,så et baby projekt bliver udskudt,for selvfølgelig ville jeg da ha ønsket at jeg sad med nr 2 nu ingen tvivl om det.

min datter blir iværtifald 6 år inden nr 2 kommer

men sådan er livet bar ligenu for os.

kender mange der siger få dog de børn nu,,,,øhhh nej vi skal begge ha et job for vi ryger begge snart på kontant hjælp,og hvor står vi så.

håber ikke nogen bliver støt.

hilsen charlotte

Anmeld

15. juni 2012

Laulund87

3-4 år og det satser vi også på at der bliver

Anmeld

15. juni 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
E.J.mor. skriver:

hey jeg vil da gerne uddybe mit svar.

altså det du gør med hvor mange år skal der være imellem det os fint nok.

men altså hvis det stod til mig skulle vi ha været igang med nr 2 meget før,nu bliver min datter 4 år om tre uger.

og der er kommet mange ting i vejen så vi har måtte udskyde nr 2

jeg er igang med projekt livsstilsændring,og både min mand og jeg er begge uden job i 1 1/2 år, og vi vil ikke bare springe ud i det pga vi ikke har råd til en til før vi begge har job.

og ligenu kan min krop ikke bærer en graviditet.

så der kan altså være mange ting forbundet,så et baby projekt bliver udskudt,for selvfølgelig ville jeg da ha ønsket at jeg sad med nr 2 nu ingen tvivl om det.

min datter blir iværtifald 6 år inden nr 2 kommer

men sådan er livet bar ligenu for os.

kender mange der siger få dog de børn nu,,,,øhhh nej vi skal begge ha et job for vi ryger begge snart på kontant hjælp,og hvor står vi så.

håber ikke nogen bliver støt.

hilsen charlotte

Jeg synes det lyder rigtig fornuftigt og ansvarligt af jer. Folk siger ofte, at det med økonomien "finder man ud af" men det er da noget fis - det er da bestemt noget man bør forholde sig til og have med i sine overvejelser synes jeg - jeg forstår godt jeres valg og synes der er super ansvarligt! Mvh. Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.