føler jeg har gjordt noget forkert....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.017 visninger
21 svar
0 synes godt om
3. juni 2012

Princesspigen

jeg er 21+2

på kontanthjælp på 4 år og har derfor været vand til at venne hver en øre da det ikke er meget man har at leve for..

har sku passe på med at købe sko, tøj badetøj osv da pengene ikke har været til det de sidste 4 år.. regninger og kattene i først række..

nu har jeg denne måned købt et par bukser: 100 kr, en tank top: 80 kr, en strop bluse: 50 kr, en bikini 160 kr og et par sko 99 kr..

altså købt tøj fo 489 kr

men havde ku et par bukser som jeg ku være i ude de strammde på baby, bikinien hoppede byrsterne ud af, og alle t-shirt og den slak var så småt ed at kravle lidt op da mavenenelig er begyndt at vokse lidt..

me føler virkelig jeg har gjordt noget forkert..

har ikke i 4 år kørt tøj til mig selv for så stort et beløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2012

MorDk

Du har ikke gjort noget forkert!!! Du har altså brug for tøj på kroppen! Liiige så vel som mad. Og det er jo ikke fordi du har brugt flere 1000 kr. på ingenting. Du har købt det fordi du havde behov for det. Men kan godt følge dig. Jeg kan også til tider få det helt skidt hvis jeg har brugt "mange" penge i forhold til hvad mit budget kan holde til...

Anmeld

3. juni 2012

Princesspigen

MorDk skriver:

Du har ikke gjort noget forkert!!! Du har altså brug for tøj på kroppen! Liiige så vel som mad. Og det er jo ikke fordi du har brugt flere 1000 kr. på ingenting. Du har købt det fordi du havde behov for det. Men kan godt følge dig. Jeg kan også til tider få det helt skidt hvis jeg har brugt "mange" penge i forhold til hvad mit budget kan holde til...

vi sk jo os ha køb baby udstyr og have penge til ferien os..  puha...

Anmeld

3. juni 2012

Fru.Mäes <3

Kender godt den følelse du har!! 

Manden herhjemme tjener godt og jeg er pt. på dagpenge - så vi mangler ikke pengene!

MEN MEN...

Jeg får det SÅ skidt over at købe tøj til mig selv!! Om jeg så kun har brugt 100 kr. så får jeg følelsen "Burde have købt noget til sønnik istedet for" - MEN som der bliver skrevet!!

Du skal altså have tøj på kroppen - og især hvis det andet ikke passer mere 

+ Der er intet galt i det! Du har jo ikke købt diesel bukser, og alt mulig andet mærketøj!!

Så tænk du ikke på det 

Anmeld

3. juni 2012

Mettefpigen

Hvis jeg forstår det du har skrevet så har du købt "alm" tøj og ikk graviditetstøj...??..

Hvis du ikk har mange penge om måneden og dårligt nok penge til at købe lidt tøj for, så synes jeg måske du skulle købe noget graviditetstøj... Hvis du har brug for tøj altså.... Du skal jo helst købe det som du har brug for, og det er nok graviditetstøj og babyting

Anmeld

3. juni 2012

Princesspigen

Fru.Mäes <3 skriver:

Kender godt den følelse du har!! 

Manden herhjemme tjener godt og jeg er pt. på dagpenge - så vi mangler ikke pengene!

MEN MEN...

Jeg får det SÅ skidt over at købe tøj til mig selv!! Om jeg så kun har brugt 100 kr. så får jeg følelsen "Burde have købt noget til sønnik istedet for" - MEN som der bliver skrevet!!

Du skal altså have tøj på kroppen - og især hvis det andet ikke passer mere 

+ Der er intet galt i det! Du har jo ikke købt diesel bukser, og alt mulig andet mærketøj!!

Så tænk du ikke på det 

tak  sødt af dig

Anmeld

3. juni 2012

MetteS81

Hvis du er vant til at spare så meget, så er det ikke så mærkeligt at du nu føler at du har gjort noget forkert...det kan komme til at sidde dybt i én når man står i en situation hvor hver en krone skal vendes...og man så går ud og bruger penge.

Men....du har sparet og sparet i 4 år. Og nu er du gravid og kan ikke passe dit tøj ordentlig mere. Derfor er det jo nødvendigt at anskaffe noget du kan passe. Og jeg må sige, at du da har handlet meget billigt ind!!! Så den skal du da have ros for!!  

Prøv at se det som en investering. Du kan også bruge noget af tøjet igen når du har født og er på vej ned i vægt igen, men alligevel skal have noget tøj hvor der er plads til lidt ekstra mave...

Hvis du ikke føler at du kan handle ind sådan igen en anden gang, så kan du måske låne noget tøj af veninder/familie senere i graviditeten som du kan passe....eller tage i genbrugsforretninger!

Prøv at slippe den dårlige samvittighed, selvom det er svært... som sagt kan det sidde dybt i én når man har levet sådan længe (kender det lidt fra min mors barndom...det sidder stadig lidt i hende efter 60 år selvom hun ikke behøver tænke over det mere) 

Håber mit svar kunne hjælpe lidt....

Anmeld

3. juni 2012

Princesspigen

Mettefpigen skriver:

Hvis jeg forstår det du har skrevet så har du købt "alm" tøj og ikk graviditetstøj...??..

Hvis du ikk har mange penge om måneden og dårligt nok penge til at købe lidt tøj for, så synes jeg måske du skulle købe noget graviditetstøj... Hvis du har brug for tøj altså.... Du skal jo helst købe det som du har brug for, og det er nok graviditetstøj og babyting

det tøj jeg har købt er ikke graviditets tøj nej men har næsten ingen baby mave endnu og vokser meget langsomt

det tøj jeg har købt har jeg sørget for jeg kan vokse i så det burdte ihværtifal holde 2-3 måneder hvis ikke endnu mere

Anmeld

3. juni 2012

MetteS81

Mettefpigen skriver:

Men det kan jo også være en investering at købe "alm" tøj..så kan det bruges igen når hun har født og kan passe den str igen

Anmeld

3. juni 2012

Princesspigen

MetteS81 skriver:

Hvis du er vant til at spare så meget, så er det ikke så mærkeligt at du nu føler at du har gjort noget forkert...det kan komme til at sidde dybt i én når man står i en situation hvor hver en krone skal vendes...og man så går ud og bruger penge.

Men....du har sparet og sparet i 4 år. Og nu er du gravid og kan ikke passe dit tøj ordentlig mere. Derfor er det jo nødvendigt at anskaffe noget du kan passe. Og jeg må sige, at du da har handlet meget billigt ind!!! Så den skal du da have ros for!!  

Prøv at se det som en investering. Du kan også bruge noget af tøjet igen når du har født og er på vej ned i vægt igen, men alligevel skal have noget tøj hvor der er plads til lidt ekstra mave...

Hvis du ikke føler at du kan handle ind sådan igen en anden gang, så kan du måske låne noget tøj af veninder/familie senere i graviditeten som du kan passe....eller tage i genbrugsforretninger!

Prøv at slippe den dårlige samvittighed, selvom det er svært... som sagt kan det sidde dybt i én når man har levet sådan længe (kender det lidt fra min mors barndom...det sidder stadig lidt i hende efter 60 år selvom hun ikke behøver tænke over det mere) 

Håber mit svar kunne hjælpe lidt....

tak, er rigtig rigtig glad for dit svar  ja det sidder dybt  håber bare jeg kommer af med det inden jeg fylder 60

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.