Hvor meget i lommepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.383 visninger
31 svar
0 synes godt om
31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Vi skal til Tyrkiet på torsdag (to børn og jeg), på et all-inclusive hotel.

Hvor meget vil I mene, jeg skal tage med i lommepenge?

Jeg vil ned og have vekslet til Euro, da det er nemmere at veksle dernede, men jeg kan slet ikke finde ud af, hvor meget vi kommer til at bruge på ferien.

Jeg skal købe bleer til to børn, som er det eneste fastlagte.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

mortilnoahogmelina

atså jeg var der sidste år, 1 barn og 2 voksne , vi vekslede 5000 danske til deres hjemmefra, der udover havde jeg dankort med og kunne derfor hæve i automater , det koster 35 kr at hæve i automat .

Vi var afsted 14 dage .. og brugte 10000 kr , men vi sparede på intet og have et spædbarn med ..

Anmeld

31. maj 2012

Mivsen

PT skriver:

Vi skal til Tyrkiet på torsdag (to børn og jeg), på et all-inclusive hotel.

Hvor meget vil I mene, jeg skal tage med i lommepenge?

Jeg vil ned og have vekslet til Euro, da det er nemmere at veksle dernede, men jeg kan slet ikke finde ud af, hvor meget vi kommer til at bruge på ferien.

Jeg skal købe bleer til to børn, som er det eneste fastlagte.

På forhånd tak

Vil råde dig til at veksle til tyrkiske lira, i stedet for euro.

Tyrkerne er en knold når man handler med euro.

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mivsen skriver:

Vil råde dig til at veksle til tyrkiske lira, i stedet for euro.

Tyrkerne er en knold når man handler med euro.

Jeg havde tænkt mig at veksle til Euro hjemmefra og så veksle til lire på dernede, da kursen ændrer sig meget fra dag til dag.

Havde I da lire med hjemmefra?

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Pernille08 skriver:

atså jeg var der sidste år, 1 barn og 2 voksne , vi vekslede 5000 danske til deres hjemmefra, der udover havde jeg dankort med og kunne derfor hæve i automater , det koster 35 kr at hæve i automat .

Vi var afsted 14 dage .. og brugte 10000 kr , men vi sparede på intet og have et spædbarn med ..

Tak for svar.

De 10.000 var det så også for mad?

Jeg har bestilt all-inclusive, så mad og drikkevarer er inkluderet under hele opholdet

Anmeld

31. maj 2012

mortilnoahogmelina

PT skriver:

Tak for svar.

De 10.000 var det så også for mad?

Jeg har bestilt all-inclusive, så mad og drikkevarer er inkluderet under hele opholdet

Vi havde os all inclusiv ..

Men middagsmaden var ofte kedelig og vi kunne kun få drikkevare til kl 22 , resten skulle man selv købe og have på værelset , så både og .. vi købte jo så drikkevare til værelset og når vi var nogen steder og som regl noget is mad osv når vi var andre steder ..

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Pernille08 skriver:

Vi havde os all inclusiv ..

Men middagsmaden var ofte kedelig og vi kunne kun få drikkevare til kl 22 , resten skulle man selv købe og have på værelset , så både og .. vi købte jo så drikkevare til værelset og når vi var nogen steder og som regl noget is mad osv når vi var andre steder ..

Jeg tror ikke, vi skal ud og spise andre steder mere end højest en gang, og is på hotellet er inkluderet i prisen.

Hvis man ikke kan få drikkevarer efter kl. 22, skal jeg måske købe noget vand og cola til værelset, men det kan vel ikke blive så dyrt, hvis jeg køber det i en butik

Jeg overvejer, om vi skal på en dagsrejse til Samos, en græsk ø der ligger lige ved siden ad. Hvis vi skal det, skal vi købe frokost mm, mens vi er der + selve turen.

Jeg vil på lidt shopping, men ikke så meget da børnene jo ikke vil synes, det er vildt spændende.

Så jeg har tænkt ca 350 euro - lyder det ok, tror du?

Anmeld

31. maj 2012

tarkoflen

Jeg har en mor, der er bankdame, og hun kunne aldrig drømme om at veksle hjemmefra, da det er noget billigere at hæve dernede. Det koster ca. 30-40 kr. pr. gang at hæve, så hvis man hæver ok store beløb, så er det meget billigere

Rigtig god tur

Anmeld

31. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
tarkoflen skriver:

Jeg har en mor, der er bankdame, og hun kunne aldrig drømme om at veksle hjemmefra, da det er noget billigere at hæve dernede. Det koster ca. 30-40 kr. pr. gang at hæve, så hvis man hæver ok store beløb, så er det meget billigere

Rigtig god tur

Ville hun heller ikke veksle til Euro først?

Godt med et råd fra en bankdame

Anmeld

31. maj 2012

mortilnoahogmelina

PT skriver:

Jeg tror ikke, vi skal ud og spise andre steder mere end højest en gang, og is på hotellet er inkluderet i prisen.

Hvis man ikke kan få drikkevarer efter kl. 22, skal jeg måske købe noget vand og cola til værelset, men det kan vel ikke blive så dyrt, hvis jeg køber det i en butik

Jeg overvejer, om vi skal på en dagsrejse til Samos, en græsk ø der ligger lige ved siden ad. Hvis vi skal det, skal vi købe frokost mm, mens vi er der + selve turen.

Jeg vil på lidt shopping, men ikke så meget da børnene jo ikke vil synes, det er vildt spændende.

Så jeg har tænkt ca 350 euro - lyder det ok, tror du?

Hmm , det er ca 2600 kr i dk har jeg lige regnet ud ..

Jamen det kan man ganske udemærket sagtens leve for der nede , man ge rejser helt uden nogen lommepenge ..

Jeg ville dog altid nok som jeg er som person have ekstra penge med , om ik andet i danske det veksler de os , eller et dankort ..

Jeg har altid alt for mange penge med .
skal lige siges vi købte os smykke osv da vi var der nede altså ægte smykker .. en som vi altid handler med når vi kommer der har været der mange gange .

På vores hotel var is nemlig ik med i all inclusiv , men det er nok forskelligt var selskab til selskab ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.