Hej Piger
Ja desværre har vi en ret utilpas lille dreng herhjemme
Siden han var 3½ uge har han set ud til at kæmpe meget med maven og sove langt, langt mindre end normalt. Han kan nemt holde sig vågen 8-9 timer af gangen, for derefter kun at sove ½ til 2 timer. Han skriger ikke konstant, men når han har spist, er skiftet og er blevet træt, kan man se at maven begynder at drille ham, og han kan så ikke falde i søvn. Nogle gange skriger han, andre gange brokker han sig bare lidt... Han skal tit have hjælp til at komme af med luft og afføring, ved at vi kører ham hen over skulderen, cykler med benene eller masserer maven osv.
I sidste uge begyndte vi til zoneterapi for at få gang i maven, og i dag har vi været til anden behandling. Hun siger s at hun ud fra hans reaktioner er sikker på at det er kolik. Ikke i den slemme ende, men alligevel kolik... Jeg havde selvfølgelig haft tanken, men slået det lidt væk, da han ikke skriger så voldsomt ret tit, og da det er vildt tilfældigt, hvornår på dagen han bliver utilfreds.
Men jeg vil så gerne høre om nogle har erfaring med om zoneterapi har hjulpet på deres kolik børn? Og i så fald: Gik det helt væk? Og hvor mange behandlinger skulle der til?
Sigurd er 6½ uge nu. Og jeg synes virkelig det er hårdt at han ikke sover ret meget, ofte ligger jeg kun ned 1½ time om natten, fordi jeg ellers sover når jeg sidder op og ammer. Og i løbet af dagen, sover han stort set ikke noget sammenhængende. Alle former for råd modtages med kyshånd, for jeg savner at være den overskudsmor jeg var de første 3½ uge...
Håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt 
Mange knus fra Nadia.
Anmeld