Når baby ikke vil bruge sut... Hjæææælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

raca

Nu som Moar skriver:

Vi bruger også slyngevuggen... I starten da vi brugte den, kunne hun faktisk godt selv falde i søvn i den.. Hun hyggede sig så meget... Men jeg ved ikke om det er fordi hun måske bliver overstimuleret, at hun ikke kan lukke af om aftenen?? Vi har ofte ret mange aktiviteter på en dag, og ofte mange dage i træk...

hvis det havde været mine børn havde det været der problemet lå..

særligt for den ene af dem.. hvis vi det første år tog i byen kunne vi godt forvente ikke og sove om natten..

når 2 var lidt bedre.. og vi kunne tage i byen 1-2 gange om ugen, uden brok.. men flere dage i træk kunne vi ikke.. eller jo vi kunne handle ind og sådan.

men ikke besøg, ol med uro og mange folk omkring og hvor der skret merget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Københavnermor

Det kunne godt være jeg skulle slå bremsen i og så tage et par hjemmedage og se om det hjælper lidt....

Har tænkt om det kunne være det, men hun sover godt til middag når vi er ude, og hun elsker besøg... Men hun er jo så lille endnu at hun ikke selv kan lukke af år det bliver for meget...

Åhhh det er lidt svært, hvor meget er for meget???

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

raca skriver:

hvis det havde været mine børn havde det været der problemet lå..

særligt for den ene af dem.. hvis vi det første år tog i byen kunne vi godt forvente ikke og sove om natten..

når 2 var lidt bedre.. og vi kunne tage i byen 1-2 gange om ugen, uden brok.. men flere dage i træk kunne vi ikke.. eller jo vi kunne handle ind og sådan.

men ikke besøg, ol med uro og mange folk omkring og hvor der skret merget

Jeg glemte at citere, se ovenover...

Anmeld

30. maj 2012

raca

Nu som Moar skriver:

Det kunne godt være jeg skulle slå bremsen i og så tage et par hjemmedage og se om det hjælper lidt....

Har tænkt om det kunne være det, men hun sover godt til middag når vi er ude, og hun elsker besøg... Men hun er jo så lille endnu at hun ikke selv kan lukke af år det bliver for meget...

Åhhh det er lidt svært, hvor meget er for meget???

det lære man.. langsomt.. og det kommer helt an på barnet.. og ja nogle børn er bare ikke gode til at sige fra men sluger alt når de er ude.. også reagere de når de kommer hjem

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

raca skriver:

det lære man.. langsomt.. og det kommer helt an på barnet.. og ja nogle børn er bare ikke gode til at sige fra men sluger alt når de er ude.. også reagere de når de kommer hjem

Jeg må vist give det et ærligt forsøg... Tak for dine gode og brugbare svar!

Anmeld

30. maj 2012

2babygirls

raca skriver:

ja men de lod hende jo SKRIGE sig i søvn på sundhedsplejskens opfordrig..

læs her om virkningerne

Jeg skriver ikke at hun skal lade hende skrige sig selv i søvn, jeg siger bare at hun skal vide at mor ikke forlader hende i søvnen

Anmeld

30. maj 2012

2babygirls

Nu som Moar skriver:

Men jeg har også forsøgt at putte hende når hun stadig er vågen, men hun græder så snart jeg gør bevægelse til at lægge hende i vuggen... Og de gange hvor hun har været ok glad når jeg har puttet hende i vuggen, græder hun efter kort tid..... Jeg har prøvet både at stå så hun kan se mig, så hun ikke kan se mig, forlade rummet, synge, vugge, ikke vugge, snakke stille, lidt lys tændt, ingen lys tændt, osv. osv. osv. osv...

Vi har også haft periode hvor vores pige ikke ville have vi gik, og så har hun simpelthen sovet hos os. Det har tit været omkring tigerspringene at hun har haft ekstra behov, og bagefter har vi bedre kunnet putte hende.
Her er det en tøjbamse der har 1 pladsen over sutten. Måske I skal prøve at øve mere med sådan en, så hun har en tilknytning til noget, der kan give hende samme tryghed som en sut

Anmeld

30. maj 2012

raca

Tina&Martin skriver:

Jeg skriver ikke at hun skal lade hende skrige sig selv i søvn, jeg siger bare at hun skal vide at mor ikke forlader hende i søvnen

jammen der er det evige dilemme ved det udsagn..

barnet skal vide at det er forladt inden det falder i søvn.. men hvis det slet ikke VIL forlades og derfor græder hvad gør man så.og barnet falder jo nødvendigvis ikke i søvn selv.. eller undlader og græde forde man forlader rummet iden det sover..

mine børn har intil de var 4-5 år ledt efter mig når de vågnede ligegyldigt om jeg var der eller ej når de faldt i søvn. så for mig virkede det at være der når de faldt i søvn.. for sov de bedre, da de var faldet trykke i søvn. hvis jeg forlod dem inden de sov, var de utrykke og sov rigtig dårligt

så jeg tror ikke på teorien

Anmeld

30. maj 2012

Københavnermor

Tina&Martin skriver:

Vi har også haft periode hvor vores pige ikke ville have vi gik, og så har hun simpelthen sovet hos os. Det har tit været omkring tigerspringene at hun har haft ekstra behov, og bagefter har vi bedre kunnet putte hende.
Her er det en tøjbamse der har 1 pladsen over sutten. Måske I skal prøve at øve mere med sådan en, så hun har en tilknytning til noget, der kan give hende samme tryghed som en sut

Hvordan 'øver' jeg med en tøjbamse?? rigtig god ide.. Håber det virker..

Anmeld

30. maj 2012

2babygirls

Nu som Moar skriver:

Hvordan 'øver' jeg med en tøjbamse?? rigtig god ide.. Håber det virker..

Altid hav den omkring hende. Tror Madeleine rigtig blev knyttet da hun var over 9 mdr, og hun kan ikke undvære en bestemt nu til natten.
Vi puttede hende med 1-2 bamser i sengen og barnevognen, og idag hænger den konstant under den ene arm, og vi skal faktisk gemme den lidt for at hun bedre meget med andet legetøj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.