Nu som Moar skriver:
Min datter tog aldrig sutten, selvom jeg forsøgte mange, mange gange..
Til dem med samme 'problem' - hvad gør i ved puttetid? Min datter er nu lige om snart 6 måneder, og ville egentlig gerne at det snart blev nemmere at få hende til at sove...
Om dagen falder hun i søvn - kun hvis jeg går med barnevognen, ammer hende i søvn, eller binder hende i en fastvikle hos mig, hvor jeg så går rundt med hende..
Om aftenen - skal jeg sidde/gå rundt med hende imens jeg ammer hende og vugger hende i armene, indtil hun overgivet sig og falder i søvn, hvorefter jeg med lidt held kan lægge hende i vuggen og hun så sover videre.. Ofte vågner hun i et hyl/gråd når jeg lægger hende fra mig, og så må jeg tage hende op og fortsætte amningen/vuggeriet... Dette show kan tage fra 20 min op til 2,5 time....... 
Er klar over at min babs lidt er blevet en sut for hende, og det er altså lidt hårdt i længden...
De aftner hvor det er helt galt ligger jeg mig til slut ned i vores seng sammen med hende, hvor hun så falder rimelig hurigt i søvn imens hun dier hos mig....
Nogen gode råd?
Ville ønske jeg kunne ligge hende når hun var træt og hun så selv kunne falde i søvn.. Eller at far ind imellem kunne putte hende, men hun er bare så mega morsyg om aftenen..
Vi har haft nøjagtig samme "problem" her hjemme 
- Oliver ville KUN ammes i søvn, og ikke bruge sut. Kun mors babs
Jeg brugte de første 6 måneder af hans liv på dagligt at bekymre mig om han nogensinde ville "lære" at falde i søvn selv.
For her ammede jeg i søvn, hver evig eneste aften, og ja, gu er det hårdt, men tænk på hvilken tryghed du giver dit barn 
Nå, men oprettede en bruger på et andet babysite, og fandt ud af at jeg ikke var den eneste der ammede mit barn i søvn, og at der var MAAAANGE andre der gjorde det, og også efter barnet havde rundet 6-12 mdr. Og at de faktisk synes det var iorden!
Jeg blev helt rolig inden i, og fortsatte med at amme Oliver i søvn.
Pludselig en dag, da han havde rundet de 8 mdr, ville han ikke mere, han drejede hovedet væk fra babsen, da vi lå i sengen, og lå så og stirrede ud i luften, og faldt i søvn.
Dagen efter skete det samme, dagen efter igen, lagde jeg ham i hans seng efter natbabs, 10 min efter sov han.
Og til tider savner jeg faktisk at amme ham i søvn 
Så mit råd; nyd det!
(og har ingen gode råd, hvis du ikke "orker" mere, for fandt aldrig nogle tricks selv)