Hvor meget i lommepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

mortilnoahogmelina

Pernille08 skriver:

Hmm , det er ca 2600 kr i dk har jeg lige regnet ud ..

Jamen det kan man ganske udemærket sagtens leve for der nede , man ge rejser helt uden nogen lommepenge ..

Jeg ville dog altid nok som jeg er som person have ekstra penge med , om ik andet i danske det veksler de os , eller et dankort ..

Jeg har altid alt for mange penge med .
skal lige siges vi købte os smykke osv da vi var der nede altså ægte smykker .. en som vi altid handler med når vi kommer der har været der mange gange .

På vores hotel var is nemlig ik med i all inclusiv , men det er nok forskelligt var selskab til selskab ..

Desuden ville jeg aldrig tage euro med , ejg ville veksle lidt hjemem fra , så ville jeg have 1000 kr i danske med ..

og så ville jeg hæve resten der nede , du kan hæve op til 3000 kr om dagen der nede i automaterne , og koster 35 kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Pernille08 skriver:

Hmm , det er ca 2600 kr i dk har jeg lige regnet ud ..

Jamen det kan man ganske udemærket sagtens leve for der nede , man ge rejser helt uden nogen lommepenge ..

Jeg ville dog altid nok som jeg er som person have ekstra penge med , om ik andet i danske det veksler de os , eller et dankort ..

Jeg har altid alt for mange penge med .
skal lige siges vi købte os smykke osv da vi var der nede altså ægte smykker .. en som vi altid handler med når vi kommer der har været der mange gange .

På vores hotel var is nemlig ik med i all inclusiv , men det er nok forskelligt var selskab til selskab ..

Jeg tager naturligvis også mit dankort med - så hvis det skulle gå helt galt, kan jeg altid hæve noget mere

Jeg må lige regne lidt mere på det

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Pernille08 skriver:

Desuden ville jeg aldrig tage euro med , ejg ville veksle lidt hjemem fra , så ville jeg have 1000 kr i danske med ..

og så ville jeg hæve resten der nede , du kan hæve op til 3000 kr om dagen der nede i automaterne , og koster 35 kr.

Hvorfor ville du ikke tage euro med?

Jeg tænker, det er da en meget mere international valuta end danske kroner

Anmeld

31. maj 2012

Fru.Mäes <3

Jeg ville osse tage danske penge med derned også veksle til lira dernede..

Synes det er nemmere at handle med tyrkerne med deres egen penge, frem for euro.. Også er det billigere at veksle dernede 

Hvor meget du skal have med i lommepenge - BUM, kan jeg ikke hjælpe med.. Da vi aldrig har rejst med børn, kun os selv..

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

PT skriver:

Ville hun heller ikke veksle til Euro først?

Godt med et råd fra en bankdame

Nix det gør hun ikke, og heller ikke selvom hun får en bedre kurs, end vi almindelige dødelige vi talte faktisk om det forleden, fordi min bror og hans kæreste skal ud og rejse, så det er helt friske meldinger fra bankdamen

Hvis du kommer til store lufthavne er der altid en bank i lufthavnen, men jeg har nu altid lige lidt småpenge med, det kan jeg bedst lide... Så når vi er ude og rejse i europa sørger jeg altid for at hæve lidt ekstra euro, for det er jo efterhånden det der handles med de fleste steder

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
tarkoflen skriver:

Nix det gør hun ikke, og heller ikke selvom hun får en bedre kurs, end vi almindelige dødelige vi talte faktisk om det forleden, fordi min bror og hans kæreste skal ud og rejse, så det er helt friske meldinger fra bankdamen

Hvis du kommer til store lufthavne er der altid en bank i lufthavnen, men jeg har nu altid lige lidt småpenge med, det kan jeg bedst lide... Så når vi er ude og rejse i europa sørger jeg altid for at hæve lidt ekstra euro, for det er jo efterhånden det der handles med de fleste steder

Jamen så kunne det da godt ske, jeg bare skulle lade være med at hæve noget hjemmefra og så bare bruge dankortet dernede

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Fru.Mäes <3 skriver:

Jeg ville osse tage danske penge med derned også veksle til lira dernede..

Synes det er nemmere at handle med tyrkerne med deres egen penge, frem for euro.. Også er det billigere at veksle dernede 

Hvor meget du skal have med i lommepenge - BUM, kan jeg ikke hjælpe med.. Da vi aldrig har rejst med børn, kun os selv..

Jeg havde tænkt at veksle euro til lire dernede, men har lige fået at vide af en bankdames datter, at det ville være for dumt, og jeg i stedet bare skal hæve pengene på dankortet dernede

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

PT skriver:

Jamen så kunne det da godt ske, jeg bare skulle lade være med at hæve noget hjemmefra og så bare bruge dankortet dernede

Det ville jeg i hvert fald gøre

Og det var da så lidt, man må jo dele ud af den erfaring man har

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
tarkoflen skriver:

Det ville jeg i hvert fald gøre

Og det var da så lidt, man må jo dele ud af den erfaring man har

Det er jo en af fordelene ved dette sted - at man kan trække på andres erfaringer

Anmeld

31. maj 2012

mortilnoahogmelina

PT skriver:

Hvorfor ville du ikke tage euro med?

Jeg tænker, det er da en meget mere international valuta end danske kroner

det var skam såå lidt :9 håber i får en super god tur ..

Altså jeg har altid rejst med min mor , og hun har altid sagt det ikke kan betale sig at have euro med da kursen tit er lidt højre på det , om det er rigtig ved jeg ikk ..

For vi har altid vekslet til lire hjemmefra hvad vi mente vi skulle bruge og så haft dankort med i nødstilfælde .. Og hvis du feks skal betale med euro der nede er det meget dyre end at betale med lire fordi de ikk lige har fundet ud af at omregne lige over .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.