hvordan skal en hakkebøf steges??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

JanetBJ

En hakkebøf skal gennemsteges, synes JEG!. sådan noget som tykstegsfilet, og den form for bøffer må gerne være lidt røde i midten, men stadig godt stegt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

tarkoflen

An&Jo skriver:

min veninde fandt faktisk inde på fødevarestyrelsens hjemmeside en tekst hvori de skriver at hakkekød SKAL gennemsteges til en temperatur på 75 grader, og en bøf på 125g med en tykkelse på 2 cm skal stege i mindst 13-15 minutter, og så lang tid beholdte de ikke min bøf..

Der er en stor overflade på hakkekød og hvis det ikke er opbevaret korrekt, så er der stor risiko for bakterier, derfor skriver de sådan

Men jeg kan nu alligevel bedst lide, at den ikke er helt gennemstegt

Restauranten skal under alle omstændigheder lytte til deres kunder, og på ingen måde tale grimt om dem, det er da det dummeste jeg nogensindehar hørt har du overvejet at skrive en anmeldelse på mangospot eller en lignende side, så andre ved, hvad de går ind til?

Anmeld

14. juni 2012

An&Jo

JanetBJ skriver:

En hakkebøf skal gennemsteges, synes JEG!. sådan noget som tykstegsfilet, og den form for bøffer må gerne være lidt røde i midten, men stadig godt stegt.

ja det jeg kalder en god steak behøver ikke være gennemstegt, men det forventer jeg godt nok at en hakkebøf er..

Anmeld

14. juni 2012

An&Jo

tarkoflen skriver:

Der er en stor overflade på hakkekød og hvis det ikke er opbevaret korrekt, så er der stor risiko for bakterier, derfor skriver de sådan

Men jeg kan nu alligevel bedst lide, at den ikke er helt gennemstegt

Restauranten skal under alle omstændigheder lytte til deres kunder, og på ingen måde tale grimt om dem, det er da det dummeste jeg nogensindehar hørt har du overvejet at skrive en anmeldelse på mangospot eller en lignende side, så andre ved, hvad de går ind til?

jaa, men det er jo stadig en ting de skal rette sig bare en smule efter, og det gjorde de bestemt ikke..

Men ja, at de overhovedet ikke lytter til mig, og bare gør som jeg beder om, nemlig at den skulle være gennemstegt, det synes jeg heller ikke er iorden..

Anmeld

14. juni 2012

Muffin_girl

An&Jo skriver:

Kom så piger, skal en hakkebøf gennemsteges??

Eller må man gerne servere den rå i midten??

Jeg er nysgerrig fordi jeg idag var inde og "spise" frokost med en veninde på en cafe i Aalborg, og jeg bestilte en hjemmelavet cheeseburger fordi jeg synes den lød ekstrem lækker, det var den da også, lige indtil jeg skar i min bøf, den var RÅ, simpelthen uspiselig, den var kun lige stegt udenpå, jeg sendte den retur, og fik den samme bøf tilbage som de lige havde lappet, men den var stadig meget rød, jeg hev fat i chefen, for syntes ikke det kunne passe når jeg havde bedt om en gennemstegt.. Han siger så at han lige fikser noget, jeg venter 20 minutter mere, og har på det her tidspunkt allerede siddet i en time og ventet på at få noget spiseligt mad.. Han kommer med en helt ny burger og siger at NU er den gennemstegt, jeg skærer den igennem, og F***** om ikke den er endnu mere rå indvendig end den første, hiver fat i en tjener, og siger at det ikke kunne passe, og hun spørger om jeg vil have den stegt noget mere, og siger at nej det vil jeg ikke, for nu havde vi ventet i halvanden time, og vi gad simpelthen ikke vente mere..
Vi går op til kassen og vil betale, og jeg siger til hende, at jeg håber virkelig ikke jeg skal betale for noget jeg ikke kunne spise, hun henter chefen, og han begynder sq at stå at bande af os, og sige at så gennemstegt som jeg ville have bøffen kunne de altså ikke lave den, men jeg slap for at betale den her gang, og han var virkelig modbydelig overfor min veninde og jeg..

