Hvornår nummer to baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor er bedst at gå i gang med pb nr 2 når den første er

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.904 visninger
28 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

Mother-love

Hej piger er lidt nysgerrig omkring hvornår i synes man skal lave nr 2 eller hvornår det er bedst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Mother-love

michelledam skriver:

Hej piger er lidt nysgerrig omkring hvornår i synes man skal lave nr 2 eller hvornår det er bedst

Hov der skulle altså have været flere valgmuligheder.

Nå men begrund gerne jeres svar

Anmeld

15. juni 2012

Hvem?

michelledam skriver:

Tja, ved ik hvornår det er bedst for andre, men her er der 11 måneder mellem drengene og det er fantastisk!

Anmeld

15. juni 2012

HeXeri

michelledam skriver:

Jeg har stemt 5 år. Jeg er overbevist om at barnet har bedst af at kunne følge med i hvorfor mor er så træt, kvalme, irritabel og hvad det er for noget der kommer ud af det. Som 5 årig kan barnet også nemmere deltage og er så langt at det vil kunne forstå hvorfor opmærksomheden ville skifte i en periode

Anmeld

15. juni 2012

_-Kathrine-_

Kan ikke fortælle dig hvornår det er bedst, men kan sige at jeg er gravid med nr. 2 og der blir 20 måneder mellem dem...

Anmeld

15. juni 2012

_-Kathrine-_

Hvem? skriver:

Tja, ved ik hvornår det er bedst for andre, men her er der 11 måneder mellem drengene og det er fantastisk!

Anmeld

15. juni 2012

morethanperfect

michelledam skriver:

Ved ikke hvornår der er bedst .. Men vi begyndte da Oscar var 14 mdr..
Han skal være storebror når han blir 23 mdr.  

Anmeld

15. juni 2012

KarinaA

Jeg har stemt et år  - eller mindre, jeg har selv en søster meget tæt på mig, og det har jeg haft meget stor glæde af igennem hele livet.. og den glæde med søskende vil jeg også gerne give videre til mine børn  

Anmeld

15. juni 2012

(august)

Tror der er fordele og ulemper ved det hele. Her har vi 17mdr mellem, så jeg har stemt 1,5 år. Jeg er dog overbevist om at vi venter lidt længere tid mellem nr 2-3, hvis vi skal have en mere 

Anmeld

15. juni 2012

Ciss

Uanset hvad man vælger, er der fordele og ulemper. Hvis man får to tætte, kan de virkelig have stor glæde af hinanden, og den ældste har ikke igennem fuldt så mange år været vant til at være centrum for al opmærksomhed osv, så det kan være lettere at vænne sig til den nye situation. Omvendt kan det være lettere at involvere et lidt større barn i babylivet, det er enklere at snakke med et ældre barn og et ældre barn er mere selvstændigt, så man kan få mere overskud til babyen.

Vi valgte at få to tætte, fordi det for os er meget vigtigt, at de får glæde af hinanden igennem en fælles opvækst, og at de har glæde af nogen af de samme aktiviteter. Det synes jeg også, at vi opnår, men til gengæld har vi så også haft nogen meget intensive perioder, hvor de begge har haft behov for meget opmærksomhed og hjælp på en gang. F eks, da den store smed bleen i samme periode, som den lille fik flere tænder. Pyh! Eller da den ældste begyndte at have mareridt om natten, samtidig som vi skulle få den yngste til at slutte med at få flaske om natten. Men for os har fordelene overskygget ulemperne.

Jeg tror, hver familie må se på sine behov og sin situation, hvad der er bedst. Vores valg og prioriteringer passer ikke nødvendigvis for alle andre. Men jeg har stemt 1.5 år, fordi det var det, vi selv gjorde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.