Mig og min lille lille bitte baby.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.589 visninger
29 svar
0 synes godt om
4. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Ja, tog idag til trivselsscanning fordi jeg konstant har plukkeveer, og bare følte at noget ikke stemte! Tog afsted i håb om jeg kunne blive beroliget - men desværre ikke helt sådan det endte :/

Min lille pigemus har et fint flow, fint fostervand og fin puls og bevægelse.. Men... Hun vejer for lidt :/ Idag - 33+3, har hun en vægt på 1640 gram - hvilket er alt for lidt, og hun ligger LIGE på stregen, for hvor hun må ligger - altså i den lave ende.. Skal derfor nu til kontrol på sygehuset, for at følge hendes vægt, og se om alt er ok.. jordemoderen (Scanningsjordemoderen Silkeborg) var fantastisk, og forklarede mig det hele stille og roligt, og tog sig godt af mig!! alligevel er jeg syg af bekymring - og gik straks ud og købte en præmatur body :/ Håber sygehuset finder ud af, at min lille mus bare er et bette myr - og at hun vil blive derinde til termin, så hun kan vokse så meget som muligt i fred og ro!

Suk - alle de bekymringer.. Ber for hun klarer sig, og at alt er ok!

Hvis der er andre, der har oplevet noget lignende - vil jeg MEGET gerne høre solstrålehistorier!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2012

MomInTheMaking

Frk P. skriver:

Ja, tog idag til trivselsscanning fordi jeg konstant har plukkeveer, og bare følte at noget ikke stemte! Tog afsted i håb om jeg kunne blive beroliget - men desværre ikke helt sådan det endte :/

Min lille pigemus har et fint flow, fint fostervand og fin puls og bevægelse.. Men... Hun vejer for lidt :/ Idag - 33+3, har hun en vægt på 1640 gram - hvilket er alt for lidt, og hun ligger LIGE på stregen, for hvor hun må ligger - altså i den lave ende.. Skal derfor nu til kontrol på sygehuset, for at følge hendes vægt, og se om alt er ok.. jordemoderen (Scanningsjordemoderen Silkeborg) var fantastisk, og forklarede mig det hele stille og roligt, og tog sig godt af mig!! alligevel er jeg syg af bekymring - og gik straks ud og købte en præmatur body :/ Håber sygehuset finder ud af, at min lille mus bare er et bette myr - og at hun vil blive derinde til termin, så hun kan vokse så meget som muligt i fred og ro!

Hvis der er andre, der har oplevet noget lignende - vil jeg MEGET gerne høre solstrålehistorier!!!

Jeg prøvede det samme i min graviditet, hun blev vurderet til at være 18% under gennemsnittet. Jeg kom til en ekstra scanning og der så alt fint ud og 15 dage over termin kom en I HVERT FALD IKKE lille baby pige ud med en kamp vægt på 4900 gr.

Så.. jeg ved at det er svært, men prøv at slappe af, der er ikke noget du kan gøre for at ændre det og bare fordi hun er lille nu, behøver hun ikke blive ved med at være det.

til dig. og krydser alt hvad krydses kan for at alt ser godt ud til nste scanning.

Anmeld

4. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved ik om det ka berolige dig lidt, hvis jeg fortælle at da thea blev født i uge 34+, der vejede hun 1940 g og målte 45 cm. Hun var også lille i forhold til sin uge alder, men har altid været en lille stærk pige! Så bare fordi de er lidt små, så ka de godt være " store " og stærke indeni! 

Håber din lille fis får lov at blive i maven mange uger endnu!? Vh stine

Anmeld

4. juni 2012

crille

Herfra og glad for at se der er nogen der kan give dig positive erfaringer med på vejen  

Anmeld

4. juni 2012

Nettemor

Jeg er sikker på det nok skal gå for din lille bebs

Anmeld

4. juni 2012

LouiseRH

Isabella er født 36+2 med en vægt på 1990 g Grunden til hun var så lille, var at min moderkage ikke fungerede.
Gik til scanning 2 gange i ugen siden uge 27.
Du skal være velkommen til at skrive til mig, hvis du har nogen spørgsmål
Og ellers

Anmeld

4. juni 2012

Trine89

En pige fra min MG fik en lille pige 14 dage før termin, som var lige lidt over 2 kg ved fødslen. Grunden til hun var så lille var fordi moderkagen ikke havde fungeret helt optimalt. (kan ikke huske hvor lang hun var men hun brugte str 44 i tøj)

Men i dag er hun en stor og sund lille pige.. hun er nu lige knap 9½ mdr og vejer knap 8 kilo. så hun er kommet rigtig godt efter det.. 

Der er slet ikke nogen grund til at være bekymret (ved godt det er lettere sagt end gjort).

Lægerne vil følge dig og Din lille prinsesse noget ekstra, men jeg er sikker på du vil være i trykke hænder hele vejen igennem..  

Anmeld

5. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Dejligt at høre de gode historier!! Tak alle sammen! Har fået lidt mere mod, ovenpå en nats søvn - og holder mig på sofaen idag, så jeg kan slappe af

Håber sygehuset reagerer hurtigt - selvom hun sagde det ikke var akut

Anmeld

18. juni 2012

bellsen

Solstråle histore:

Min datter blev taget ud ved kejsersnit 12 dage inden min termin, fordi hun var lille. Jordemoderen mente, at hun måske havde tabt sig inde i maven, og sendte mig til scanning, hvor de skønnede hende til ca. 2100 g. Hun var lille, men alt så fint ud. Hun skulle bare ud og have noget mad

Det var meningen, at jeg skulle have født selv, men det endte desværre i et akut kejsersnit, fordi hun blev stresset af veerne.. MEN inden da, snakkede jeg med en jordemoder, der fortalte, at jeg ikke havde nogen grund til bekymring, for dagen forinden havde hun hjulpet en lille pige på 1700 g. til verden.

Ved fødslen vejede min prinsesse 1990 g. og var 47 cm.

Der var intet galt med hende, hun var bare lille bitte. Vi har aldrig mærket noget til, at hun havde "lav fødselsvægt", og idag ligger hun fint på kurven vægtmæssigt. Både mentalt og motorisk er hun helt enorm kvik.

Mit råd til dig: NYD din lille bitte baby, og husk, at så er baby bare lille i længere tid

Anmeld

18. juni 2012

Masig

Frk P. skriver:

Tja kan da fortælle at jeg vejede 1970 gram og var 45 cm da jeg blev født TIL TERMIN!! Så jeg var meget lille... Min søster blev født 3 uger før termin og vejede 1640 gram og var 44 cm... Vi lever i bedste velgående idag begge to uden nogen former for mén....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.