Analkløe 6 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.733 visninger
24 svar
0 synes godt om
2. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg har en søn på 6 år, som den sidste uges tid har lidt utrolig meget af analkløe. Jeg har kigget og kigget og er ret sikker på at han ikke har børneorm, men hvad søren kan det så skyldes?

Vi fik nyt toilet kort tid inden han begyndt at klø, kan det være toiletsædet han ikke kan tåle?

Jeg har ikke skiftet toiletpapair eller vaskepulver.

Hvad mon jeg kan gøre for at afhjælpe problemet? Indtil videre får han et bad når det er helt slemt (oftets omkring sengetid), hvor han bliver vasket med intimsæbe. Nogle gange prøver vi med zinksalve, men der er ingen af de nævnte ting, der umiddelbart virker. Han klør ikke i numsen, han klager sig kun, så det er ikke fordi han får kradset hul. Han siger det er helt inde i numsen det klør, og altså ikke bare omkring endetarmsåbningen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2012

Sara.

Da min datter havde børneorm kunne jeg heller ikke få øje på dem, indtil lægen gav mig et fif.

Jeg ved ikke hvorfor, men de skulle være nemmere at se når det er varmt og mørkt? eller noget i den stil i hvert fald.

Jeg skulle når min datter sov, tage en lommelygte. Tage dynen væk og lyse på numsehullet. Og så kunne jeg se et par bitte bitte små hvide tråd ligende dyr - som var børneorm. Måske du kan prøve det?

Ellers har jeg desværre ikke nogle råd. Synes det lyder som børneorm

Anmeld

2. juni 2012

banana3

Anonym skriver:

Jeg har en søn på 6 år, som den sidste uges tid har lidt utrolig meget af analkløe. Jeg har kigget og kigget og er ret sikker på at han ikke har børneorm, men hvad søren kan det så skyldes?

Vi fik nyt toilet kort tid inden han begyndt at klø, kan det være toiletsædet han ikke kan tåle?

Hvad mon jeg kan gøre for at afhjælpe problemet? Indtil videre får han et bad når det er helt slemt (oftets omkring sengetid), hvor han bliver vasket med intimsæbe. Nogle gange prøver vi med zinksalve, men der er ingen af de nævnte ting, der umiddelbart virker. Han klør ikke i numsen, han klager sig kun, så det er ikke fordi han får kradset hul. Han siger det er helt inde i numsen det klør, og altså ikke bare omkring endetarmsåbningen...

Hmm, min lille fætter havde samme problem en overgang! Min faster købte nogle vådservietter som han kunne tørre efter med, så der ikke sad "rester" hvis ikke han fik tørret sig ordenligt. Ellers lyder det meget som orm, det havde jeg som lille, og jeg glemmer det ALDRIG! Det var så forfærdeligt! 

Anmeld

2. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Nu du skriver at han siger det er helt inde i numsen det klør, så er min første tanke børneorm. Børneorm er ikke kun ved endetarmsåbningen  Puha ellers ved jeg ikke lige hvad det kunne være når han klør sig bagi 

Anmeld

2. juni 2012

MorDk

• Hæmorider?
  • Overdreven personlig hygiejne?
  • Hudsygdomme?
  • Bakterie- eller svampe-infektion?

Der kan vøre mange årsager...

Det kan også være psykisk? Sådan var det med mig som lille...

Men kontakt lægen så din dreng kan blive undersøgt!

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Da min datter havde børneorm kunne jeg heller ikke få øje på dem, indtil lægen gav mig et fif.

Jeg ved ikke hvorfor, men de skulle være nemmere at se når det er varmt og mørkt? eller noget i den stil i hvert fald.

Jeg skulle når min datter sov, tage en lommelygte. Tage dynen væk og lyse på numsehullet. Og så kunne jeg se et par bitte bitte små hvide tråd ligende dyr - som var børneorm. Måske du kan prøve det?

Ellers har jeg desværre ikke nogle råd. Synes det lyder som børneorm

Tak for svar, jeg har netop lyst ham i numsen med en lygte, imens han lå og sov, og jeg kunne intet se.

Jeg tror simpelthen ikke det er børneorm, selvom det godt lyder som om.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

banana3 skriver:

Hmm, min lille fætter havde samme problem en overgang! Min faster købte nogle vådservietter som han kunne tørre efter med, så der ikke sad "rester" hvis ikke han fik tørret sig ordenligt. Ellers lyder det meget som orm, det havde jeg som lille, og jeg glemmer det ALDRIG! Det var så forfærdeligt! 

Tak for svaret

Jeg har også købt disse vådservietter til ham, så han kan vaske sig når han har været på toilet, men de har heller ikke virket.

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Nu du skriver at han siger det er helt inde i numsen det klør, så er min første tanke børneorm. Børneorm er ikke kun ved endetarmsåbningen  Puha ellers ved jeg ikke lige hvad det kunne være når han klør sig bagi 

Jeg tror ikke det er børneorm, for der er intet at se...

Men hvad det så kan være, har jeg også godt nok ret svært ved at gennemskue...

Anmeld

2. juni 2012

Maise86

Profilbillede for Maise86
Har du tjekket hans afføring?

Min tanke er også børneorm?

Anmeld

2. juni 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

• Hæmorider?
  • Overdreven personlig hygiejne?
  • Hudsygdomme?
  • Bakterie- eller svampe-infektion?

Der kan vøre mange årsager...

Det kan også være psykisk? Sådan var det med mig som lille...

Men kontakt lægen så din dreng kan blive undersøgt!

Tak for svar, ja det kan godt være at jeg snart skal overveje at have lægen ind over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.