Sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2012

Anonym trådstarter

foto på lærred skriver:

En ven af min, hans pige begyndte først rigtig at snakke da hun startede i børnehave (hun gik i vuggestue) Men så gik det også hurtigt derfra. Så da hun var på din datters alder sagde hun heller ikke så meget andet end ord (dvs ingen sætninger, men kun enkelte ord ) Så hvis der ellers ikke er noget galt med din søn, så tror jeg sagtens det kan komme indenfor det næste halve år. Ellers så snak med din sp omkring det, så kan hun måske vurdere om han er inde for "normal-området" (hvis man kan sige det sådan ), så du ikke går og bekymre dig.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, invitationer og wallstickers til børneværelset

Jeg håber sproget kommer inden børnehaven

Jeg har snakket med min sp om det, men hun kom ikke med noget svar om det... hun sagde bare OKEY da jeg fortalte om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

min søn på 27 mdr går hjemme hos mig og han har desværre ingen sprog endnu, det eneste han kan sige er mor, far, op, av, vov og dum....lægerne ved ikke hvorfor han ik er normalt sprog udviklet..men ørene fejler ingenting...men hans bror på 19 mdr snakker bedee...lidt frustrerende....

Hvordan går det med din søn.s sprog nu?  Fandt lige en gammel tråd, og var egentlig bare lidt nysgerrig om din søn.s sprog nu  7 måneder efter, er blevet bedre?

Min søn.s sprog er blevet en lille smule bedre, kan forstår det meste, men siger stadig kun få ord.

Anmeld

6. marts 2013

norenberg

Anonym skriver:

Hvordan går det med din søn.s sprog nu?  Fandt lige en gammel tråd, og var egentlig bare lidt nysgerrig om din søn.s sprog nu  7 måneder efter, er blevet bedre?

Min søn.s sprog er blevet en lille smule bedre, kan forstår det meste, men siger stadig kun få ord.

Det går stille og roligt fremad.....men han er nu tilknyttet talepædogog og børne psykolog nu hvor han skal starte i børnehave her til april, da han nemt ville komme i konflikter da andre børn ikke forstår ham, så de skal støtte ham i daglig dagen mens han er i børnehaven og sker der ikke en væsentlig forbedring i løbet af 3 mdr efter start vil man forsøge mes special børnehave 2 dage om ugen hvor han kun er sammen med andre der også har sprog vanskligheder....så det er dejligt at de gør noget for ham, det er bare underligt at ingen læger kan finde ud af hvorfor....men hans sidste test viste at på alle andre områder er han et år foran (4 år) bare ikke udtalen for han forstår alt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.