børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2012

Lone Jakobsen

Mortil2tiloktober skriver:

I min kommune skal de starte når en allerede er 2 år Jeg er helt forarget over det er så tidligt .

MIn dreng vil til den tid kun gået i dp i 1 år . Hvor 2 af månederne er brugt på indkøring da han slet ikke kunne falde til ..

jeg får så ondt i maven bare ved tanken om det , der er altså kun 6 måneder til . kan godt være jeg er forkert på den men jeg synes sku det er for tidligt ..

hold da op det er godt nok tidligt. kan du ikke søge om at lade ham gå i dp. lidt længere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

mortilnoahogmelina

Laulund87 skriver:

. Her skal de starte den efterfølgende 1. eller 16. den månede de bliver 3 år.

Min datter bliver 3 år den 8. december så hun skal starte i børnehave den 16. december. (Tror det er en weekend, men så om mandagen)

Tusind tak for svar .

I min kommune starter de når de er 2 år . Jeg synes virkelig det er tidligt .
Og fremover når dp er syg eller ferie fri osv så skal han i børnehave og passer som gæste plads da han nu er halvandet år .

Anmeld

6. juni 2012

SaNiNa

I min kommune skal de starte når en allerede er 2 år Jeg er helt forarget over det er så tidligt .

MIn dreng vil til den tid kun gået i dp i 1 år . Hvor 2 af månederne er brugt på indkøring da han slet ikke kunne falde til ..

jeg får så ondt i maven bare ved tanken om det , der er altså kun 6 måneder til . kan godt være jeg er forkert på den men jeg synes sku det er for tidligt ..

Hold da op det var da godt nok tidlig om jeg spøger om hvilken kommune det er?

Har du snakket med jeres pædagog og om jeres barn overhovede er klar til at komme i børnhave?

Anmeld

6. juni 2012

Laulund87

Tusind tak for svar .

I min kommune starter de når de er 2 år . Jeg synes virkelig det er tidligt .
Og fremover når dp er syg eller ferie fri osv så skal han i børnehave og passer som gæste plads da han nu er halvandet år .

Ej det synes jeg simpelthen er alt for tidligt Har aldrig hørt om nogle steder hvor de er startet så tidligt

Anmeld

6. juni 2012

mortilnoahogmelina

MoarHvidovre skriver:

Vores dreng startede i bh, da han var 2 år og 10 mdr.

Vores pige startede i bh, da hun var 3 år og 1 mdr.

Jeg tror, at det er meget forskellig - men omkring 3 år. Det afhænger også om der er plads i bh. I vores bh blev der ikke flyttet nogen børn fra vs fra 1/2-1/5 grundet der ikke var plads. Men den 1/5 flyttede der 20 børn i sfo og der kom helt automatisk plads. Mine går i en intregeret insitution.

Tusind tak for dit svar ..

I vores kommune skal de allerede starte når de er 2 år . Jeg synes godt nok det er tidligt . Og jeg mener slet ikke en 2 årige er parat til at skulle passe sig selv forstå mig ret men det gør de jo mere i børnehave end i en dp .

Anmeld

6. juni 2012

mortilnoahogmelina

Lone Jakobsen skriver:

hold da op det er godt nok tidligt. kan du ikke søge om at lade ham gå i dp. lidt længere?

Jeg vil helt klart prøve og gøre det . For jeg mener under ingen omstændigheder mit barn vil være klar til at skulle i børnehave som bare 2 årige .

Anmeld

6. juni 2012

Monski

Her er det sådan at hvis de går i integreret instituiton starter de når de er 2 år og 10 måneder, men ellers er det den måned de fylder 3. 

Jeg vil gerne have min søn tidligere afsted (han skal først når han er 3) og jeg synes allerede han er klar nu, så der er længe til december..

Men to år lyder da også helt vildt!!  

Anmeld

6. juni 2012

mortilnoahogmelina

SaNiNa skriver:

Hold da op det var da godt nok tidlig om jeg spøger om hvilken kommune det er?

Har du snakket med jeres pædagog og om jeres barn overhovede er klar til at komme i børnhave?

JA tidligt , i min optik alt for tidligt .

Nej jeg spurgte vores dp idag om det så har først fået af vide idag at det er når han er to . Så jeg vil klart tage en snak med vores pædagog da jeg på ingen måde mener vores barn er parat til det .

bor i kalundborg kommune .

Anmeld

6. juni 2012

Lone Jakobsen

Jeg vil helt klart prøve og gøre det . For jeg mener under ingen omstændigheder mit barn vil være klar til at skulle i børnehave som bare 2 årige .

kan da heller ikke forstå at de vælger at gøre det allerede. er det mon fordi de mangler dp. pladser.

men ja, ring endelig og tag en snak med dem. du kan vel også snakke med dp. og høre hvad hun siger. om hun føler at han er parat allerede når han er 2 år, eller om han skal bruge noget længere tid. hvis hun er enig med dig, kan det være en hjælp i forhold til at snakke med kommunen.

Anmeld

6. juni 2012

mortilnoahogmelina

Laulund87 skriver:

Ej det synes jeg simpelthen er alt for tidligt Har aldrig hørt om nogle steder hvor de er startet så tidligt

Jeg kan slet ikke forholde mig til det og er rigtig ked sur og gal inden i over det. For jeg mener virkelig ikke børn i den alder er klar til at skulle passe sig selv som man gør en del mere i en børnehave. Mit barn er utrolig trygheds søgende og den tryghed kan han ikke få i en børnehave på sammen måde som i en dp . Og jeg mener han har brug for den .

Jeg har feks et barn som hænger på mig fra han kommer hjem til han skal i seng fordi han har så meget brug for mig. Og så mener jeg bestemt ikke det vil gavne han til i børnehave om bare 6 måneders tid .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.