Donor M/K.. Hvad syndes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Det err vist netop pga. af risikoen og ubehaget, at man ikke får penge for æg. Fordi man er nervøse for at det vil få fattige kvinder til at gøre det for pengenes skyld.

Har prøvet at få taget æg ud pga. fertilitetsbehandling og det er absolut ikke rart.

Men har ikke selv nogen klar holdning til det.

Dog synes jeg det var mærkeligt at det ikke er på alle hospitaler man kan donere æg. Jeg spurgte om jeg kunne hvis jeg producerede flere end jeg skulle bruge, men det kunne jeg ikke få lov til da de kun gjorde det på Rigshospitalet og jeg blev behandlet på Hvidovre.

Lidt mærkeligt når der er så stor mangel på donoræg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Det err vist netop pga. af risikoen og ubehaget, at man ikke får penge for æg. Fordi man er nervøse for at det vil få fattige kvinder til at gøre det for pengenes skyld.

Har prøvet at få taget æg ud pga. fertilitetsbehandling og det er absolut ikke rart.

Men har ikke selv nogen klar holdning til det.

Dog synes jeg det var mærkeligt at det ikke er på alle hospitaler man kan donere æg. Jeg spurgte om jeg kunne hvis jeg producerede flere end jeg skulle bruge, men det kunne jeg ikke få lov til da de kun gjorde det på Rigshospitalet og jeg blev behandlet på Hvidovre.

Lidt mærkeligt når der er så stor mangel på donoræg

Kan godt se det med fattige kvinder. og så aligevel.. personligt sys jeg bare ikk det virker grænseoverskridene at gi æg væk jeg ikke selv skal bruge.. ville være noget helt andet hvis jeg skulle gå gravid og gi barnet væk for penge.. sys bare det er grænse overskridene at der er en risiko ved det for kvinder men ikk for mænd og så får de penge for det.. Så sys jeg heller ikk mænd skal betales..

Anmeld

15. juni 2012

SYH

Kære uvidende og anonym

Kvinder får 500kr. som et engangsbeløb plus de får dækket transportomkostninger på Riget - jeg har selv doneret flere gange. 

Læs evt min debat/tråd 'En erfaren ægdoner ;-)'

God læselyst 

Anmeld

15. juni 2012

Hyacinth

Anonym skriver:

Ved ikk med det hormonbehandling..? men jo de bruger en nål til at ta ægget ud med gennem underlivet. jeg har to børn og skal da ha fler  regner ikke med de tager alle mine æg  Ej ved godt man producere æg

Man " producerer" ikke æg. Kvinder har alle de æg fra fødslen, som de skal bruge resten af livet

Mener, at vi er født med ca. 400-500 æg, så der er rigeligt

Ej, er bare ordkløver

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

SYH skriver:

Kære uvidende og anonym

Kvinder får 500kr. som et engangsbeløb plus de får dækket transportomkostninger på Riget - jeg har selv doneret flere gange. 

Læs evt min debat/tråd 'En erfaren ægdoner ;-)'

God læselyst 

Den tråd vil jeg da lige se om jeg kan finde   Tak

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Hyacinth skriver:

Man " producerer" ikke æg. Kvinder har alle de æg fra fødslen, som de skal bruge resten af livet

Mener, at vi er født med ca. 400-500 æg, så der er rigeligt

Ej, er bare ordkløver

Ja okay troede ikk man allerede havde alle sine æg.. troede man producerede måned efter måned... vil stadig gerne ha flere børn.. men hverken 400 el 500.. så ja der må vel være rigligt med æg at gi ud af  

Anmeld

17. juni 2012

chael

Caroline86 skriver:

hmmmm.... tror nok den her debat har været oppe før!

Umiddelbart mener jeg i virkeligheden nok ikke at man burde få penge for nogen af delene! Altså det ville for mig ALDRIG være pengene der fik mig til at donere æg. Og derfor har jeg også svært ved at synes det er "snyd" at mændene bliver betalt... hmm...

Så skal man så pludselig også diskutere "belønningen" ved bloddonation, modermælks-salg, organdonation endda!

Som udgangspunkt synes jeg man skal gøre den slags hvis man har lyst til at hjælpe, ikke fordi man får penge for det! Og hvis man så fik krise over at der ikke var nok der donerede så kunne man overveje hvordan man skal forholde sig i forhold til "lønning".

Så nej, jeg synes ikke det er urimeligt at kvinder ikke bliver betalt, men jeg kan godt blive irriteret over at man har valgt at betale mænd for det

gav det mening?

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Det er meget muligt tråden her har været oppe engang for 5år siden.... men er det ok at være ny her...???!

Anmeld

17. juni 2012

Frk. Himmelblå

Caroline86 skriver:

hmmmm.... tror nok den her debat har været oppe før!

Umiddelbart mener jeg i virkeligheden nok ikke at man burde få penge for nogen af delene! Altså det ville for mig ALDRIG være pengene der fik mig til at donere æg. Og derfor har jeg også svært ved at synes det er "snyd" at mændene bliver betalt... hmm...

Så skal man så pludselig også diskutere "belønningen" ved bloddonation, modermælks-salg, organdonation endda!

Som udgangspunkt synes jeg man skal gøre den slags hvis man har lyst til at hjælpe, ikke fordi man får penge for det! Og hvis man så fik krise over at der ikke var nok der donerede så kunne man overveje hvordan man skal forholde sig i forhold til "lønning".

Så nej, jeg synes ikke det er urimeligt at kvinder ikke bliver betalt, men jeg kan godt blive irriteret over at man har valgt at betale mænd for det

gav det mening?

Jeg er meget enig!

Kan overhovedet ikke se logikken i, at mænd betales..  Penge må aldrig blive en faktor i så følsom en begivenhed, som det er at bortadoptere dna.

Anmeld

17. juni 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Kan godt se det med fattige kvinder. og så aligevel.. personligt sys jeg bare ikk det virker grænseoverskridene at gi æg væk jeg ikke selv skal bruge.. ville være noget helt andet hvis jeg skulle gå gravid og gi barnet væk for penge.. sys bare det er grænse overskridene at der er en risiko ved det for kvinder men ikk for mænd og så får de penge for det.. Så sys jeg heller ikk mænd skal betales..

Jeg synes, det er så underligt... Kan slet ikke forholde mig til tankegangen, at vi kvinder har æg "vi ikke skal bruge". Jeg mener, jeg "bruger" da heller ikke de børn jeg har. Jeg elsker dem, og er mit ét og alt, - men det er da ikke sådan, at de børn jeg ikke har fået er "ubrugte". De er også mine. Og de kunne være elsket af mig i en anden tid/på et andet sted.

Således kunne de børn jeg har også være givet væk. I hvert fald de 50% af deres arvemarteriale. 

Jeg kan slet ikke se, at det med at donere æg "bare lige" er noget, man gør. Eller sæd for den sags skyld...

For mig at se, er det en meget tidlig bortadoption.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.