Total nedtur efter scanning,.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

Blirnokaldrigfru

onlyme skriver:

Hej

Så blev det min tur til et surt opstød,.
Jeg har idag været til scanning, her informeres jeg om jeg har en dødelig arvelig sygdom,. Som jeg fir ½ år siden fik svar på jeg ikke havde,. Denne sygdom hedder akut intiminiterende pofyri og der er mange forholdsregler for bærer af denne, bla, er der MEGET medicin og smertestillende jeg ikke tåler og stress og alkohol,. Denne sygdom kan være dødende hvis man ikke tager sig sine forbehold,.
Jeg har intet udover et brev hvor der står jeg ikke har sygdommen hør til dette i godt ½ år,. Men nu får jeg pludselig den dårlige nyhed, og jeg kan ikke lade være med at tænke at det er sent for mig at skulle få tjækket min søn,.!
Forbannede lorte læge,.

Også det sørgelige, til scanningen viste det sig min bette pige i mavsen kun vejer 1888g jeg er 34+3 idag så det er ikke meget, de mistænker hun ikke får den nærring hun skal have så vi skal ind til scanning igen om 2 uger, og hvis hun falder på kurverne så skal jeg sættes igang
øvøvøvøVØVØV en lortedag!!!!!!!!!!

Uha - det lyder ikke rart Jeg selv var til scanning igår - 33+3, hvor min lille pige vejede 1639 gram - altså var hun faktisk ca. på størrelse med din baby? Men hende der scannede mig, sagde at flow, fostervand og babys puls/hjerteslag var helt normalt, og at jeg derfor ikke skulle bekymre mig, fordi hun sikkert bare var lille og ville følge sin egen kurve.. Skal også scannes igen snart, for at se hvordan det så går.. Men håber da bestemt ikke (for nogen af os!!) at det er så alvorligt at man skal sættes igang før tid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

tarkoflen

Øv en møj dag

Vil prøve om jeg kan gøre bare lidt for at berolige dig med hensyn til vægten... Jeg har to hold venner, hvor de begge har fået børn der vejede omkring 2300 gram ved fødslen, den ene er født 10 dage før tid og den anden lige omkring termin, og de fejler altså ingenting! Nogle børn er bare mindre end andre, og hvis hun ellers ser ud til at have det godt, kunne det jo bare være, at hun er en bette fis

Held og lykke med det hele

Stort

Anmeld

5. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er da helt vildt for dårligt at det overhovedet ka lade sig gøre at de har sendt det brev til dig! Håber at du kommer i den rigtig behandling! 

Ang bette pigen i maven, så ka det måske berolige dig lidt at da jeg fødte min datter i uge 34+, vejede hun 1940 g og målte 45 cm og er i dag en sund og rask pige på snart 4 år, der først lige er begyndt at skude for vildt i vejret!! Vh stine

Anmeld

5. juni 2012

projekt-ønskebarn

Mange tanker til jer, det må være noget af et slag i hovedet men sådan en oplevelse/information. Vi har termin med en uges mellemrum så bare tanken om sådan en nyhed nu må være dybt forfærdelig. Håber på det bedste for jer og jeres lille pige vokser sig stor og stærk trods scanningen lige nu siger noget andet. 

Anmeld

5. juni 2012

onlyme

Frk P. skriver:

Uha - det lyder ikke rart Jeg selv var til scanning igår - 33+3, hvor min lille pige vejede 1639 gram - altså var hun faktisk ca. på størrelse med din baby? Men hende der scannede mig, sagde at flow, fostervand og babys puls/hjerteslag var helt normalt, og at jeg derfor ikke skulle bekymre mig, fordi hun sikkert bare var lille og ville følge sin egen kurve.. Skal også scannes igen snart, for at se hvordan det så går.. Men håber da bestemt ikke (for nogen af os!!) at det er så alvorligt at man skal sættes igang før tid!

Åh nej,. Nej det håber jeg bestemt ikke,.!
Syntes abselut ikke det er en rar besked at man kan ende med en akut kejsersnit,.!
Håber godt nok min bette pige bliver inde i mavsen i mindst 1 mdr endnu,.
Jeg har også en knægt på knap 11 mdr som jeg bare ville komme til at føle jeg ville svigte hvis jeg skal til og indlægges pga sådan noget møg,.!
Jeg skal nemlig også ind og opereres efter fødslen for galdesten,. og det er rimlig akut da jeg har så mange ''anfald'' som jeg har haft,.!
Så der ryger der også noget tid, bette'pigen bliver indlagt med mig men jeg kommer alligevel til at være væk nogle dage der fra ham,.

Men krydser også finger for din bebs også bare er lille af sig..!

Anmeld

5. juni 2012

Kløver

Først kæmpe kram

Ang din datter er Jeg sikker på kun nok skal klare sig. Min søn kom 35+3 og vejede 2020 gr og selvom han var lille og fik sonde har han klaret sig super godt, og vejede 12 kg da han var 1 år min datter er 7 uger og kom lidt senere og vejede 2440 og klarer sig også super godt.
Håber det bedste for din datter, men sikker på alt nok skal gå også selvom hun er nød til at komme ud, men håber selvfølgelig det ser bedre ud ved næste scanning

Anmeld

5. juni 2012

Lone Jakobsen

puha det lyder godt nok som en frygtelig dag for dig.

jeg har ikke rigtigt nogle råd til dig. men ville ikke forlade din tråd uden en

Anmeld

6. juni 2012

sweet

onlyme skriver:

Det var nogle papirer de havde fået tilsendt fra spicalister fra odense,. De så det ikke på scanningen men det er først her til samtalen enden scanningen jeg bliver infomeret om det ;_)

er ihvertfald ked af at høre du har fået sådan en træls info, og så håber jeg også at den bette tager på og er okay

Anmeld

6. juni 2012

onlyme

Maja84 skriver:

Først kæmpe kram

Ang din datter er Jeg sikker på kun nok skal klare sig. Min søn kom 35+3 og vejede 2020 gr og selvom han var lille og fik sonde har han klaret sig super godt, og vejede 12 kg da han var 1 år min datter er 7 uger og kom lidt senere og vejede 2440 og klarer sig også super godt.
Håber det bedste for din datter, men sikker på alt nok skal gå også selvom hun er nød til at komme ud, men håber selvfølgelig det ser bedre ud ved næste scanning

Det håber jeg da også :-)
Jeg er bare bange for at komme til at svigte min søn på knap 11 mdr hvis jeg skal til at indlægges i en længere periode,.
Havde også bare sådan en forhåbning om vi kunne komme hjem straks efter fødsel denne gang, Sidst med min søn var vi indlagt i 10 dage pga han var født med en blød strube, blod brusk,. Og der la han med c-bab og sonde de første mange dage, og det var ikke rart,. Så havde bare sådan ønsket alt denne gang ville foreløbe godt,.
Ville gerne prøve at få mit barn op til mig med det samme, så ikke min søn før end 6-7 timer efter min fødsel, så jeg krydser bare finger for hun laver en såkaldt æde uge derinde

Anmeld

6. juni 2012

onlyme

Lone Jakobsen skriver:

puha det lyder godt nok som en frygtelig dag for dig.

jeg har ikke rigtigt nogle råd til dig. men ville ikke forlade din tråd uden en

1000Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.