Hvad tid?? (børn omkring 1½-2 år)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2012

Sara.

Nadia&Daniel skriver:

Grunden til min "debat" er, at når Laura er i vuggestue sover hun max 1½-2 timer (vist hun er træt), ellers lige knap 1½ time. Og det er omkring kl. 11 hun falder i søvn (barnevogn - udenfor).

Herhjemme sover hun alt imellem 1½-3 timer (tremmeseng - indenfor), og først efter kl. 12.

Og i de sidste par dage har det været en KAMP at få hende til ro - i dag tog det mig 3 timer at få hende til ro. Igår tog det mig 10 min.

Hun har ikke været i vuggestue i dag - måtte gå ind efter hende, da jeg havde afleveret hende, hun er ikke sog selv i disse dage, og er meget ked af det i vuggestuen, lige så snart jeg går.

Og jo mere jeg kæmper, jo senere bliver det, og jo mere sover hun næste morgen, og så er "tidsplanen" skubbet igen igen.

Undskyld vist det er lidt rodet.. Har bare behov for at komme ud med det..

Nor blev 2 i april.

Han sover ca. 1½ time i vuggestuenn. De putter ham mellem 11 og 12 og vækker ham senest kl 13.30. (men oftes vågner han selv inden).

Det er ca. det samme herhjemme.

Om aftenen bliver han puttet i hans seng kl.19. Vi læser en bog og snakker lidt og så går vi ud. Så kan han kalde lidt tid og han sutter kommer ved et tilfælde til at ligge på gulvet så han kalder på os for at få dem... nogen gange tænder han lyset og kalder på os for at slukke det... Men oftes falder han til ro og sover inden 20-20.30 ca.

Jeg forstår ikke helt det sidste du skrev med vuggestuen? Hvorfor hentede du hende igen?

Er hun syg? eller "bare" mor pyller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2012

K&S

Nadia&Daniel skriver:

Ved at ingen børn er ens - men hvornår sover Jeres børn til middag??

1. Når de er i vuggestue?

2. Når de er hjemme en hel dag?

Og hvornår kommer de i seng om aften?

Anton vågner klokken 6, sover til middag klokken 12, sover som regel kun 1 times tid og kommer i seng 19-19.30 :-) 

Nogle dage sover han med det samme, andre dage tumler han rundt i sengen læææænge ;-)

Han bliver 2 til august :-) 

Anmeld

1. juni 2012

minbaby

Lærke bliver 2 til oktober.

Hun starter dagen 6.15. Hvis hun er i dagpleje er hun mere træt end hvis hun er hjemme. Så i dagplejen sover hun 2-2½ time fra kl 12.00

Hjemme sover hun 1½-2 timer fra kl 12.00

Hun bliver puttet hver aften kl 19.00.

Som regel sover hun med det samme men har lige haft små 3 uger hvor hun skreg, legede, smed alt ud af sengen - ja gjorde alt for ikke at sove. Hun sov også mega dårligt og drømmede noget mere end hun plejer.

Jeg var helt ude i torvene til sidst og søgte desperat på nettet om der dog ikke var en forklaring som tigerspring eller lign. Fandt dog intet og som dug for solen vendte det igen fra den ene dag til den anden.

Jeg tror at det har haft noget med udviklingen at gøre. Hun kan ihvertfald lige pludselig sige meget mere og gøre meget mere.

Anmeld

1. juni 2012

Koen.

Lærke blev 2 i april hun går i dagpleje og mener de bliver puttet ca 11.30, derhjemme er det 11.30-12:00 hun bliver puttet til middag og uanset om det er i dp eller hjemme svinger det meget hvor længe hun sover, men mellem 1-3 timer.

Hun bliver puttet til nat ca 19.30 og står op kl 6 i hverdagene og forskelligt i weekenderne

Anmeld

1. juni 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Tror også det er alderen (men det træk virkelig tænder igår).. Har valgt at holde Laura hjemme i dag, kunne ikke overskue tanken om en ked af det datter i vuggestuen

Rigtig god idé .. Jeg har sendt Oscar afsted , på trods af han først sov halv 9 i går ..
Han sov hele natten !  Det gør han aaaldrig ..

