Mødregruppe??:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

lycly

Sundhedsplejersken sætter en sammen med nogle andre jævnaldrende mødre i området. Og kun førstegangsmødre.

Jeg startede i en mødregruppe hvor jeg bare slet ikke klingede med dem. Så jeg ringede til min sunhedsplejerske og sagde, at jeg ikke ville være i den mødregruppe. Så gik der en måneds tid, så ringede hun og spurgte om jeg ville med i en ny gruppe hun var ved at sammensætte. Og jeg tænkte, at det er da værd at prøve. Og så blev jeg sat sammen med nogle super søde piger, og vi klingede MED det samme Så det kan måske tage lidt tid at finde en god mødregruppe - men det er virkelig det værd for det er SÅ hyggeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Darling<3

Taniakb skriver:

Ikk rigtigt.. Altså sundhedsplejsken sagde at hun ikke rigtig ku komme til at gi mig en gruppe med piger på min alder.. Så om det gjorde noget at der var lidt mere spredt i aldersgruppen..

Jeg er den yngste på 23 og så er de andre i midten af 30'erne og en i 40'erne..

Vi bor i en lille kommune, så der var ik så mange nybagte mødre på samme tid..

Øv, men sådan er det desværre at bo i en mindre kommune!

Var du glad for at være i gruppen, til trods for den "store" aldersforskel??

Anmeld

30. maj 2012

Maja_4000

Min sp spurgte om jeg var interesseret og jeg bad så selv om at komme i en gruppe kun med unge mødre

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

pemiro skriver:

Det var jeg også meget i tvivl om, og spurgte derfor min JM til sidste besøg.
hun fortalte mig, at sundhedsplejersken får besked når man har født, og så udfra dem hun får besked om, vil hun danne en mødregruppe.

Okay, så er det måske ikke så utrykt alligevel

Må se tiden an og se hvad der kommer af gruppe i nærheden af mig, er dog lige flyttet, så det kunne være jeg skulle få ringet lidt rundt så de ved at jeg er landet i byen Hehe...

Anmeld

30. maj 2012

LinLin

Jeg har prøvet det to gange og vil mene at faktoren om hvorvidt man er førstegangsmor eller flergangsditto er den vigtigste faktor!

Jeg var 22 første gang og kom i en gruppe med to på 35, en på 26, en på 27 og en på 29. Tænkte da også første de var "gamle", men de var jo sådan set ikke nået længere i livet end mig (tre af dem var også studerende!)

Anden gang var jeg så 26 og stadig yngst De andre der havde også to børn og var mellem 29 og 35 -og så en på 54 med 3 børn. Hende den ældste havde vi ikke meget tilfælles med men hun kom da næsten hver gang. Vi er stadig 4 der ses engang i mellem (vi er flyttet siden).

Giv det en chance selvom de andre skulle være lidt ældre

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

FruK skriver:

Sundhedsplejersken finder så vidt muligt nogen, som matcher nogenlunde i forhold til termin, geografi, alder, om man er førstegangsfødende/hvor mange/hvor gamle børn man har osv.

Man får tilbudt en ny mødregruppe for hver gang, fordi det jo ikke er sikkert, at dem fra den første skal have barn og er på barsel igen.

Men det står jo en frit for at fortsætte med grupperne, så længe man har lyst. Når sundhedsplejersken har sat gruppen sammen, styrer man selv resten - hvor tit, hvordan, hvor længe man vil mødes osv.

Okay, det lyder alligevel ikke et så skræmmende så

Men ellers kan man vel egenligt også bare danne sin egen gruppe? Hvis man nu feks har nogle herinde fra baby, som man gerne vil i gruppe med - så bliver det jo bare meget privat fra starten af

Synes jeg har fået et andet syn på sådan noget mødregruppe, så nu må vi se hvad tiden bringer!

Tak for svaret!!

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

Frejsmor skriver:

Nej nemlig.. Ååh jamen der gik faktisk et godt stykke tid inden vi startede, fordi der skulle samles en gruppe i nærheden og ja det kræver jo at der er nogle damer der føder..

Men min søn er fra d. 30/9-2011 og vi havde vores første møde mener det var d. 15/12-2011 og så kom der lige jul osv. så vi startede først rigtigt op hos hinanden i januar i år..

Man går så længe der er fælles lyst og interesse, en enkelt i min mødregruppe har en datter på 3 i forvejen og hun har stadig kontakt til sin mødregruppe i ny og næ..

Men man må selvfølgelig gå udfra at hyppigheden af møder falder når barslen er ovre..

Hehe, ja - det kræver at det er nogle mødre at tage af Surt at være i gruppe med sig selv bare

Okay, det var alligevel lidt sent , eller hvad?
Har jo ikke prøvet det endnu, men troede måske at ens barn var omkring de 2 mdr når man startede?!:/

Jeg må vente og se hvad tiden bringer - kan kun håbe på at ramme en gruppe der er helt perfekt!

Tusinde tak for svaret!

Anmeld

30. maj 2012

FruK

Darling<3 skriver:

Okay, det lyder alligevel ikke et så skræmmende så

Men ellers kan man vel egenligt også bare danne sin egen gruppe? Hvis man nu feks har nogle herinde fra baby, som man gerne vil i gruppe med - så bliver det jo bare meget privat fra starten af

Synes jeg har fået et andet syn på sådan noget mødregruppe, så nu må vi se hvad tiden bringer!

Tak for svaret!!

Ja, man kan selvfølgelig godt danne sin egen. Jeg har lige været på café med nogen jeg mødte på nettet, da jeg ventede min søn. Vores børn er 9 år nu, og vi ses stadig.

Den mødregruppe sundhedsplejersken laver, kan man være heldig eller uheldig med. Selvom man har samme alder og lige mange børn, er det jo ikke sikkert, at man svinger særlig godt.  Der er intet skræmmende ved det - hvis man ikke får lyst til at blive ved med at ses, lader man det jo bare løbe ud i sandet.

Jeg skal helt klart i mødregruppe igen - for det er nu meget rart, når nu alle andre er på arbejde, og man tuller rundt med en bebs derhjemme. Men om det er nogen, man svinger så godt med, at man bliver ved med at ses - det finder man kun ud af, ved at gøre det. 

Anmeld

30. maj 2012

chael

I min kommune, der sætter sundhedsplejersken den sammen.

Hun finder ca 6 mødre, der bor tæt på hinanden, der har født inden for samme tidsrum ca

Vi mødes 1 gang om ugen. Hvis man ikke kan komme hver uge, og skal noget andet, kommer man bare næste uge. For hvis man mødes hver 14. Dag og ikke kan den ene dag, så går der 1 md før end man ser hinandnen.

Jeg har været SÅ glad for min mødregruppe.

Og min sp har lavet en "indkaldelse" til mødregruppe. Og først spørger hun jo om man er interesseret

*C

Anmeld

30. maj 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Darling<3 skriver:

Okay, så jeg skal ikke forvente at komme i gruppen med hende der har 5 børn og er 50 år gammel?? Altså, vi har jo intet til fælles..!

Kunne du ikke bare blive i den gruppe du havde først, eller bliver man flyttet når man venter flere børn?

Hende der er 50 år og 5 børn kan skam være til stor hjælp !! Prøv at tænk hvilke erfaringer hun har  Desuden er alle jo pt i samme båd - man har lige fået en lille ny og de tanker/frustrationer man har er jo fælles for  alle. Synes du skal ta' det som en oplevelse og skulle det ikke være noget for dig, jamen så springer du jo bare fra ! 

Held og lykke med det hele...

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.