Ja, jeg er jo ikke pulverheks...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
26 svar
0 synes godt om
10. marts 2008

Marco2

..så jeg skal lige ha' et par råd fra dem som er. Jeg laver selv mit grød og har indtil nu brugt færdiglavet mme i brikker til at hælde i. Men manden skulle købe mme igår og er kommet hjem med det i pulver...og den har vi aldrig prøvet før... Sker der noget ved at mængden ikke er heeeeelt præcis?? Og hvad hvis der hældes for lidt pulver i fx havregrød?? Og hvordan med at varem det op?? Man laver grøden på vand og hælder det der pulver i bagefter, er det ikke forstået korrekt? AG - pulverspasser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2008

Sille

??? Ved jeg ikke.. men ellers ku du da blande en flaske mme og ha stående i køleskabet til din grød... den holder et døgn.. det gør jeg..

Anmeld

10. marts 2008

Loggidut

det siges man kan gøre det der med at drysse pulver i...men det ville jeg aldrig turde...for jeg har sådan en eller anden ide om at pulver/vand bare skal passe sammen!

inden jeg kommer med en længere forklaring...så spørger jeg dig lige...hvorfor bruger du ikke bare alm. sødmælk...er der en grund til det?

Anmeld

10. marts 2008

Anna-Rosa

Kan du ikke bare starte med at hælde vand i tallerknen...Der går jo en ske til 30 ml vand...Så har du målene og kan drysse pulveret i?

Anmeld

10. marts 2008

Marco2

Anna-Rosa skriver:

Kan du ikke bare starte med at hælde vand i tallerknen...Der går jo en ske til 30 ml vand...Så har du målene og kan drysse pulveret i?

Og så lave havregrøden med pulveret i?? Men det må ikke komme op at kåååge må det det??

AG - pulverheks in spe

Anmeld

10. marts 2008

Loggidut

øh...do....kan du så lige svare...lol...

nå man tager som regel og laver havregrøden med vand, og blander til sidst færdiglavet mme i...for det må ikke koge...

men hvis du vil lave det med pulver...så har jeg ingen anelse...

men stadig...hvad med mælk...må hun ikke få det endnu?

Anmeld

10. marts 2008

Anna-Rosa

Marco2 skriver:

Anna-Rosa skriver:

Og så lave havregrøden med pulveret i?? Men det må ikke komme op at kåååge må det det??

AG - pulverheks in spe

Altså!! sweetheart..Du måler vandet og hælder det kogte vand i en tallerken, så pisker/rører du grødpulveret i ( lidt tyndere), derefter hælder du det antal skeer i som svarer til vandet ( hvis 60 ml. vand = 2 skeer) Så er det ikke for varmt til at putte i? Men må jeg spørge hvorfor du lige vil have mme i grøden?

Anmeld

10. marts 2008

Marco2

Jeg ammer jo stadig lidt. Men ikke om dagen længere... Men hun skal jo ha' modermælk til hun er 9 mdr... det har jeg da læst mig frem til i de kloge bøger.... Ai jeg kommer til at fremstå som totalt idiot nu ... 8( nå men jeg kan klare det... Så derfor laver jeg grød på mme. Hun tager jo ikke flaske... Er det svar enough?? AG - jaja ved det godt..

Anmeld

10. marts 2008

Anna-Rosa

[citat][f][småt]Marco2 skriver:[/småt][/f] Jeg ammer jo stadig lidt. Men ikke om dagen længere... Men hun skal jo ha' modermælk til hun er 9 mdr... det har jeg da læst mig frem til i de kloge bøger.... Ai jeg kommer til at fremstå som totalt idiot nu ... 8( nå men jeg kan klare det... Så derfor laver jeg grød på mme. Hun tager jo ikke flaske... Er det svar enough?? AG - jaja ved det godt..Ja det var super...Grunden til jeg spør er fordi det kunne være du var bange for hun ikke fik mælk nok og så kun må få mme, men hun må gerne få sødmælk nu...Hun skal have omkring 1/2 l mælk om dagen (mækleprodukter) og så tæller ostehaps, sødmælk, modermælk, youghurt...ja alt dette også med... Men kunne du finde ud af min opskrift? [/citat]

Anmeld

10. marts 2008

Rasmine

Jo, du er sgu en pulver heks.
:$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.