Håber virkelig snart det vender for jer , det er absolut ikke sjovt   

Anmeld

1. juni 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Rigtig god idé .. Jeg har sendt Oscar afsted , på trods af han først sov halv 9 i går ..
Han sov hele natten !  Det gør han aaaldrig ..

Håber virkelig snart det vender for jer , det er absolut ikke sjovt   

Laura sov først kl. 22 - men vågnede kl. 5.45 og var frisk som i FRISK.. Men hun har lige taget en lille lur på sofaen..

Anmeld

1. juni 2012

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Vuggestuen: Bliver lagt mellem 11.30-12.00 og sover 1½-2 timer

Hjemme: Bliver lagt ved 11.00-tiden og sover mellem 1-3 timer

Kommer i seng mellem kl.19.00-19.30

Anmeld

1. juni 2012

Nadia&Daniel

Sara. skriver:

Nor blev 2 i april.

Han sover ca. 1½ time i vuggestuenn. De putter ham mellem 11 og 12 og vækker ham senest kl 13.30. (men oftes vågner han selv inden).

Det er ca. det samme herhjemme.

Om aftenen bliver han puttet i hans seng kl.19. Vi læser en bog og snakker lidt og så går vi ud. Så kan han kalde lidt tid og han sutter kommer ved et tilfælde til at ligge på gulvet så han kalder på os for at få dem... nogen gange tænder han lyset og kalder på os for at slukke det... Men oftes falder han til ro og sover inden 20-20.30 ca.

Jeg forstår ikke helt det sidste du skrev med vuggestuen? Hvorfor hentede du hende igen?

Er hun syg? eller "bare" mor pyller?

Onsdag var hun virkelig ked da jeg gik (plejer hun ALDRIG at være) men valgte at lad hende blive der, var sikker på at hun ville falde til ro og nyde dagen. Da jeg så hentede hende, fortalte de at hun havde været ked det meste af formiddagen, og hele tiden gået hen til døren og sagt mor. De havde så forsøgte at putte hende, fordi hun virkede træt, men det ville hun ikke. Men hun havde så sovet en time fra kl. 11-12. Men de sagde hun havde været ved siden af sig selv hele dagen

Så torsdag da jeg aflevede, havde hun sovet dårligt om natten (havde været vågn kl. 12-02 og været meget ked) og vågnede først kl. 7.30 (hun plejer at stå op imellem 6.30-7). Der gik ikke 5 min. på stuen, før hun af ked og løb hen til mig, da jeg skulle til at gå. De tog sig af hende, men hun var så ked af det da jeg gik. Havde jeg sådan ondt i maven. Satte mig ud i bilen, og ville køre hjem. Men tænkte, at det var dumt at køre hjem, for så at hente hende igen kort tid efter, vist hun stadig ikke var sig selv. Så ringede ind på stuen, og de sagde det var en god idé at Laura lige fik en hjemmedag.

Anmeld

1. juni 2012

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Vuggestuen: Bliver lagt mellem 11.30-12.00 og sover 1½-2 timer

Hjemme: Bliver lagt ved 11.00-tiden og sover mellem 1-3 timer

Kommer i seng mellem kl.19.00-19.30

Det plejer Laura også - men det vil hun selv ikke mere Hendes rytme er total væk for tiden

Anmeld

1. juni 2012

Moar2011

Nadia&Daniel skriver:

Storm er begyndt at sove samlagt i vuggeren 2-3 timer i alt.. og den sidste lur står han op fra 13-14tiden ,, hvilket har fungeret så godt herhjemme, at han er kommet i seng mellem 19-20stykker..

hvis han er hjemme en hel dag er det ca det samme ..

men hvis vuggestuen lader ham sove til kl 15 får jeg ham ikke til at sove før kl 22-23 stykker ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.