må man godt spise det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har levet af vandmelon i begge mine graviditeter. Det består jo mest af vand!! 

Sushi må du også gerne spise, da det i dk ska ha været frosset i 48 timer! 

Alt med måde!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Camilla30

Vandmelon og sushi er mine absolutte favoritter og jeg spiser masser af det også nu i graviditeten, man må gerne spise begge dele, vel og mærke hvis man tager forholdsregler ift. den rå fisk som andle indlæg allerede har beskrevet

Anmeld

7. juni 2012

Camilla30

Missq4 skriver:

jeg har læst at hvis fisken har været frosset ned i mere end 48 timer må man gerne da der ellers kan være for mange tung metaler i jeg vil lige se om jeg ikke kan finde det

det med vandmalon tror jeg ikke helt på der er vist ikke rigtig noget i udover vand eller ? (det tænker jeg da)

Tungmetaller forsvinder ikke fordi man fryser fisken, man fryser den for at dræbe bestemte bakterier 

Anmeld

7. juni 2012

Savannah

Man må så absolut gerne spise vandmelon. Den indeholder mindre C vitamin end så mange andre frugter- Så måtte du heller ikke spise vitaminpiller.. og det anbefales

Med sushi er jeg ikke sikker - Det er noget med at fisken skal fryses først..

Alt med måde!!

Anmeld

7. juni 2012

Missq4

Camilla30 skriver:

Tungmetaller forsvinder ikke fordi man fryser fisken, man fryser den for at dræbe bestemte bakterier 

det skrev jeg også lige nede under sammen med det link jeg satte ind

Anmeld

7. juni 2012

Jeia

JannieHLarsen skriver:

Jeg er gravid i uge 7-4 og er blevet meget i tvivl, har en tvilling søster som for næsten 4 måneder siden har født en velskabt lille dreng. 
nu er jeg gravid og hende og jeg snakker meget om graviditet sammen da der kun vil være et års mellemrum mellem hendes og mit barn. da hun var gravid læste hun meget om ALT hvad der var at læse om at være gravid, hun fortæller mig så sent som i dag, at der er mange ting man ikke må spise. 

såsom 

Vandmelon- noget med for meget c vitamin 

Sushi pga fisken

er det noget nogle af jer ved noget om?

Det med vandmelonen har jeg aldrig hørt før.

Sushi må man i følge Sundhedsstyrelsen gerne spise, hvis fisken har været frosset, men personligt ville jeg ikke spise sushi pga faren for at få en listeria infektion. 

Anmeld

7. juni 2012

LR85

JannieHLarsen skriver:

Jeg er gravid i uge 7-4 og er blevet meget i tvivl, har en tvilling søster som for næsten 4 måneder siden har født en velskabt lille dreng. 
nu er jeg gravid og hende og jeg snakker meget om graviditet sammen da der kun vil være et års mellemrum mellem hendes og mit barn. da hun var gravid læste hun meget om ALT hvad der var at læse om at være gravid, hun fortæller mig så sent som i dag, at der er mange ting man ikke må spise. 

såsom 

Sushi pga fisken

Du må både spise vandmelon og sushi. 

Læs på sundhedsstyrrelsens hjemmeside og hold dig til det. 

Man blir bims hvis man googler og tror på alt muligt man kan finde rundt omkring

Anmeld

7. juni 2012

Muhmi

JannieHLarsen skriver:

såsom 

Sushi pga fisken

Alt med måde

Anmeld

7. juni 2012

.....

Vandmelon må man da gerne spise..hmm , ligesom at der er mange der lever af grape i deres graviditet, eller grape med sukker på .

Sushi vil jeg ikke komme ind på, det aner jeg ikke en dyt om

Anmeld

7. juni 2012

Rosengreen

Håber godt nok ikke det passer det med vandmelonen  

Men som nogle af de andre siger -alt med måde  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.