skide nervøs for fødsel!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Kamulla

Vil ikke undvære min mor til min fødsel.. hun har selv prøvet det, jeg er hendes barn, så kan virkelig ikke se det farlige ved det.. min mor var en kanon støtte..

self er fødslen skræmmende da man ved det gør skide ondt.. men hey.. os der har født vil jo alligevel gerne gøre det igen og få flere børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

KakaoDrik

10aps skriver:

jeg er simpelhen så bange og nervøs for den dag jeg skal føde!! alle de ting man har set i diverse tv-programmer og hørt om, åh gud.. men samtidig vil jeg ikke ha lavet kejsersnit, hvor er det bare besværligt! 

Jeg tænker også rigtig meget over hvem der skal med ind på fødestuen og være der for mig? jeg ville aldrig tage min mor med, det ville jeg slet ikke kunne, det er for grænseoverskridende, men hvordan for man det lige fortalt når hun nu regner med det?? HJJÆLLP. 

xoxo  

Lad være med se flere fødselsprogrammer. Din fødslel bliver fantastisk. Det du kan gøre for at afhjælpe din frygt og smerter er tryghed og ro/musik/røgelse/epi/lattergas omkring dig. Du frygter det nu,og om kort tid ville du gøre det om igen for oplevelsen skyld alene 

Anmeld

15. juni 2012

Leneur

10aps skriver:

jeg er simpelhen så bange og nervøs for den dag jeg skal føde!! alle de ting man har set i diverse tv-programmer og hørt om, åh gud.. men samtidig vil jeg ikke ha lavet kejsersnit, hvor er det bare besværligt! 

Jeg tænker også rigtig meget over hvem der skal med ind på fødestuen og være der for mig? jeg ville aldrig tage min mor med, det ville jeg slet ikke kunne, det er for grænseoverskridende, men hvordan for man det lige fortalt når hun nu regner med det?? HJJÆLLP. 

xoxo  

Jeg var nu også nervøs før fødsel men når man så er igang så er det glemt, fordi man bare koncentrere sig om at få den guldklump ud...

Jeg havde både min mor og 2 søstre med ( er alenemor) og da det er dem der altid har været der for mig og bakket mig op, var det nu meget naturligt at de skulle være der. Og at få lov til at skælde ud, bande og svovle og kommandere rundt med dem uden konsekvenser og at de så ovenikøbet adlød.... har vi grinet meget af bagefter og det var guld værd, for tror da ikke jeg havde klaret det ligeså godt uden dem. Det afhænger jo selvfølgelig også af om du har en kæreste/mand, for så er det jo bare ham du har med.

Anmeld

15. juni 2012

Misty

Jeg synes bestemt ikke du skal tage din mor med! Jordmødrene synes faktisk også det er ret irriterende ofte, fordi mødre ikke kan blande sig uden om, jeg synes da du skal tage din bedste veninde eller søster med (hvis du har sådan en), jeg ville aldrig ha min moar med i hvertfald.. Når det er sagt så vil jeg sige at du ikke skal være nervøs. Jeg har selv lige født for 4 mdr siden. Eller selvfølgelig skal du være nervøs, for det er en stor og voldsom ting. Men så snart veerne kommer så er det lidt som om kroppen får uanede kræfter og alt nervøsitet forsvinder, så vil man bare gerne have babyeen kommer, også selvom det gør ondt... Ved ikke om du kan bruge mit svar, men hed og lykke i hvertfald

Anmeld

15. juni 2012

fairlady

hej.

Jeg kan godt forstå at du er nervøs. Det var jeg godt nok også første gang jeg skulle føde.

Jeg syntes ikke rigtig jeg kunne styrre nogle ting i fødslen, jeg vidste ikke hvad det var der skete, eller hvad der skulle ske og jeg vidste ikke hvordan jeg skulle agere.

Denne her gang har jeg sat mig for at jeg vil have en god fødsel, uanset om det bliver på normal vis, eller om det bliver et kejsersnit.

Derfor har jeg også tilmeldt mig et kursus, hvor du lærer hvad du skal gøre for at være med i fødslen hele vejen igennem og for at have mindre smerte.

