hvad spiser i til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

livhemdrup

Kay skriver:

Frikadeller...

vi skal havde frikadeller i aften... menn har helt glemt at handle noget at spise til dem...

og jeg er bare SLET IKKE i humør til brun sovs og kartofler... det er jeg faktisk næsten aldrig...

men kom med nogle gode fif... hvad spiser i til frikadeller hjemme ved jer??

Som burger eller til en rugbrød. Hjemmelavet kartoffel salat eller ris med grøntsager eller pasta. Det er hvad vi plejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Plysbjørnen

Kay skriver:

Frikadeller...

vi skal havde frikadeller i aften... menn har helt glemt at handle noget at spise til dem...

og jeg er bare SLET IKKE i humør til brun sovs og kartofler... det er jeg faktisk næsten aldrig...

men kom med nogle gode fif... hvad spiser i til frikadeller hjemme ved jer??

Enten alm. pasta og grøntsager, eller stuvet pasta og grøntsager

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

Kay skriver:

hihi så går manden hjemme fra... man kan da ikke putte grøntsager i hans frikadeller

Jeg har nogen gange når jeg har haft stokken fra en blomkål eller broccoli tilbage. drønnet den igennem et rivejern og så i frikadellerne, det smager overraskende godt, også bliver de sundere af det

Anmeld

13. juni 2012

Kay

SØS skriver:

Åh det er faktisk min mand (kok) der står for madlavningen, men jeg ved han Gør ca. Sådan: riv et løg fint, bland cremefraiche (vil tro 2/3) og mayonnaise (1/3) tilsæt en lille skefuld god sennep, lidt citronsaft samt godt med salt og peber - pynt med frisk purløg... (man kan bruge græsk youghurt i stedet for cremefraiche)

Anmeld

13. juni 2012

Kay

Karo skriver:

Der er jo den gode gamle med sovs og kartofler som du ikke er til.

Så er der varianten med fløde kartofler, eller frikadelle sandwitch eller denne her laver vi også tit når vi skal være sunde

http://www.madopskrifter.nu/Opskrifter/Frikadeller+med+pastasalat.opskrift?0=10280&11=0,7425

tak

Anmeld

13. juni 2012

Kay

Becks skriver:

Jeg er heller ikke til kartofler eller sauce - Kan faktisk ikke lide kartofler, medmindre de er lavet i ovnen..

Men til frikadeller plejer jeg at lave: Bagekartofler der er skåret ud i både, og og så ind i ovnen til de er gyldne og "sprøde" Propper gerne et eller andet krydderi på. Og så med en hjemmelavet dressing af Skyr eller Cremefraiche, salt og peber og noget krydderi

Pastasalat

Rissalat

Hasselbagte kartofler med en rødvins sauce eller whisky sauce

uhh lydder lækkert

Anmeld

13. juni 2012

Kay

An&Jo skriver:

spiser altid kartoffelsalat til..

Er ikke den store sovsespiser, og får vi brun sovs med kartofler, så er det for de andres skyld, ikke min..

det er jeg nemlig heller ik....

Anmeld

13. juni 2012

Kay

Muhmi skriver:

En god pastasalat eller kartoffelsalat...

Men salat med feta og en lækker cremefraisedressing kan sagtens gøre det hos mig og måske en hjemmebagt, lun bolle med smør... Mmmm...

Bliver helt sulten

uhmm lydder lækkert...

Anmeld

13. juni 2012

Kay

JanetBJ skriver:

Tzatziki og ovnbagte halve krydrede kartofler - og så kommer jeg dild i frikadellerne også! det giver en frisk smag

så slår manden mig ihjel.... han HADER dild...

Anmeld

13. juni 2012

Kay

Bryndis skriver:

Vi laver tit stuvede hvidkål til vores frikadeller Super lækkert

Og nu fik jeg også helt lyst til frikadeller

det laver vi også tit sys bare det er for varmt... til at spise det

kan godt være det bare er mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.