Analkløe 6 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Har du tjekket hans afføring?

Min tanke er også børneorm?

Ja jeg har tjekket afføring flere gange, jeg har kigget i numsen mange gange.

Jeg har netop lige nu hevet dynen af ham, og lyst ham i numsen med en lygte, der er intet at se. Han er ikke engang rød...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

chael

Det lyder rigtig meget som børneorm. Og det kan være en sand pinsel.

Ville klart få noget vermox fra lægen eller Lægevagten. Og give en kur.

Man kan også bede barnet presse, ligesom når de skal lave, så kan msn også se ormene.

Når intet virker, så kan det næsten kun være børneorm.

Husk i voksne også skal i behandling, skifte sengetøj og helst sove i lange natbukser osv

Man kan læse en hel masse om det på nettet

*C

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Man kan også bede barnet presse, ligesom når de skal lave, så kan msn også se ormene.

Husk i voksne også skal i behandling, skifte sengetøj og helst sove i lange natbukser osv

*C

Jeg er stadig bare ikke særlig overbevist om at det er børneorm, når jeg overhovedet intet kan se....

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

*C

Nu hvor jeg læser om børneorm, kan jeg faktisk også se at kløen ofte opstår NÅR man kommer under den varme dyne, men min søn begynde allerede at klage over kløe lige efter aftensmaden, altså INDEN han er kommet under den varme dyne....

Jeg tænker om det kan være varmen - så varmt er der selvfølgelig heller ikke i disse dage.. Bum bum bum tænke tænke tænke

Anmeld

2. juni 2012

chael

Anonym skriver:

Jeg er stadig bare ikke særlig overbevist om at det er børneorm, når jeg overhovedet intet kan se....

Men er det ikke ligemeget?

Jeg mener, en kur mod børneorm skader ikke, om ike andet ville jeg da ringe til vagtlægen uanset hvad. Så kan de måske se på det!

De fleste her "gætter" på børneorm, så måske kunne der være noget om det, selvom du ikke kam se det. ?!

Anmeld

2. juni 2012

chael

Anonym skriver:

Nu hvor jeg læser om børneorm, kan jeg faktisk også se at kløen ofte opstår NÅR man kommer under den varme dyne, men min søn begynde allerede at klage over kløe lige efter aftensmaden, altså INDEN han er kommet under den varme dyne....

Jeg tænker om det kan være varmen - så varmt er der selvfølgelig heller ikke i disse dage.. Bum bum bum tænke tænke tænke

Det behøver det ikke. Min datter havde det også om aftene efter aftensmad

Det kan bare være et af tegnene.

Anmeld

2. juni 2012

numsesparker

Jeg har en søn på 6 år, som den sidste uges tid har lidt utrolig meget af analkløe. Jeg har kigget og kigget og er ret sikker på at han ikke har børneorm, men hvad søren kan det så skyldes?

Vi fik nyt toilet kort tid inden han begyndt at klø, kan det være toiletsædet han ikke kan tåle?

Jeg har ikke skiftet toiletpapair eller vaskepulver.

Hvad mon jeg kan gøre for at afhjælpe problemet? Indtil videre får han et bad når det er helt slemt (oftets omkring sengetid), hvor han bliver vasket med intimsæbe. Nogle gange prøver vi med zinksalve, men der er ingen af de nævnte ting, der umiddelbart virker. Han klør ikke i numsen, han klager sig kun, så det er ikke fordi han får kradset hul. Han siger det er helt inde i numsen det klør, og altså ikke bare omkring endetarmsåbningen...

Jeg synes du lige skal snakke med en læge om det.

Jeg synes det lyder som børneorm

Og så skal du med det samme stoppe med at bruge intimsæbe, det er beregnet til at vaske os kvinder i skridtet og har derfor en lav ph-værdi, der ikke egner sig i numsen og derfor vil det irriteret huden yderligere.

hvis du gerne vil bruge sæbe, så brug en helt mild en af slagsen, evt babybad eller lign. og så er det en god ide at sørger for at han er helt tør, du kan evt tøre med vat. og egentlig også vaske med vat da det er helt blidt mod huden - kan ikke lige huske om du skrev hvad du bruge

God bedring med den lille fyr.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

numsesparker skriver:

Jeg synes du lige skal snakke med en læge om det.

Jeg synes det lyder som børneorm

Og så skal du med det samme stoppe med at bruge intimsæbe, det er beregnet til at vaske os kvinder i skridtet og har derfor en lav ph-værdi, der ikke egner sig i numsen og derfor vil det irriteret huden yderligere.

hvis du gerne vil bruge sæbe, så brug en helt mild en af slagsen, evt babybad eller lign. og så er det en god ide at sørger for at han er helt tør, du kan evt tøre med vat. og egentlig også vaske med vat da det er helt blidt mod huden - kan ikke lige huske om du skrev hvad du bruge

God bedring med den lille fyr.

Tak for svar, jeg var ikke klar over det med intimsæben, jeg tænkte netop at det var det bedste, men det stopper jeg med, med det samme...

Jeg vil prøve med vat.

Anmeld

2. juni 2012

numsesparker

Anonym skriver:

Tak for svar, jeg var ikke klar over det med intimsæben, jeg tænkte netop at det var det bedste, men det stopper jeg med, med det samme...

Jeg vil prøve med vat.

Jeg kan sagtens forstå din tanke..

Tror faktisk ikke der er så mange der ved det med at det kun er til kvinder.

Jeg tænker vat med det samme, fordi min søn på 8 mdr ikke kan tåle at blive vaske med andet.

Du kan jo prøve at ringe til lægevagten og hører hvad de siger..

Jeg tænker bare at jeg ville synes der var langt til mandag hvis det kløet i røven

Anmeld

2. juni 2012

LotusCPH

Sara. skriver:

Da min datter havde børneorm kunne jeg heller ikke få øje på dem, indtil lægen gav mig et fif.

Jeg ved ikke hvorfor, men de skulle være nemmere at se når det er varmt og mørkt? eller noget i den stil i hvert fald.

Jeg skulle når min datter sov, tage en lommelygte. Tage dynen væk og lyse på numsehullet. Og så kunne jeg se et par bitte bitte små hvide tråd ligende dyr - som var børneorm. Måske du kan prøve det?

Ellers har jeg desværre ikke nogle råd. Synes det lyder som børneorm

Præcis- det var det samme her. Om natten kaldte knægten og rigtig nok var der små orme. Så frem med lygten og så tør væk med papir - og kontakt lægen hvis det er børneorm.

Pøj pøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.