Jeg ligger et link, hvis du er interesseret....

http://www.smertefrifoedsel.dk/

God fødsel

Anmeld

15. juni 2012

Miss-86

xoxo  

Jeg er hverken gravid, eller har født, men ville nu alligevel lige kommentere dit indlæg, efter at have læst alle svarene.

Jeg ville også tage min mor med, og det ville jeg også selvom min kæreste skulle med. For ens mor, ved selv hvad det er der foregår, hun har selv været igennem det.
EN anden ting som jeg er sikker på er rigtigt, da alle skriver og siger det. Det er at man overhovedet ikke tænker så langt, at det er privat eller grænseoverskridende at have sin mor med. Så, hvis dig og din mor har et godt/tæt forhold, så synes jeg du burde overveje det igen..

Anmeld

15. juni 2012

Guldimaven

Jeg fødte selv for 1 uge siden, og bare rolig du skal ikke være bange..

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det gør mega ondt! Hvis der var nogle der fortalte dig, at det ikke gør ondt at føde ville det være løgn..

Men smerterne bliver bare overgået af så meget andet, der er SÅ fantastisk! Det er så fed en oplevelse, og man får det bedste ud af det.. Det kan ikke beskrives med ord, de følelser man har i kroppen lige efter en fødsel, og ens barn ligger på maven af en!

Jordmødrene ved hvad de laver, og hjælper dig gennem fødslen på den bedste måde de har lært, hvis noget er ud over deres kompetencer kan de heldigvis tilkalde hjælp, så man er hele tiden sikret den hjælp man skal have!

Derfor syntes jeg ikke du skal vælge ks..

Dernæst, tag din mor med!!! Jeg havde min mor med, og det fortryder jeg ikke.. Når først du er i fødsel, er du fuldstændig ligeglad med om du er nøgen og hvem der ser dig nøgen!! Min mor og kæreste var de bedste støttere at have med, og jeg tror det vil hjælpe dig til at slappe af og give dig tryghed..

jeg er selv lige blevet 19, så har næsten samme alder som dig..  Og jeg tog min mor med, fordi hun giver mig tryghed.. Hun behøver jo ikke stå og glo dig mellem benene..

Anmeld

15. juni 2012

EKBJ

10aps skriver:

xoxo  

Jeg havde også sagt at jeg bare ikke ville have min mor med, men da jeg først lagde der midt i fødslen var jeg total ligeglad.. 

Både min mor og svigermor var med til fødslen af Lucas OG jeg fortryder det ikke..  

Anmeld

15. juni 2012

Mom2

10aps skriver:

xoxo  

Nu ved jeg ikke hvor du skal føde, men i Hjørring må man kun have en med ind på føde stuen, så det giver mig ikke mulighed for at have min mor med, da manden skal med... Kan jo være det er det samme der hvor du skal føde?!

Men lad nu være med at tænke for meget over det indtil du når længere hen, der er så meget andet at tænke på og du når bare at kører dig selv ned hvis du starter nu.

Anmeld

15. juni 2012

samantha1986

10aps skriver:

xoxo  

Jeg har haft det som dig. Jeg fødte for en uge siden og det var slet ikke som jeg forestillede mig. Dem på sygehuset var rigtig søde. Og du skal bare gøre hvad de siger til dig. Veerne gør ondt ja, men de stopper igen. Presseveer er bestemt heller ikke sjove men med den rigtige vejrtrækning så var det ikke så galt. Og du føler en kæmpe lettelse når du kan mærke den lille kommer ud. 

Jeg vil ikke lyve og sige det var fantastisk at føde. Og da hovedet var tæt på at komme ud så sved det og gjorde herre ondt. Men det går så stærkt så denne følelse varer ikke længe. 

Jeg fødte på alle fire og det kan jeg godt anbefale. Det gik så meget nemmere. Og så vil jeg anbefale dig at se den video der hedder skejbybaby. Den viser en dejlig fødsel. Og den gjorde at jeg ikke var så skræmt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.