Hvornår nummer to baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

MariaJ

Det er der jo meget delte meninger om. Her gik vi i gang, da den første var 15 måneder og fik gevinst med det samme, så her er der næsten præcis to år imellem dem. Hvis jeg havde vidst det ville gå så hurtigt, kunne vi godt have ventet lidt for min skyld, men det ved man jo ikke .

Jeg synes det er dejligt at den ældste begynder at være lidt mere selvhjulpen, når der kommer en lille ny, og at man begyner at kunne snakke med hende om ting og forklare hende, hvad der foregår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

lhn89

Jeg har stemt 1 år.

Muligvis er den ældste søskende ikke helt bevist om det i så tidlig en alder, men jeg tror bare at det er et spørgsmål om tid, før at det bliver hverdag og "sådan er det bare" at man skal dele mor og far 

Derudover tror jeg at søskende der er så tæt på hinanden, får meget mere glæde ud af hinanden når de blive ældre 

Anmeld

15. juni 2012

4xGreve

michelledam skriver:

Hej piger er lidt nysgerrig omkring hvornår i synes man skal lave nr 2 eller hvornår det er bedst

Jeg har været rigtig glad for at Daniella har været så stor og har kunne forstå så meget i forbindelse med at vi fik Milo...

Han er født d. 10.02.12 og Daniella er fra 17.05.08 det vil sige lige knap 4år imellem dem og jeg vil ikke ha gjort det anderledes for os har det været helt perfekt

Anmeld

15. juni 2012

Tona

michelledam skriver:

Hej piger er lidt nysgerrig omkring hvornår i synes man skal lave nr 2 eller hvornår det er bedst

Jeg har stemt halvanden, for sådan har vi valgt at gøre, men jeg kan se fordele og ulemper ved alle mulighederne

Anmeld

15. juni 2012

DitteFisk

Jeg har stemt 5, men det er ikke fordi jeg synes det er det BEDSTE tidspunkt det er blot fordi der kommer til at være 5 år imellem mine hehe.. ville nok godt have haft en lillebror/søster til min dreng tidligere, men jeg har taget uddannelse i mellemtiden, så 5 år er den mulighed jeg har og det er fint synes jeg. 

Anmeld

15. juni 2012

Guldimaven

Jeg ved ikke helt, hvornår jeg syntes det er bedst med nummer 2.. Jeg har hele tiden sagt, at min søn kommer til at være gammel (5-6 år) før han skal have en bror eller søster..

Men det er kun på baggrund af at jeg gerne vil have uddannelse færdig før vi tænker på næste.. Samtidig, kan jeg også godt lide tanken omkring at få nummer 2 under uddannelsen, og det er derfor jeg ikke lige helt har bestemt mig for det..

hvis jeg får nummer 2 under uddannelse vil der nok ca være 3-4 år imellem dem

Anmeld

15. juni 2012

FamilenStorm

michelledam skriver:

JEg har valgt 1,5 år, da vores datter var det da jeg blev gravid med nr 2

Har ingen erfaring da nytårsbønnen først kommer til januar

Anmeld

15. juni 2012

onlyme

michelledam skriver:

Jeg har svaret 1 år,.
Her kommer der til at være omkring et år imellem dem,.
Og det syntes jeg er super, (selvom det ikke var planlagt) De får så meget glæde af hinanden,.!

Anmeld

15. juni 2012

Maja_4000

Der er jo ikke nogen som kan svare på hvad der er bedst
Jeg vil gerne have 3 - 4 år imellem , hvis jeg selv kan vælge :b Hehe

Anmeld

15. juni 2012

Mother-love

Kan godt se at der er meget delte meninger men flest hælder til at der ikke skal være for længe imellem. Jeg erselv den mellemste af tre. Imellem min søster og jeg er der 2 år og 10 mdr. Imellem min lillebror og jeg er der 4.5 år. Og vil sige at min søster og jeg har haft mere glæde af hinanden aom børn end min lillebror og jeghar. Men nu i voksen livet har jeg merekontaktmed min lillebrorend min store søster. Jeg havde også tænkt at isabella skulle være to år før vi gik igang men på nogen områder ville det nok være bedre hvis det var lidt før samt på andre områder senere. Puhh jeg synes det er svært. Også fordi jeg har et piskesmæld so jeg får medicin for som jeg skal ud af først.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.