B&J skriver:
den liste vil jeg vildt gerne låne jamen vi skal nok med tog fra hjørring 
Ok så er det nok lidt mere besværligt med tog end fra Århus, for der er direkte forbindelse fra Århus til Hamburg og så videre til Berlin

men det er ikke så dyrt med orangebilletter!
Her er både madsteder og noget af det vi så og gerne vil se næste gang

Den bog jeg henviser til er momondos Ta' til Berlin, som er skrevet af en dansker der bor i Berlin

Berlin todo
Underjordiske berlin. Guided tour. Brunnenstrasse 105, buy tickets here. South entrance of U8 gesundbrunnen. mindst 15 min før. 11, 13, 16. - dette nåede vi ikke, men skal helt sikkert afsted næste gang.
DDR museet. Overbefolket. Martin synes det mindede om en rundtur i søsterne grenes. Der var sindsygt mange mennsker og det var ikke rigtig til at komme rundt.
Checkpoint charlie. Ovebefolket. Læsetungt. Vi ville ikke tage derind igen, det var alt for rodet og uoverskueligt. Og der var så meget læsestof, at man blev helt rundtosset

Kunsthaus tacheles. På oranienburger strasse, i bunden af auguststrasse. Vi nåede det ikke selv, men det skulle være ret interessant.
Anne frank museet. Rosenthalerstrasse 39. Vildt godt museum, det ligger i en baggård og der var næsten ingen mennsker, da vi var der. Rigtigt interessant og et godt lille museum. Det bedste af dem vi var på, så det kan klart anbefales.
Ind og se stasifængsel rundvisning onsdag og lørdag - vi har ikke været der, men det har min bror og kæreste og det var godt.
http://go.tv2.dk/articlerejse/id-50055108:10-tips- til-det-hemmelige-berlin.htmlStasimuseet. Ruschenstrasse 103. U bahn til magdalenstrasse
Det Jødiske museum - rigtig godt museum, men det er kæmpe stort og tager lang tid.
Restauranter:
Gianni gillone pastabar og italiensk antipasti bar - perfekt til en picnic -Schønhauser Allee 186 a - side 100 i bogen
Spice india - spiceindia.de -god indisk restaurant min lillebror og kæreste anbefaler
Good morning vietnam - Alte schoenhauser strasse 60
yumcha heroes - dumpling restaurant - weinbergsweg 8 - side 49 i bogen -lækkert og en lille hyggelig restaurant - yumchaheroes.com
Apaka - indisk restaurant - vi synes den var ok, og de var søde, men min bror og kæreste var mere vild med den anden

denne ligger to steder i Berlin og man får 20% rabat der hvis man har et Berlin welcomecard og der står adresserne i.