Er det mig der er helt forkert på den, eller må en hakkebøf virkelig godt være på randen til at være fuldstændig rå??

Altså jeg har altid lært at man skal spørge.. !! Fordi nogle spiser faltisk deres hakkebøf rød... Men min erfaring er at de fleste mennesker spiser den gennemstegt !! Så jeg kan ikke forstå hans ævl... Og min erfaring fra de steder jeg har arbejdet som tjener, er altså at bøffen rent faktisk er gennemstegt !! 

Ham der han er en nar, jeg kender ham godt.. OG sikke meget lort han lukker ud !

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

An&Jo skriver:

Kom så piger, skal en hakkebøf gennemsteges??

Eller må man gerne servere den rå i midten??

Jeg er nysgerrig fordi jeg idag var inde og "spise" frokost med en veninde på en cafe i Aalborg, og jeg bestilte en hjemmelavet cheeseburger fordi jeg synes den lød ekstrem lækker, det var den da også, lige indtil jeg skar i min bøf, den var RÅ, simpelthen uspiselig, den var kun lige stegt udenpå, jeg sendte den retur, og fik den samme bøf tilbage som de lige havde lappet, men den var stadig meget rød, jeg hev fat i chefen, for syntes ikke det kunne passe når jeg havde bedt om en gennemstegt.. Han siger så at han lige fikser noget, jeg venter 20 minutter mere, og har på det her tidspunkt allerede siddet i en time og ventet på at få noget spiseligt mad.. Han kommer med en helt ny burger og siger at NU er den gennemstegt, jeg skærer den igennem, og F***** om ikke den er endnu mere rå indvendig end den første, hiver fat i en tjener, og siger at det ikke kunne passe, og hun spørger om jeg vil have den stegt noget mere, og siger at nej det vil jeg ikke, for nu havde vi ventet i halvanden time, og vi gad simpelthen ikke vente mere..
Vi går op til kassen og vil betale, og jeg siger til hende, at jeg håber virkelig ikke jeg skal betale for noget jeg ikke kunne spise, hun henter chefen, og han begynder sq at stå at bande af os, og sige at så gennemstegt som jeg ville have bøffen kunne de altså ikke lave den, men jeg slap for at betale den her gang, og han var virkelig modbydelig overfor min veninde og jeg..

Er det mig der er helt forkert på den, eller må en hakkebøf virkelig godt være på randen til at være fuldstændig rå??

Altså Hakkebøf er jo lavet af oksekød og derfor er det ok at lave den lidt rød rosa, men ikke så der vælter ud med blod fra den...

Men jeg vil sige at når du beder om at få den gennemstegt så skal den være gennemstegt...

Anmeld

14. juni 2012

JanetBJ

An&Jo skriver:

ja det jeg kalder en god steak behøver ikke være gennemstegt, men det forventer jeg godt nok at en hakkebøf er..

Også mig! Hakkebøf som er rød indeni er bare ikke lækkert :s .

Anmeld

14. juni 2012

bøllen

Altså hvis de ikke kan finde ud af at gennemstege en burger bøf/ hakkebøf , er det da nogle dårlige kokke .

Jeg kan godt lide en som er næsten gennemstegt, men lidt rosa inden i - hvilket jeg tror mange laver dem sådan. Men rå skal de ikke være

Utoligt de ikke lytter til deres kunder 

Anmeld

14. juni 2012

Nettemor

På hygiejne kursus lærer man at det er forbudt at servere hakket kød der ikke er gennemstegt medmindre kunden decideret har bedt om det!

Anmeld

14. juni 2012

Ina33

Må man være så fræk at spørge hvilken café i spiste på?

Jeg selv vil også helst have min hakkebøf gennemstegt, men er den en lille smule rosa indeni, så synes jeg det er ok. Men direkte rød/rå, det vil jeg ikke spise, så jeg kan godt forstå du brokkede dig, og jeg synes da bestemt også du var i din gode ret til ikke at skulle betale for noget du i realiteten ikke har fået....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.