Temperaturen kan fø via internettet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du overveje at have et instrument, som overvåger dit spædbarns kropstemperatur i realtid?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.562 visninger
24 svar
0 synes godt om
26. april 2009

Gitto

Min mand er ved at afslutte sine ingeniørstudier. Hans afsluttende projekt går ud på at udvikle og markedsføre et instrument, som kan måle kropstemperaturen på et spædbarn og vise temperaturen online i realtid.

Produktet er særligt designet til spædbørn mellem 0-3 måneder, men kan også anvendes til større babyer.

Forestil dig, at dit spædbarn ligger i sin vugge med en blød ankelrem, som indeholder selve temperaturføleren, som så er forbundet med internettet. Så kan mor hjemme på barselsorlov, far på sit job hvor som helst i verden, familielægen i sin praksis og måske endda bedsteforældrene, overvåge udviklingen i barnets kropstemperatur blot ved at kigge på skærmen; som hjælp til at reagere på ændringer i barnets temperatur i god tid.

Din besvarelse i afstemningen samt eventuelle kommentarer vil være til stor hjælp for projektet.

Mange tak fra min mand og jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2009

Miamaja

ja, bare af den grund at det lyder interessant!!

Anmeld

26. april 2009

fam.4xc

nej, af den simple grund til at jeg ik ville vide hvad jeg sku bruge de oplysninger til....

Behøver kun en temperatur på mine børn hvis jeg er usikre på om de har feber og hvor meget de har...

Anmeld

26. april 2009

Honningblomst

Nej, det er da det mest unødvendige jeg endnu har hørt...jeg har altid set og mærket på mine børn og det tror jeg faktisk er meget bedre end alt andet.
Knus Eva...som tror din mand keder sig..smiler

Anmeld

26. april 2009

Diana...

fam.4xc skriver:

nej, af den simple grund til at jeg ik ville vide hvad jeg sku bruge de oplysninger til....

Behøver kun en temperatur på mine børn hvis jeg er usikre på om de har feber og hvor meget de har...

Meget enig.

Anmeld

26. april 2009

Cris

Men hvad skal man bruge data til? Hvorfor er det overhovedet vigtigt at vide, hvor varmt en baby kan blive hver eneste minut dagen efter dagen? Er det noget med sygdom? Eller vuggedød? Ellers har jeg aldrig tænkt på at mærke min babys temperaturen hele tiden, kun en gang i mellem, for at mærke, om han havde det for varmt... Jeg tror, at I skal give en lidt bedre forklaring, om hvad de egentlig undersøger

Anmeld

26. april 2009

Tynen

Nu er jeg egentlig ikke så sart mht. temperatur og feber og ser måske mere på hvordan barnet har det istedet for at rende og tjekke temperatur hele tiden.

Tror det vil give grund til meget bekymring (hos andre end mig selv) og tror slet ikke man vil have godt af "liiiige at skulle tjekke om temperaturen" .
Tror man kan blive godt paranoid af det
Faktisk sammenligner jeg det lidt med at have en babyalarm med video i.
Hvis jeg først fik sådan en ville jeg aldrig få ro, fordi jeg lige skulle se hvordan babyen ligger

Initiativet er super, hvis man har brug for at vide alting hele tiden - JEG personligt ville bare aldrig anskaffe mig det.

Anmeld

26. april 2009

Loggidut

Den her undre mig lidt, først vil jeg sige det lød som et fedt apparat men ved nærmere eftertanke, så nej, og jeg vil gerne begrunde:

1. hvis man skal overvåge barnet konstant på den måde, tror jeg det skaber mere frygt end gavn, jeg mener stadig den sunde fornuft bør komme for alverdens apparater, nye forældre bør efter min mening lære at man ikke bør overvåge barnet, men observere det, altså almindelig normal observation bør være nok.

2. barnet skal konstant have en apparatet på, mener selv det må føles træls, dog uden at være sikker.

3. hvis mit banr gør tegn til at få feber, så opdager jeg det bestemt ikke via internettet, men fordi jeg har fokus på barnet. Jeg sidder ikke ved min computer og opdager mit barn har feber.

dog vil jeg sige:

det kunne være smart på sygehuse, at bruge det på evt. børneafdelinger, barselsgange eller afdelingen for kuvøsebørn, men er de mon ikke i forvejen observeret?

projektet lyder kanont spændene, men det falder lidt fra sig selv når man tænker det igennem.
sorry

Anmeld

26. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
HVa skulle man dog det for? mmmm...?

jeg forstår det ikke

Anmeld

26. april 2009

finkedinke

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre hvad trådstarter selv forestiller sig at kunne bruge oplysningen om temperaturen til.
Det eksempel der gives om far der sidder langt væk og kan se temp. Hvad skal han bruge det til hvis han sider i Kina??
Og hvad skal bedsteforældre bruge det til??
Og sidst men bestemt ikke mindst: hvilken mor på barsel ville lige kigge på temp. på pcen i sedet for at lette rumpen og kigge til hele barnet?

Temp i sig selv siger jo i bund og grund intet om barnets velbefindende. Skulle jeg overvåge på afstand skulle det være ved hjælp af noget der ligner vores 5 ( 6 ) sanser. Og kombinerer flere info om barnet.

Som en anden skriver kunne man måske bruge det på hosp eller institutioner, men som privat person kan jeg ikke se pointen.

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.