Sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2012

Skouboe

Jeg ville heller ikke være bekymret endnu - han skal nok komme efter det. Hvis dy gerne vil stimulere ham på en lidt anden måde, kan du prøve med tegn. Det er både en sjov leg, han træner finmotorikken og samtidigt kan det at kan kan gøre sig forståelig nogen gange motivere rigtigt meget.  Jeg kan anbefale DVD'en "Tal med tegn"! Den er bare guld værd. Begge mine unger har elsket den.

http://www.talmedtegn.dk/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2012

bøllen

Min dreng bliver 3 til okt , og først her efter jul begyndte sproget at tage fat. Det var ikke mange ord der kom ud, og da slet ikke danske

Men skal da love for der er sket en udvikling, og hver dag kommer der nyt til. Han er begyndt at sige små sætninger. Så det skal nok komme. Han er så rigtig dygtig motorisk.

Fortsæt som i gør, snak sammen om det i oplever . 

Anmeld

2. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Uha, ja DER har jeg masser af erfaring.

1. få evt. tjekket hørelsen, vand i øregangen mv. (hvis du ikke allerede har det)

2. Kontakt en tale/hørepædagog. De er også obs. på eventuelle fysiologiske problemer (kort tungebånd mv.)

3. Brug tegn til tale for at fremme sproget. De fleste børn synes det er rigtig sjovt at tale med tegn.

Min Liam er lige fyldt 3 og taler ikke, kun enkelte ord (det er dog pga. et handicap, men vi har været hele møllen igennem, før vi fandt ud af at det var derfor), men vi bruger tegn til tale. Og det har gjort at vi kan kommunikere med ham og omvendt og det gør hverdagen SÅ meget nemmere og har mindsket hidsige anfald enormt.

Anmeld

2. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Det håber jeg... Han gider absolut ikke og tegne, male og læse i bøger... Jeg kan slet ikke få ham til at side stille eller koncentrer sig med lige de tre ting...

så vi snakker hele dagen om ting vi laver, leger i haven og kører ture...

Man kan sagens føre en samtale med ham, men problemet er bare, at man som sagt kun får svaret GAGA tilbage med ALT.

Liam gad heller ikke det der med bøger. Men tror simpethen at det er fordi det er det rene volapyk for et barn som ikke har en sprogforståelse. Også her har tegn til tale hjulpet. Nu elsker han at kigge i bøger med dyr, traktorer, biler mv. Da han nu kan vise med tegn hvilke ting han ser i bogen. Det er skønt

Anmeld

2. august 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Er sikker på, det nok skal komme inden længe

det håber jeg... jeg glæder mig til dagen kommer

Anmeld

2. august 2012

foto på lærred

En ven af min, hans pige begyndte først rigtig at snakke da hun startede i børnehave (hun gik i vuggestue) Men så gik det også hurtigt derfra. Så da hun var på din datters alder sagde hun heller ikke så meget andet end ord (dvs ingen sætninger, men kun enkelte ord ) Så hvis der ellers ikke er noget galt med din søn, så tror jeg sagtens det kan komme indenfor det næste halve år. Ellers så snak med din sp omkring det, så kan hun måske vurdere om han er inde for "normal-området" (hvis man kan sige det sådan ), så du ikke går og bekymre dig.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, invitationer og wallstickers til børneværelset

Anmeld

2. august 2012

Pige2009

Anonym skriver:

det håber jeg... jeg glæder mig til dagen kommer

Kan jeg godt forstå

Anmeld

2. august 2012

norenberg

min søn på 27 mdr går hjemme hos mig og han har desværre ingen sprog endnu, det eneste han kan sige er mor, far, op, av, vov og dum....lægerne ved ikke hvorfor han ik er normalt sprog udviklet..men ørene fejler ingenting...men hans bror på 19 mdr snakker bedee...lidt frustrerende....

Anmeld

3. august 2012

dorthemus

Vi har en sprogpædagog ansat på mit arbejde..er pædagog. Og hun siger, at det vigtigste er sprogforståelsen. Altså evnen til at forstå hvad der blir sagt og det lyder det som om at din dreng kan. Så længe de kan føre en samtale når de er 4 år så skal man ikke være bekymret

Min datter har haft mange høreproblemer og skal høretestes til september og det er også gået ud over hendes sprog og udtale. Hun er 26 måneder og taler heller ikke i sætninger,men hun snakker hele tiden og øver sig selvom man skal spidse øre for at forstå hvad hun siger. Til gengæld forstår hun alt

Anmeld

3. august 2012

Ciss

Min dreng er også sen med sproget - forstår alt, som bliver sagt heldigvis.

Her har det hjulpet (synes jeg) at synge sammen.

Når han synger med på sangene virker det, som om han helt automatisk kommer til at efterligne ordene.

Det var måske noget at prøve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.