Mig og min lille lille bitte baby.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Jeg blev scannet i uge 31+0 og der vejede han 1825... Så din datter skal nok nå det:-)) Min datter blev født 26 før og vejede 2900 og 50 cm:-)

Der kommer jo flere og flere lykkelige historier på bordet - dejligt! Men ja, hun skal nok klare det jeg må prøve at slappe af, så hun rigtig kan få ro til at vokse sig stor og stærk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

KM78 skriver:

Min ældste havde en kampvægt på 2240 gram og var kun 46 cm lang, forløstet ved akutkejsersnit i uge 38+1, så ja, han var lille. Men en fighter!

Han er i dag 112 cm høj, vejer 19 kg og bliver 5 år til oktober. Han er min solstrålehistorie.

Dejligt at høre en historie mere mon ikke også nok det skal gå alt sammen? men som sagt, tankerne flyver stadig lidt, nu når man ved hun er lille? havde måske været nemmere hvis hun bare kom ud og var lille og fin og rask - end sådan at gå og bekymre sig om det inden

Anmeld

18. juni 2012

Nitz - <3 David

Frk P. skriver:

Tænker også at det nok er rarere at føde et lille barn, end et stort barn Så mon ikke det går alt sammen - det håber jeg

Hvor gammel er din søn?

Han er 7½ måned Og er nu 64,5vm lang og vejer ca. 6300g
Han var 37,5 lang og 1110g ved fødslen

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Nitz - <3 David skriver:

Han er 7½ måned Og er nu 64,5vm lang og vejer ca. 6300g
Han var 37,5 lang og 1110g ved fødslen

Åh ja så var han godt nok lille bitte! Hvor længe var i indlagt med ham så?

Men da en fin vægt han har nu? Lyder ikke sådan lille bitte Kender en, som har en dreng på 5 mdr, som vejer 6,5 kg - så det da ikke så galt Heldigvis!!

Anmeld

18. juni 2012

Masig

Frk P. skriver:

Dejligt at høre er også sikker på hun har det fint, hun er bare et lille myr som mig selv men SKØNT at høre om andre situationer - der så også er endt godt

Det er jeg også sikker på hun har, nogle er jo bare mindre end andre

Anmeld

18. juni 2012

Nitz - <3 David

Frk P. skriver:

Åh ja så var han godt nok lille bitte! Hvor længe var i indlagt med ham så?

Men da en fin vægt han har nu? Lyder ikke sådan lille bitte Kender en, som har en dreng på 5 mdr, som vejer 6,5 kg - så det da ikke så galt Heldigvis!!

Vi var indlagt fra 6. nov til 3. jan.. Vi var så hjemme på orlov juleaften, hvor vi var hjemme fra kl 13 til 23.. og så fik vi lov til at ta hjem nytårsaftensdag omkring middag.. og så skulle vi først komme til kontrol d. 3. jan. Hvor vi blev endeligt udskrevet.. Det var en hård omgang.. Og har VIRKELIG ondt af dem der er indlagt meget længere tid, ved sygdom eller meget svage babyer.. jeg er i forældregruppe med nogle der var indlagt 5 måneder, pga. operationer.. PUHA..

Ja hvis man gør som lægerne siger, med at regne fra termin (17. jan.) Så er han 5 mdr. Så er han helt som han skal være.. Som lægen siger så er han jo kun 5 mdr.. Og det er det vi skal regne med de første år.. Når de bliver ældre kan man jo ikke se om han fx. er 20 eller 22 måneder gammel

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Nitz - <3 David skriver:

Vi var indlagt fra 6. nov til 3. jan.. Vi var så hjemme på orlov juleaften, hvor vi var hjemme fra kl 13 til 23.. og så fik vi lov til at ta hjem nytårsaftensdag omkring middag.. og så skulle vi først komme til kontrol d. 3. jan. Hvor vi blev endeligt udskrevet.. Det var en hård omgang.. Og har VIRKELIG ondt af dem der er indlagt meget længere tid, ved sygdom eller meget svage babyer.. jeg er i forældregruppe med nogle der var indlagt 5 måneder, pga. operationer.. PUHA..

Ja hvis man gør som lægerne siger, med at regne fra termin (17. jan.) Så er han 5 mdr. Så er han helt som han skal være.. Som lægen siger så er han jo kun 5 mdr.. Og det er det vi skal regne med de første år.. Når de bliver ældre kan man jo ikke se om han fx. er 20 eller 22 måneder gammel

Nej puha - har også set de der programmer om for tidligt fødte børn - og synes det er frygtelig synd at nogen skal gå gennem de ting! Jeg priser mig lykkelig, for hver dag hun bliver derinde og sparker mig!

Jeg har også selv oplevet en ufrivillig abort, så er meget opmærksom på at være glad for at jeg har været så heldig at blive gravid igen, og komme så langt med det! Det har klart gjort noget ved mit syn på babyer og graviditeter og føler som sagt dybt med dem der ikke kan få børn - og dem som føder for tidligt der skal gå gennem operationer og tusindvis af bekymringer - ligesom dig! Det fortjener ingen!!

Anmeld

18. juni 2012

Nitz - <3 David

Frk P. skriver:

Nej puha - har også set de der programmer om for tidligt fødte børn - og synes det er frygtelig synd at nogen skal gå gennem de ting! Jeg priser mig lykkelig, for hver dag hun bliver derinde og sparker mig!

Jeg har også selv oplevet en ufrivillig abort, så er meget opmærksom på at være glad for at jeg har været så heldig at blive gravid igen, og komme så langt med det! Det har klart gjort noget ved mit syn på babyer og graviditeter og føler som sagt dybt med dem der ikke kan få børn - og dem som føder for tidligt der skal gå gennem operationer og tusindvis af bekymringer - ligesom dig! Det fortjener ingen!!

Okay, hvor tidligt mistede du første gang? Jeg mistede også det første "foster" Eller.. Der var kun en foster sæk, og den blomme som fosteret lever af i starten.. Men jeg kunne have være i uge 11.

Ja det er et voldsomt program.. Jeg havde det heller ikke godt med at se det.. Når man lige har været det igennem.. Bare alle de lyde og alarmer fra kuvøsen osv.. Puha...

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Nitz - <3 David skriver:

Okay, hvor tidligt mistede du første gang? Jeg mistede også det første "foster" Eller.. Der var kun en foster sæk, og den blomme som fosteret lever af i starten.. Men jeg kunne have være i uge 11.

Ja det er et voldsomt program.. Jeg havde det heller ikke godt med at se det.. Når man lige har været det igennem.. Bare alle de lyde og alarmer fra kuvøsen osv.. Puha...

Jeg mistede i uge 10 - jeg havde en voksende, men tom livmoder.. Så aldrig noget foster, men det var hårdt alligevel, og vækkede mange tanker og følelser i en!

Ja, kan godt forestille mig det er ubehageligt at se når man selv har gennemgået det! Jeg ser det måske for at "forberede" mig på det værste - hvis man kan sige det sådan? sådan lidt, at aborten alligevel har sat sine spor på mine bekymringer for graviditeten.. det er vidst både godt og skidt!

Hva så hvis du vil have flere børn? Skal du så observeres mere - eller var det en engangs ting der gik galt denne gang?

Anmeld

18. juni 2012

isimaven

Mine piger har vejet 2500 og 2600 g begge født 39+1 med 7 års mellemrum! Begge sunde og raske men jo små ved fødslen men det har ikke generet det på nogen måde! Så du får med garanti en sød lille rask pige ud af det her! Men selvfølgelig rart med ekstra tjek!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.