Når baby ikke vil bruge sut... Hjæææælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.288 visninger
39 svar
0 synes godt om
30. maj 2012

Københavnermor

Min datter tog aldrig sutten, selvom jeg forsøgte mange, mange gange..

Til dem med samme 'problem' - hvad gør i ved puttetid? Min datter er nu lige om snart 6 måneder, og ville egentlig gerne at det snart blev nemmere at få hende til at sove...

Om dagen falder hun i søvn - kun hvis jeg går med barnevognen, ammer hende i søvn, eller binder hende i en fastvikle hos mig, hvor jeg så går rundt med hende..

Om aftenen - skal jeg sidde/gå rundt med hende imens jeg ammer hende og vugger hende i armene, indtil hun overgivet sig og falder i søvn, hvorefter jeg med lidt held kan lægge hende i vuggen og hun så sover videre.. Ofte vågner hun i et hyl/gråd når jeg lægger hende fra mig, og så må jeg tage hende op og fortsætte amningen/vuggeriet... Dette show kan tage fra 20 min op til 2,5 time.......

Er klar over at min babs lidt er blevet en sut for hende, og det er altså lidt hårdt i længden...

De aftner hvor det er helt galt ligger jeg mig til slut ned i vores seng sammen med hende, hvor hun så falder rimelig hurigt i søvn imens hun dier hos mig....

Nogen gode råd?

Ville ønske jeg kunne ligge hende når hun var træt og hun så selv kunne falde i søvn.. Eller at far ind imellem kunne putte hende, men hun er bare så mega morsyg om aftenen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

2babygirls

Nu som Moar skriver:

Min datter tog aldrig sutten, selvom jeg forsøgte mange, mange gange..

Til dem med samme 'problem' - hvad gør i ved puttetid? Min datter er nu lige om snart 6 måneder, og ville egentlig gerne at det snart blev nemmere at få hende til at sove...

Om dagen falder hun i søvn - kun hvis jeg går med barnevognen, ammer hende i søvn, eller binder hende i en fastvikle hos mig, hvor jeg så går rundt med hende..

Om aftenen - skal jeg sidde/gå rundt med hende imens jeg ammer hende og vugger hende i armene, indtil hun overgivet sig og falder i søvn, hvorefter jeg med lidt held kan lægge hende i vuggen og hun så sover videre.. Ofte vågner hun i et hyl/gråd når jeg lægger hende fra mig, og så må jeg tage hende op og fortsætte amningen/vuggeriet... Dette show kan tage fra 20 min op til 2,5 time.......

Er klar over at min babs lidt er blevet en sut for hende, og det er altså lidt hårdt i længden...

De aftner hvor det er helt galt ligger jeg mig til slut ned i vores seng sammen med hende, hvor hun så falder rimelig hurigt i søvn imens hun dier hos mig....

Nogen gode råd?

Ville ønske jeg kunne ligge hende når hun var træt og hun så selv kunne falde i søvn.. Eller at far ind imellem kunne putte hende, men hun er bare så mega morsyg om aftenen..

Du skal putte hende mens hun er vågen, til natten.
Hun vågner og græder jo fordi du i teori har forladt hende.

Der var et program på t 2 for nylig med et par som sad og rokkede i timevis og sneg hende ned i sengen. Det tog dem en uge at lære hende nye putnings ritualer og nu sov hun igennem.

Anmeld

30. maj 2012

raca

jeg har altid ammet mine i søvn i sengen for der var de skermet for indtryk.. de har kun sjældet vågent op igen.. før næste gang de skulle ammes.. ingen af mine har brugt sut.

den teori med at barnet føler sig forladt når man forlader det efter det er faldet i søvn.. holder ikke helt.. nogle børn har så stærke overleveses instikter fra urtiden af at de når de er så små.. SKRIGER når de vågner alene.. ligegyldigt hvad.. da børn jo ikke er lavet til at sove selv og alene. det er en vestlig forventning til dem.. og rimligt unaturligt.

