må man godt spise det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.252 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

JannieHLarsen

Jeg er gravid i uge 7-4 og er blevet meget i tvivl, har en tvilling søster som for næsten 4 måneder siden har født en velskabt lille dreng. 
nu er jeg gravid og hende og jeg snakker meget om graviditet sammen da der kun vil være et års mellemrum mellem hendes og mit barn. da hun var gravid læste hun meget om ALT hvad der var at læse om at være gravid, hun fortæller mig så sent som i dag, at der er mange ting man ikke må spise. 

såsom 

Vandmelon- noget med for meget c vitamin 

Sushi pga fisken

er det noget nogle af jer ved noget om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Den lykkelige

Har aldrig hørt det med vandmelon..
Sushi er rigtig.. men de der ruller må du gerne.. hvis der ikke er rå fisk i..

Anmeld

7. juni 2012

Missq4

jeg har læst at hvis fisken har været frosset ned i mere end 48 timer må man gerne da der ellers kan være for mange tung metaler i jeg vil lige se om jeg ikke kan finde det

det med vandmalon tror jeg ikke helt på der er vist ikke rigtig noget i udover vand eller ? (det tænker jeg da)

Anmeld

7. juni 2012

K&S

JannieHLarsen skriver:

Jeg er gravid i uge 7-4 og er blevet meget i tvivl, har en tvilling søster som for næsten 4 måneder siden har født en velskabt lille dreng. 
nu er jeg gravid og hende og jeg snakker meget om graviditet sammen da der kun vil være et års mellemrum mellem hendes og mit barn. da hun var gravid læste hun meget om ALT hvad der var at læse om at være gravid, hun fortæller mig så sent som i dag, at der er mange ting man ikke må spise. 

såsom 

Vandmelon- noget med for meget c vitamin 

Sushi pga fisken

er det noget nogle af jer ved noget om?

Jeg har aldrig hørt om at man ikke må spise vandmelon

Sushi kan man godt spise, men jeg ville ikke spise det i store mængder

Anmeld

7. juni 2012

Missq4

her er detdet er så parasitter man skal passe på med men hvis du gør som der står er det okay

http://altomboern.dk/sushi-under-graviditeten

Anmeld

7. juni 2012

sne190810

Du må gerne spise sushi samt du også sagtens må spise vandmelon.

Alt med måde, selvfølgelig.

Mange misforstår dét omkring sushi, fordi det er rigtig man skal være påpasselig med at fisken har været frosset ned på et bestemt antal minusgrader. Men det skal det for ALLE, om du er gravid eller ej.  

Anmeld

7. juni 2012

Maja88

Missq4 skriver:

jeg har læst at hvis fisken har været frosset ned i mere end 48 timer må man gerne da der ellers kan være for mange tung metaler i jeg vil lige se om jeg ikke kan finde det

det med vandmalon tror jeg ikke helt på der er vist ikke rigtig noget i udover vand eller ? (det tænker jeg da)

man må gerne spise Sushi  i danmark da de skal have frosset fisken i 48 timer inden tilberedning

Anmeld

7. juni 2012

Solstrålebørn

Har godt nok aldrig hørt om det med vandmelon... 

Anmeld

7. juni 2012

MyLove E

Ved Sushi skal du holde dig fra det rå tun. Mener det er noget med tung metaller..

Anmeld

7. juni 2012

Missq4

Maja88 skriver:

man må gerne spise Sushi  i danmark da de skal have frosset fisken i 48 timer inden tilberedning

det var også det jeg skrev at man godt må men viste ikke at det var en regl i danmark

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.