må man godt spise det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

AnnaB.

JannieHLarsen skriver:

Jeg er gravid i uge 7-4 og er blevet meget i tvivl, har en tvilling søster som for næsten 4 måneder siden har født en velskabt lille dreng. 
nu er jeg gravid og hende og jeg snakker meget om graviditet sammen da der kun vil være et års mellemrum mellem hendes og mit barn. da hun var gravid læste hun meget om ALT hvad der var at læse om at være gravid, hun fortæller mig så sent som i dag, at der er mange ting man ikke må spise. 

såsom 

Vandmelon- noget med for meget c vitamin 

Sushi pga fisken

er det noget nogle af jer ved noget om?

Hej.

Jeg har termin lige om lidt, og satte mig også grundigt ind i tingene, da jeg blev gravid. Sushi må du godt spise. Alle restauranter skal fryse fisken til under -18 grader, og når den har været det, er potentielle farer frosset ihjel. Det lød egentlig lidt klamt, men pointen er, at rå fisk er ok, forudsat at den har været frosset til under -18 grader.

Vandmelon har jeg aldrig hørt noget om. Men til gengæld spist virkelig meget af.

Ost som ellers også er lidt i søgelyset, er heller ikke et problem. Mælken skal bare være pasteuriseret, og da 99% af alle danske oste er lavet på pasteuriset mælk, er det sådan set bare det udenlandske du skal kigge efter. Rejeost og de øvrige Bujo oste er pasteuriserede selvom det ikke står på dem - det tjekkede jeg i starten af min graviditet, da rejeost på daværende tidspunkt, bare var noget af det bedste

Tillykke i øvrigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

fairlady

c-vitamin er et vandopløseligt vitamin. Dermed er det næsten umuligt at få for meget af. Så spis du bare vandmelon

Anmeld

8. juni 2012

fairlady

Missq4 skriver:

her er detdet er så parasitter man skal passe på med men hvis du gør som der står er det okay

http://altomboern.dk/sushi-under-graviditeten

Anmeld

8. juni 2012

EKBJ

JannieHLarsen skriver:

Jeg er gravid i uge 7-4 og er blevet meget i tvivl, har en tvilling søster som for næsten 4 måneder siden har født en velskabt lille dreng. 
nu er jeg gravid og hende og jeg snakker meget om graviditet sammen da der kun vil være et års mellemrum mellem hendes og mit barn. da hun var gravid læste hun meget om ALT hvad der var at læse om at være gravid, hun fortæller mig så sent som i dag, at der er mange ting man ikke må spise. 

såsom 

Vandmelon- noget med for meget c vitamin 

Sushi pga fisken

er det noget nogle af jer ved noget om?

Jeg snakkede med min jordemor om det med sushi og det må man altså godt spise hvis det bare ikke er store havdyr 

Har ikke hørt det med vandmelon.. 

Jeg holdte mig fra alt hvad der hedder løg!!!! 

Anmeld

8. juni 2012

Ønskebarnet12

Det med sushi ved jeg ikke helt, er ikke spor vild med det :-) men angående om vandmelon så læste jeg i et blad hos min læge imens jeg ventede på det var min tur, der stod i bladet at vandmelon er en rigtig god måde hvis man nu ikke kan drikke vand under sin graviditet fordi 90% af vandmelon er vand og plus det har en masse gode vitaminer, så det må du altså godt spise! Jeg spiser hver eneste dag vandmelon og er 21+4 i dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.