Mig og min lille lille bitte baby.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Nitz - <3 David

Min søn lagde også under gennemsnittet ved scanning.. (i uge 27) men hun mente ikke at det var alarmerende.. Jeg fødte så 10½ uge for tidligt.. Og da han kom ud vejede han kun 1110g. Hvor normal vægten er ca 15-1800 g i uge 29-30..

Grunden til den tidlige fødsel var så en blødning (begyndende moderkageløsning) til scanningen 14 dage før fødslen blev han vurderet til 1010g.. så han havde kun taget 100g på, på to uger.. Så noget tydet på at moderkagen ikke virkede korrekt..
Men idag (7½ måned) har han indhentet rigtig meget.. hans vægt kurve stiger rigtig fint.. Så han er lige under gennemsnittet.. Og det er jo rigtig fint i forhold til at han lagde langt under ved fødslen..

Det er rigtig godt at de vil føre kontrol med dig.. Og hun skal helt sikkert nok klare det HVIS hun skulle komme før tid, så er hun helt sikkert stærk nok til at klare det Præmature er seje babyer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

bellsen skriver:

Solstråle histore:

Min datter blev taget ud ved kejsersnit 12 dage inden min termin, fordi hun var lille. Jordemoderen mente, at hun måske havde tabt sig inde i maven, og sendte mig til scanning, hvor de skønnede hende til ca. 2100 g. Hun var lille, men alt så fint ud. Hun skulle bare ud og have noget mad

Det var meningen, at jeg skulle have født selv, men det endte desværre i et akut kejsersnit, fordi hun blev stresset af veerne.. MEN inden da, snakkede jeg med en jordemoder, der fortalte, at jeg ikke havde nogen grund til bekymring, for dagen forinden havde hun hjulpet en lille pige på 1700 g. til verden.

Ved fødslen vejede min prinsesse 1990 g. og var 47 cm.

Der var intet galt med hende, hun var bare lille bitte. Vi har aldrig mærket noget til, at hun havde "lav fødselsvægt", og idag ligger hun fint på kurven vægtmæssigt. Både mentalt og motorisk er hun helt enorm kvik.

Mit råd til dig: NYD din lille bitte baby, og husk, at så er baby bare lille i længere tid

Åh det var en rigtig dejlig historie og en fantastisk vinkel at se situationen fra!! Tak - det hjalp ovenpå den her (og den dag jeg skrev det andet) regnvejrsdag

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Masig skriver:

Tja kan da fortælle at jeg vejede 1970 gram og var 45 cm da jeg blev født TIL TERMIN!! Så jeg var meget lille... Min søster blev født 3 uger før termin og vejede 1640 gram og var 44 cm... Vi lever i bedste velgående idag begge to uden nogen former for mén....

Dejligt at høre er også sikker på hun har det fint, hun er bare et lille myr som mig selv men SKØNT at høre om andre situationer - der så også er endt godt

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Nitz - <3 David skriver:

Min søn lagde også under gennemsnittet ved scanning.. (i uge 27) men hun mente ikke at det var alarmerende.. Jeg fødte så 10½ uge for tidligt.. Og da han kom ud vejede han kun 1110g. Hvor normal vægten er ca 15-1800 g i uge 29-30..

Grunden til den tidlige fødsel var så en blødning (begyndende moderkageløsning) til scanningen 14 dage før fødslen blev han vurderet til 1010g.. så han havde kun taget 100g på, på to uger.. Så noget tydet på at moderkagen ikke virkede korrekt..
Men idag (7½ måned) har han indhentet rigtig meget.. hans vægt kurve stiger rigtig fint.. Så han er lige under gennemsnittet.. Og det er jo rigtig fint i forhold til at han lagde langt under ved fødslen..

Det er rigtig godt at de vil føre kontrol med dig.. Og hun skal helt sikkert nok klare det HVIS hun skulle komme før tid, så er hun helt sikkert stærk nok til at klare det Præmature er seje babyer

Fedt indlæg Synd at din søn kom for tidligt - men kanon flot at han kommer sig så flot!! og må være skønt at han kun lige ligger under gennemsnittet, og ikke er lille bitte i forhold til de andre

Jeg trøster også mig selv med, at selv hvis hun kommer nu, så skal hun nok klare det!

Anmeld

18. juni 2012

Nitz - <3 David

Frk P. skriver:

Fedt indlæg Synd at din søn kom for tidligt - men kanon flot at han kommer sig så flot!! og må være skønt at han kun lige ligger under gennemsnittet, og ikke er lille bitte i forhold til de andre

Jeg trøster også mig selv med, at selv hvis hun kommer nu, så skal hun nok klare det!

Ja det skal hun helt sikkert.. selvom det bedste jo er at hun vokser sig stor og stærk i maven
Men hvis moderkagen ikke fungere korrekt så er det jo bedre at komme ud og få niget nærring.. og hvis hun får lungemodner nu her, så er hun rigtig godt stilet

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Nitz - <3 David skriver:

Ja det skal hun helt sikkert.. selvom det bedste jo er at hun vokser sig stor og stærk i maven
Men hvis moderkagen ikke fungere korrekt så er det jo bedre at komme ud og få niget nærring.. og hvis hun får lungemodner nu her, så er hun rigtig godt stilet

Umiddelbart mener de heldigvis at moderkage og alt det der fungerer korrekt - men at det er genetisk at hun skal være lille Hun er vurderet til en terminsfødselsvægt på 2700 gram, og da jeg selv blev født vejede jeg 2800 gram Men derfor bliver man stadig bekymret? Og er glad for jeg skal til kontrol! som dog først er om 14 dage :/

Anmeld

18. juni 2012

Nitz - <3 David

Frk P. skriver:

Umiddelbart mener de heldigvis at moderkage og alt det der fungerer korrekt - men at det er genetisk at hun skal være lille Hun er vurderet til en terminsfødselsvægt på 2700 gram, og da jeg selv blev født vejede jeg 2800 gram Men derfor bliver man stadig bekymret? Og er glad for jeg skal til kontrol! som dog først er om 14 dage :/

Okay.. det var da lidt lang tid.. Men ja, så er det da nok helt sikkert genetisk.. Jeg kender også en der fødte til tiden.. Med en lille pige på 2800g ..
Der er jo heldigvis ingen der er ens.. Hellere en lille pige på fx. 2600g end en på 5 kg
Så længe hun er sund og rask

Anmeld

18. juni 2012

babymus77

Jeg blev scannet i uge 31+0 og der vejede han 1825... Så din datter skal nok nå det:-)) Min datter blev født 26 før og vejede 2900 og 50 cm:-)

Anmeld

18. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Nitz - <3 David skriver:

Okay.. det var da lidt lang tid.. Men ja, så er det da nok helt sikkert genetisk.. Jeg kender også en der fødte til tiden.. Med en lille pige på 2800g ..
Der er jo heldigvis ingen der er ens.. Hellere en lille pige på fx. 2600g end en på 5 kg
Så længe hun er sund og rask

Tænker også at det nok er rarere at føde et lille barn, end et stort barn Så mon ikke det går alt sammen - det håber jeg

Hvor gammel er din søn?

Anmeld

18. juni 2012

KM78

Min ældste havde en kampvægt på 2240 gram og var kun 46 cm lang, forløstet ved akutkejsersnit i uge 38+1, så ja, han var lille. Men en fighter!

Han er i dag 112 cm høj, vejer 19 kg og bliver 5 år til oktober. Han er min solstrålehistorie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.