regler i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. april 2009

linemus

Hvordan er det nu reglerne er for rygning i dagplejerens hjem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2009

Mary

Jeg mener at dp hverken må ryge i eget hjem eller andre steder i timerne hvor hun fungere som dp. Måske er det endda også med rygerum i hjemmet i hendes fritid.

Kan ikke helt huske hvordan det hænger sammen. Vi har jo haft vuggestue til begge rollinger, men fik tilbudt dp hos en ryger til Juliane i sin tid. Og den sagde vi nej tak til på trods vi ikke havde nogen backup-plan, kan bare ikke ha rygning overhovedet!

Anmeld

28. april 2009

Nadi

Jeg syntes der var noget med at hvis man er dagplejemor så skal ens hjem vær total røgfrit både i arbejdstiden og i fritiden.

Personligt synes jeg de selv må bestemme når de har fri, abre der er luftet ud og friskt til når børnene kommer og at der ikke bliver røget i hjemmet imens de er der.

Hvorfor spørg du?? Er total nysgerrig nu

Anmeld

28. april 2009

Lise

Nadi skriver:

Jeg syntes der var noget med at hvis man er dagplejemor så skal ens hjem vær total røgfrit både i arbejdstiden og i fritiden.

Personligt synes jeg de selv må bestemme når de har fri, abre der er luftet ud og friskt til når børnene kommer og at der ikke bliver røget i hjemmet imens de er der.

Hvorfor spørg du?? Er total nysgerrig nu

https://www.baby.dk/debat/17818/moedre-juli/tvunget-ferie.aspx

Anmeld

28. april 2009

Nadi

Lise skriver:

https://www.baby.dk/debat/17818/moedre-juli/tvunget-ferie.aspx

Tak
Den var total sluppet forbi min næse.

Anmeld

28. april 2009

linemus

Jeg ved, hvordan reglerne var for 4 år siden, men der var jo en masse ballade med, at det skulle forbydes helt at ryge i eget (dp) hjem, men hvad det så blev til, fandt jeg aldrig ud af.

Der er jo ikke friskt i et rygerhjem, bare fordi der er luftet ud. Røgpartiklerne sidder stadig alle vegne og i luften og forsvinder ikke ved udluftning. Når så deres tøj oven i købet lugter (ref. andet indlæg), så er det altså bare for meget.

Jeg ringer til dp-pædagogen imorgen og hører, for vil alligevel snakke med hende.

Anmeld

28. april 2009

Loggidut

Uden at være for klog på det, har jeg forstået på min DP at de DPér som var ansat før rygeloven trådte i kraft, gerne må ryge i eget hjem, når der ikke er børn til stede, hvor i mod nyansatte ikke kan blive ansat under de vilkår, og snakken kom sig af at jeg forhørte mig generelt omkring reglerne, dengang jeg ledte efter job, men om det virkelig forholder sig sådan ved jeg ikke

Anmeld

28. april 2009

Lene76

Loggidut skriver:

Uden at være for klog på det, har jeg forstået på min DP at de DPér som var ansat før rygeloven trådte i kraft, gerne må ryge i eget hjem, når der ikke er børn til stede, hvor i mod nyansatte ikke kan blive ansat under de vilkår, og snakken kom sig af at jeg forhørte mig generelt omkring reglerne, dengang jeg ledte efter job, men om det virkelig forholder sig sådan ved jeg ikke

det er osse sådan vi har fået har fået den serveret af vores leder...... men er man ryger og passer børn i 48 timer om ugen (står til rådighed 52,5) så syntes jeg skisme at det er ok at dper tager sig en smøg imens ungerne sover, ve og mærket hvis hun gør det udenfor.

Tror vi er 2 i mit område som er total allergivenligt og røg frit....ik mange når man tænker på at vi er 17.

Anmeld

28. april 2009

BellaT

Jeg ved ikke om det er anderledes i andre kommuner. Men reglerne i min kommune siger, at dagplejere må ryge indendørs udenfor åbningstid. Der må dog ikke ryges i legeværelset eller i rum hvor børnenes tøj er. Og god udluftning skal der selvfølgelig sørges for.
Jeg er dagplejer og der ryges ikke indendøre i vores hjem nogensinde. Heller ikke gæster. Forstår godt at du ikke vil lade pigerne være i et rygerhjem i flere timer i flere dage. Det ville jeg heller ikke. Men tror altså at det er helt "lovligt" at der er røglugt i hendes hjem. Bare hun ikke ryger indendørs i åbningstiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.