Vores kærlighedsbarn skriver:
Jeg vil vædde med at du aldrig har prøvet at gå ind i et rum, og være fuldstændig centrum af opmærksomhed, og føle at hele verden går i stå for at se på dig.
Os der bruger tonsvis af make-up, fake hår, tan, negle, bombshell tøj osv, er afhængig af følelsen af opmærksomhed, og at vide at man simpelthen er den flotteste uanset hvor man går.
Tro ikke at det er mændene der får os til at være sådan, for det er det ikke! Min mand er slet ikke interesseret i hvordan jeg går klædt, og hvis det stod til ham kunne jeg gå i joggingtøj.
Det er for ens egen selvtillid, og ens egen skyld.
Men hvis det slet ikke er den naturlige skønhed plus virkemidler i moderat omfang - makeup og flot tøj - der får folk til at kigge, så er det jo ikke ens eget ydre, der får opmærksomhed, men et panser eller en maske. Så er det ikke "selvet", der får opmærksomhed, men forklædningen - og det må da i længden virke lige modsat for selvværdet, når man altså gennemskuer det.
Jeg kan sammenligne det med en af mine styrker - jeg er meget veltalende og får ros og bekræftelse, når jeg holder taler og oplæg, men det er jo indstuderet og mere noget, jeg KAN, end noget jeg ER. For at styrke selvværdet har jeg brug for, at folk kan lide mig og værdsætter mig for det, jeg siger og er, når jeg bare er mig uden filter og manuskript. Og hvor ville det være dybt at falde, hvis jeg fandt ud af, at det kun var min performance, folk beundrede.
I øvrigt, når alle bliver stumme og går i stå ved synet af dig, er det så kun positiv opmærksomhed? Jeg ved jo ikke, hvor ekstremt, du sminker dig osv., men meget ofte synes omgivelserne jo, at det er synd og en skam, når en flot pige går alt for meget amok med kunstige virkemidler. Min datter på 18 er meget, meget smuk, og hun har fået langt større anerkendelse for sin skønhed de sidste par år, fordi hun via sin større modenhed og selvsikerhed har droppet de mange lag makeup og "forklædningen" - tidligere var opmærksomheden mest et udtryk for, at hun var "for meget" og for kunstig.