Anmeld

30. maj 2012

raca

Tina&Martin skriver:

Der var et program på t 2 for nylig med et par som sad og rokkede i timevis og sneg hende ned i sengen. Det tog dem en uge at lære hende nye putnings ritualer og nu sov hun igennem.

ja men de lod hende jo SKRIGE sig i søvn på sundhedsplejskens opfordrig..

læs her om virkningerne

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

Tina&Martin skriver:

Men jeg har også forsøgt at putte hende når hun stadig er vågen, men hun græder så snart jeg gør bevægelse til at lægge hende i vuggen... Og de gange hvor hun har været ok glad når jeg har puttet hende i vuggen, græder hun efter kort tid..... Jeg har prøvet både at stå så hun kan se mig, så hun ikke kan se mig, forlade rummet, synge, vugge, ikke vugge, snakke stille, lidt lys tændt, ingen lys tændt, osv. osv. osv. osv...

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

raca skriver:

jeg har altid ammet mine i søvn i sengen for der var de skermet for indtryk.. de har kun sjældet vågent op igen.. før næste gang de skulle ammes.. ingen af mine har brugt sut.

den teori med at barnet føler sig forladt når man forlader det efter det er faldet i søvn.. holder ikke helt.. nogle børn har så stærke overleveses instikter fra urtiden af at de når de er så små.. SKRIGER når de vågner alene.. ligegyldigt hvad.. da børn jo ikke er lavet til at sove selv og alene. det er en vestlig forventning til dem.. og rimligt unaturligt.

Så de sover/sov i jeres seng altid...?

Kunne du godt gå når de var faldet i søvn, eller måtte du gå i seng samme tid som dem?

Kom de i seng nogenlunde samme tid hver dag?

Hvad gjorde du om dagen?

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

raca skriver:

ja men de lod hende jo SKRIGE sig i søvn på sundhedsplejskens opfordrig..

læs her om virkningerne

Puha, det kunne jeg aldrig byde min datter...

Anmeld

30. maj 2012

raca

Nu som Moar skriver:

Så de sover/sov i jeres seng altid...?

Kunne du godt gå når de var faldet i søvn, eller måtte du gå i seng samme tid som dem?

Kom de i seng nogenlunde samme tid hver dag?

Hvad gjorde du om dagen?

de sov sov ikke i min seng.. men i sengen ved siden af.. dvs de har sovet på boksmadres sikret så de ikke kunne falde ud eller sidevogns seng så de ej heller kunne falde ud.  + i slyngevugge så de stadig beholdt den omsluttede føelse som de havde i viklen, eller når man holdt om dem+ den bevægede sig når de gav sig.

intil de var omkring 5-7 mdr har jeg bare bænket mi i sofaen om aften med ammepude og fjenbetjæning og amment og set tv..

derefter har de kunne sove alene i ca 2-3 timer om aftenen

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

Dobbelt

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

raca skriver:

de sov sov ikke i min seng.. men i sengen ved siden af.. dvs de har sovet på boksmadres sikret så de ikke kunne falde ud eller sidevogns seng så de ej heller kunne falde ud.  + i slyngevugge så de stadig beholdt den omsluttede føelse som de havde i viklen, eller når man holdt om dem+ den bevægede sig når de gav sig.

intil de var omkring 5-7 mdr har jeg bare bænket mi i sofaen om aften med ammepude og fjenbetjæning og amment og set tv..

derefter har de kunne sove alene i ca 2-3 timer om aftenen

Vi bruger også slyngevuggen... I starten da vi brugte den, kunne hun faktisk godt selv falde i søvn i den.. Hun hyggede sig så meget... Men jeg ved ikke om det er fordi hun måske bliver overstimuleret, at hun ikke kan lukke af om aftenen?? Vi har ofte ret mange aktiviteter på en dag, og ofte mange dage i træk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.