føler jeg har gjordt noget forkert....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2012

Mettefpigen

Princesspigen skriver:

det tøj jeg har købt er ikke graviditets tøj nej men har næsten ingen baby mave endnu og vokser meget langsomt

det tøj jeg har købt har jeg sørget for jeg kan vokse i så det burdte ihværtifal holde 2-3 måneder hvis ikke endnu mere

Så er det jo helt fint  Men du bestemmer jo selv hvad du vil bruge dine penge på... Men hvis du bruger dem på noget du ikk kan bruge til noget og ikk har penge til baby, så kan det godt være man skulle tænke sig lidt om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

FruK

Og så vil du vel kunne bruge det igen bagefter... 

Du skal jo have tøj, og det nytter da ikke at købe kæmpe stort tøj nu, som du sejler i. 

Med det beløb du har brugt, synes jeg ikke at du skal have dårlig samvittighed. Det er jo ikke dyre ting, du har købt. Nyd at du har fået lidt nyt. 

Anmeld

3. juni 2012

Mettefpigen

MetteS81 skriver:

Men det kan jo også være en investering at købe "alm" tøj..så kan det bruges igen når hun har født og kan passe den str igen

Jo jo men hvis man ikk har penge til at kunne købe lidt ekstra om måneden og er gravid så er det nok ikk så langt man skal tænke... plus at det ikk er sikkert at man kan passe sit alm tøj når man har født  Det kunne jeg ihvertfald ikk

Anmeld

3. juni 2012

Princesspigen

Mettefpigen skriver:

Så er det jo helt fint  Men du bestemmer jo selv hvad du vil bruge dine penge på... Men hvis du bruger dem på noget du ikk kan bruge til noget og ikk har penge til baby, så kan det godt være man skulle tænke sig lidt om

ja rigtig nok  tak for dit svar

Anmeld

3. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Princesspigen skriver:

jeg er 21+2

på kontanthjælp på 4 år og har derfor været vand til at venne hver en øre da det ikke er meget man har at leve for..

har sku passe på med at købe sko, tøj badetøj osv da pengene ikke har været til det de sidste 4 år.. regninger og kattene i først række..

nu har jeg denne måned købt et par bukser: 100 kr, en tank top: 80 kr, en strop bluse: 50 kr, en bikini 160 kr og et par sko 99 kr..

altså købt tøj fo 489 kr

men havde ku et par bukser som jeg ku være i ude de strammde på baby, bikinien hoppede byrsterne ud af, og alle t-shirt og den slak var så småt ed at kravle lidt op da mavenenelig er begyndt at vokse lidt..

me føler virkelig jeg har gjordt noget forkert..

har ikke i 4 år kørt tøj til mig selv for så stort et beløb

Alle har brug for tøj!! Og 500 kr er måske nok mange penge, men helt ærligt så syntes jeg du har fortjent det og mere til hvis du ik har købt tøj ril dig selv i 4 ÅR!! 

Hva str bruger du?? Og hva køn er baby i maven?? Vh stine

Anmeld

3. juni 2012

B&J

kæmpe krammer ja man sidder småt i det men ved du hvad du skal have tøj og hjælper ikke når det strammer og klemmer

syntes det er super dejligt du har købt tøj til dig selv

Anmeld

3. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mettefpigen skriver:

Hvis jeg forstår det du har skrevet så har du købt "alm" tøj og ikk graviditetstøj...??..

Hvis du ikk har mange penge om måneden og dårligt nok penge til at købe lidt tøj for, så synes jeg måske du skulle købe noget graviditetstøj... Hvis du har brug for tøj altså.... Du skal jo helst købe det som du har brug for, og det er nok graviditetstøj og babyting

Vil så lige påpege, at graviditetstøj ikke er nødvendigt. Under min graviditet havde jeg ikke et eneste stykke tøj der hed graviditetstøj. Jeg købte bare alm. tøj i større størrelser

Til TS: Du har intet gjort forkert!

Anmeld

3. juni 2012

tarkoflen

Jeg ved godt, at jeg nok ikke bliver vanvittig populær af at skrive dette, men måske det var værd at tage med i overvejelserne, når I har så få penge som det lyder til l har...

Er det ikke en mulighed, at l kan komme af med jeres katte? Ved godt det er kæledyr og det dyrebareste man har, men måske der er nogle venner eller noget familie der kan overtage bare en eller to af dem, så l fik lidt mere luft i budgettet? Det er helt ok, hvis du ikke orker sådan et svar, men jeg ville bare lige nævne det, og det er bestemt ikke fordi jeg ikke kan forstå, at l er rigtig knyttet til dem

Jeg synes bestemt ikke du har gjort noget forkert i at købe tøj for 500 kr. du skal jo have noget du kan være i, og er tilpas i. Er der en mødrehjælpen i nærheden af, hvor l bor, for så tror jeg l kan få meget udstyr og måske også ventetøj til dig til billige penge, så du ikke skal have så dårlig samvittighed?

Kæmpe herfra

Anmeld

3. juni 2012

MetteS81

Mettefpigen skriver:

Jo jo men hvis man ikk har penge til at kunne købe lidt ekstra om måneden og er gravid så er det nok ikk så langt man skal tænke... plus at det ikk er sikkert at man kan passe sit alm tøj når man har født  Det kunne jeg ihvertfald ikk

Ja, det er selvfølgelig rigtig nok at str ikke altid er den samme igen bagefter, hehe...

Anmeld

3. juni 2012

Mettefpigen

rikkeregnbue skriver:

Vil så lige påpege, at graviditetstøj ikke er nødvendigt. Under min graviditet havde jeg ikke et eneste stykke tøj der hed graviditetstøj. Jeg købte bare alm. tøj i større størrelser

Til TS: Du har intet gjort forkert!

Nej det er rigtigt at det ikk er alle der bruger graviditetstøj, men hvis man ikk har mange penge så synes jeg bare at det er bedst at købe da man kan vokse meget i det... Men nu vidste jeg heller ikk hvor stort tøj hun købte... Har heller ikk sagt at hun har gjort noget forkert, kom bare med min mening...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.