Donor M/K.. Hvad syndes du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.279 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger  

Hvorfor skal mænd betales for at bonore sæd når kvinder intet får for at donore æg? Kvinder bliver udsat for et indgreb.. kvinden kan få penge til trandsport og medicin hvis indgrebet går galt   imens manden får et mindre beløb i lommen for at sætte sig ind i et rum og rykke lidt i piphans... er det rimeligt personligt ville jeg rigtig gerne hjælpe barn løse kvinder med æg men sys risikoen er for stor og jeg får intet for min insats.

KNUZZ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Hej Piger  

Hvorfor skal mænd betales for at bonore sæd når kvinder intet får for at donore æg? Kvinder bliver udsat for et indgreb.. kvinden kan få penge til trandsport og medicin hvis indgrebet går galt   imens manden får et mindre beløb i lommen for at sætte sig ind i et rum og rykke lidt i piphans... er det rimeligt personligt ville jeg rigtig gerne hjælpe barn løse kvinder med æg men sys risikoen er for stor og jeg får intet for min insats.

KNUZZ

Næh, det synes jeg da ikke lyder rimeligt..

Det burde faktisk være omvendt, da det jo er kvinden som skal igennem alt - mens manden bare tager sig en spiller i en kop:/

Anmeld

11. juni 2012

Kay

nej sys faktisk ik det lydder helt rimligt...

Anmeld

11. juni 2012

MorDk

Jeg kan ihvertfald ikke se hvorfor der skal være foreskel!!

Anmeld

11. juni 2012

Darling<3

Som kvinde, skal man der ikke igennem hormombehandling - noget med nåle i maven eller sådan ca? Æggene skal tages ud, også med noget nål??:/

Har ikke sat mig ind i det, da jeg ikke skal hjælpe nogle før jeg selv er færdig med at producere baby's

Anmeld

11. juni 2012

Caroline86

hmmmm.... tror nok den her debat har været oppe før!

Umiddelbart mener jeg i virkeligheden nok ikke at man burde få penge for nogen af delene! Altså det ville for mig ALDRIG være pengene der fik mig til at donere æg. Og derfor har jeg også svært ved at synes det er "snyd" at mændene bliver betalt... hmm...

Så skal man så pludselig også diskutere "belønningen" ved bloddonation, modermælks-salg, organdonation endda!

Som udgangspunkt synes jeg man skal gøre den slags hvis man har lyst til at hjælpe, ikke fordi man får penge for det! Og hvis man så fik krise over at der ikke var nok der donerede så kunne man overveje hvordan man skal forholde sig i forhold til "lønning".

Så nej, jeg synes ikke det er urimeligt at kvinder ikke bliver betalt, men jeg kan godt blive irriteret over at man har valgt at betale mænd for det

gav det mening?

Anmeld

11. juni 2012

Muhmi

Hej Piger  

KNUZZ

Må da indrømme at jeg havde hørt helt anderledes, altså at kvinder fik et ret stort beløb for at donere sunde og levedygtige æg...

Men nej, det er i hvert fald ikke rimligt at en mand får penge for at onanere i en kop, mens vi ingenting får... Hmm...

Anmeld

11. juni 2012

tarkoflen

Som kvinde får man det samme beløb, altså 500 kr. for at donere æg, og så transport! Til trods for, at man skal tage en fridag, man skal have hormoner og det er et mindre kirugisk indgreb...

Jeg tror, at en af grundene til, at der er så stor mangel på ægdonorer er, at man ikke får det for der, som man selv skal give ud! En mand tager 5 minutter om at levere en portion sæd og en kvinde skal have en hel dag fri plus at det på nogle er rigtig ubehageligt!

Jeg vil mene at det ville være ok, at kvinder fik mere for det på grund af tabt arbejdsfortjeneste og svie og smerte. Men jeg synes ikke det skal være en god forretning, som det f.eks. er i Spanien hvor man får ca. 8000 kr. for at donere æg... Men man skal have dækket de omkostninger og måske en lille løn, det synes jeg er ok.

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

1000 Tak for alle jeres svar sys de alle var nyttige på hver sin måde. For dem der mener at kvinder får penge for æg.. Hvor? jeg har Googlet det og har ikke fundet nogle steder hvor kvinder bliver belønnet.. Og nej sys bestemt heller ikk at det skal være en foretning hvor man tjener helt vildt på det! kunne bare være rart at blive belønnet lidt for risiko og besvær. Og det er jo ikke fordi folk ikke betaler rigeligt for at få sat æg op..

Anmeld

11. juni 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Som kvinde, skal man der ikke igennem hormombehandling - noget med nåle i maven eller sådan ca? Æggene skal tages ud, også med noget nål??:/

Har ikke sat mig ind i det, da jeg ikke skal hjælpe nogle før jeg selv er færdig med at producere baby's

Ved ikk med det hormonbehandling..? men jo de bruger en nål til at ta ægget ud med gennem underlivet. jeg har to børn og skal da ha fler  regner ikke med de tager alle mine æg  Ej ved godt man producere æg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.