lige nogen forskellige spoergsmaal...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Lenea

4. Du skal ca bade baby 2 gange om ugen, med mindre baby trænger  af den ene eller den anden grund. Men som udgangspunkt bliver babyer ikke som sådan beskidte og deres hud har ikke godt af for meget bad. Husk at man ikke behøver bruge sæbe

Man skal selvfølgelig pleje navlen. Dette gør man ved at vaske rundt om den med en vatpind, dyppet i lidt vand det er en god ide at gøre dette hver dag. man skal være obs på at den ikke begynder at lugte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Kay

Gravid2012 skriver:

arh har du saa ogsaa taenkt over om der er nogen exstra ting du skal ha pakket i tasken ? eller er det kun mig...

har tænkt det... men er ik kommet på noget... andet end tøjet skal være løst... men det skal det jo lige meget hvad

Anmeld

11. juni 2012

kimfrit

Det med ks ikke jeg ammede lige så snart jeg blev lukket

Anmeld

11. juni 2012

Gravid2012

Lenea skriver:

4. Du skal ca bade baby 2 gange om ugen, med mindre baby trænger  af den ene eller den anden grund. Men som udgangspunkt bliver babyer ikke som sådan beskidte og deres hud har ikke godt af for meget bad. Husk at man ikke behøver bruge sæbe

Man skal selvfølgelig pleje navlen. Dette gør man ved at vaske rundt om den med en vatpind, dyppet i lidt vand det er en god ide at gøre dette hver dag. man skal være obs på at den ikke begynder at lugte.

Tusind tak for dit svar

Anmeld

11. juni 2012

jack

melder mig os lige på banen... mht ks, så kan der sagtens gå et par dage før mælken løber til, tror der gik 3 dage før min løb til... fik lidt erstatning til ham på hospitalet og de sendte mig først hjem da amningen var oppe og køre.

Vi har aldrig haft en maskine til flaskerne, men kogte dem og rensede dem med en børste, det er helt fint, alt andet er luksus

men tro på dig selv og dine instinker... de kommer så snart du har bebs i armene, så ved du præcis hvornår du skal bade osv...

Anmeld

11. juni 2012

L&V

Gravid2012 skriver:

Hej!

Har nogen forskellige spoergsmaal, haaber i har lyst til at svare paa en af dem eller flere..

1. Hvordan vasker man flasker? Er det virkelig noedvendig at ha saadan en maskine til at vaske dem i? Kan man ikke bare koge dem? Alle mine venner og familie proever at overtale mig til at koebe saadan en maskine. Siger man ikke kan goere det paa andre maade. Kan det virkelig vaere sandt?

2. Naar man faar kejsersnit, er det saa rigtig at man ikke kan amme med det samme? Hvis det er rigtig, hvor lang tid gaar der saa til man kan?

3. Har skrevet en liste over ting jeg skal pakke i min taske, som jeg skal ha med til foedsel. Men er der andre ting man skal pakke naar man skal ha planlagt kejsersnit? Som fx maelkeafstatning, hvis man ikke kan amme.

4. Hvor tit skal man bade ens baby ?(er det anderledes efter foedsel, pga af den navle ting.. ? )

5. Hvor mange bleer bruger man ca. om dagen?

Har nogen forskellige spoergsmaal, haaber i har lyst til at svare paa en af dem eller flere..

1. Hvordan vasker man flasker? Er det virkelig noedvendig at ha saadan en maskine til at vaske dem i? Kan man ikke bare koge dem? Alle mine venner og familie proever at overtale mig til at koebe saadan en maskine. Siger man ikke kan goere det paa andre maade. Kan det virkelig vaere sandt? Det er så meget nemmere med en flaske stralisator ellers kan du ikke lave andet

2. Naar man faar kejsersnit, er det saa rigtig at man ikke kan amme med det samme? Hvis det er rigtig, hvor lang tid gaar der saa til man kan? Det kan du heller ikke selv om du har født alm. forstået sådan at mælken ska løbe til i begge tilfælde

3. Har skrevet en liste over ting jeg skal pakke i min taske, som jeg skal ha med til foedsel. Men er der andre ting man skal pakke naar man skal ha planlagt kejsersnit? Som fx maelkeafstatning, hvis man ikke kan amme. Nej.. MME har de på sygehuset hvis det er nødvendigt

4. Hvor tit skal man bade ens baby ?(er det anderledes efter foedsel, pga af den navle ting.. ? ) Deres navle er jo det samme uanset hvordan du har født.. Jeg bedede Laura 1gang om ugen max

5. Hvor mange bleer bruger man ca. om dagen? 10 da hun var helt lille vil jeg tro

Anmeld

11. juni 2012

Gravid2012

jack skriver:

melder mig os lige på banen... mht ks, så kan der sagtens gå et par dage før mælken løber til, tror der gik 3 dage før min løb til... fik lidt erstatning til ham på hospitalet og de sendte mig først hjem da amningen var oppe og køre.

Vi har aldrig haft en maskine til flaskerne, men kogte dem og rensede dem med en børste, det er helt fint, alt andet er luksus

men tro på dig selv og dine instinker... de kommer så snart du har bebs i armene, så ved du præcis hvornår du skal bade osv...

tak for dine fine svar

Anmeld

11. juni 2012

Gravid2012

Månsson skriver:

1. Hvordan vasker man flasker? Er det virkelig noedvendig at ha saadan en maskine til at vaske dem i? Kan man ikke bare koge dem? Alle mine venner og familie proever at overtale mig til at koebe saadan en maskine. Siger man ikke kan goere det paa andre maade. Kan det virkelig vaere sandt? Det er så meget nemmere med en flaske stralisator ellers kan du ikke lave andet

2. Naar man faar kejsersnit, er det saa rigtig at man ikke kan amme med det samme? Hvis det er rigtig, hvor lang tid gaar der saa til man kan? Det kan du heller ikke selv om du har født alm. forstået sådan at mælken ska løbe til i begge tilfælde

3. Har skrevet en liste over ting jeg skal pakke i min taske, som jeg skal ha med til foedsel. Men er der andre ting man skal pakke naar man skal ha planlagt kejsersnit? Som fx maelkeafstatning, hvis man ikke kan amme. Nej.. MME har de på sygehuset hvis det er nødvendigt

4. Hvor tit skal man bade ens baby ?(er det anderledes efter foedsel, pga af den navle ting.. ? ) Deres navle er jo det samme uanset hvordan du har født.. Jeg bedede Laura 1gang om ugen max

5. Hvor mange bleer bruger man ca. om dagen? 10 da hun var helt lille vil jeg tro

Tak for dine svar..

puha det er godt nok mange bleer de skal bruge... havde regnet med 5 ... hihi

ha en go aften

Anmeld

11. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man siger at mælken er langsommere til at løbe til når man har fået kejsersnit. Som med alt andet tror jeg det er forskelligt fra kvinde til kvinde. På 3 dagen efter mit aks løb mit mælk til og det er vist helt normalt!! Indtil da fik thea det jeg havde malket ud, blandet op med mme ( født for tidligt )

Ting der er gode at ha efter ks, er en god ammepude, da det ka være svært at finde en behaligt stilling.

Løse bukser der ik sidder stramt ved aret. Klipklapper, så man ik ska bøje sig ned og tá sko på.

Baby må komme i bad, når navlen er faldet af. Bader efter behov. 

Thea fik kun flaske en sjælden gang i mellem. Vi vaskede dem bare op normalt, også skolde dem bagefter! Vh stine

Anmeld

11. juni 2012

L&V

Gravid2012 skriver:

Tak for dine svar..

puha det er godt nok mange bleer de skal bruge... havde regnet med 5 ... hihi

ha en go aften

He he ja lige i starten bruger de mange med det falder igen.. Mu skifter vi ikke om natten mere det gør man jo der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.