Mødregruppe??:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2012

Taniakb

Darling<3 skriver:

Kunne du ikke stille nogle krav til din gruppe så??

Tænker på alderen og sådan nogle ting

Ikk rigtigt.. Altså sundhedsplejsken sagde at hun ikke rigtig ku komme til at gi mig en gruppe med piger på min alder.. Så om det gjorde noget at der var lidt mere spredt i aldersgruppen..

Jeg er den yngste på 23 og så er de andre i midten af 30'erne og en i 40'erne..

Vi bor i en lille kommune, så der var ik så mange nybagte mødre på samme tid..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2012

Darling<3

Frejsmor skriver:

Bare rolig, din sundhedsplejerske, vil sætte dig sammen med nogen som fortrinsvis er førstegangsmødre(hvis det er det du er), bor tæt på og er nogenlunde på alder med dig, og har børn på nogenlunde alder med dit, så langt hen ad vejen det kan lade sig gøre..

Min sundhedsplejerske samsatte en gruppe og vi mødtes første gang oppe i sundhedsplejen og derfra aftalte vi at mødes hos en af mødrene en fast dag om ugen..

Super, det lyder jo ikke helt tosset så

Er førstegangs gravid, så ville ikke have en dyt til fælles med en der har 5 børn, det ville jo være helt skævt!

Hvor gammel var dit barn da i startede i mødregruppe?? og hvor længe går man?

Anmeld

30. maj 2012

pemiro

Darling<3 skriver:

Tråden ligger sikkert forkert, men aner ikke hvor jeg ellers skal smide den

Hvordan fungere det med sådan en mødregruppe der??

Er det noget man selv får bygget op eller kan man finde mødrene gennem sin sundhedsplejerske??

Satser ikke på at der pludselig bliver banket på min dør høhø...

Det var jeg også meget i tvivl om, og spurgte derfor min JM til sidste besøg.
hun fortalte mig, at sundhedsplejersken får besked når man har født, og så udfra dem hun får besked om, vil hun danne en mødregruppe.

Anmeld

30. maj 2012

FruK

Okay, så jeg skal ikke forvente at komme i gruppen med hende der har 5 børn og er 50 år gammel?? Altså, vi har jo intet til fælles..!

Kunne du ikke bare blive i den gruppe du havde først, eller bliver man flyttet når man venter flere børn?

Sundhedsplejersken finder så vidt muligt nogen, som matcher nogenlunde i forhold til termin, geografi, alder, om man er førstegangsfødende/hvor mange/hvor gamle børn man har osv.

Man får tilbudt en ny mødregruppe for hver gang, fordi det jo ikke er sikkert, at dem fra den første skal have barn og er på barsel igen.

Men det står jo en frit for at fortsætte med grupperne, så længe man har lyst. Når sundhedsplejersken har sat gruppen sammen, styrer man selv resten - hvor tit, hvordan, hvor længe man vil mødes osv.

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

Wimmie skriver:

Du kan godt sige til din sundhedsplejerske hvad du ønsker af din mødregruppe; alder, antal børn osv.
Men det kommer meget an på hvor du bor - min første mødregruppe blev samlet af dem der nu var, da jeg boede i en meget lille by. Min anden mødregruppe er meget på "lige fod" - vi er alle mellem 25 og 30 og førstegangsfødende (bor i Fredericia)

Så prøv at spørg hende 

Okay, må hellere lige høre hende ad så - det ville være rart hvis man lidt selv kunne være med til at vælge sin gruppe!!

Tror Lyngby-Taarbæk er en nogenlunde stor kommune, men aner det ikke - må jo se hvad der kommer af forslag

Mellem 25 og 30 er også meget passende når i alle er i den alder - tænkte bare at det ville være virkelig irriterende at ende i gruppe ned en på 17 og 2 på 40:/ der er jo ikke nogen fællesnævner

Anmeld

30. maj 2012

Frejsmor

Darling<3 skriver:

Super, det lyder jo ikke helt tosset så

Er førstegangs gravid, så ville ikke have en dyt til fælles med en der har 5 børn, det ville jo være helt skævt!

Hvor gammel var dit barn da i startede i mødregruppe?? og hvor længe går man?

Nej nemlig.. Ååh jamen der gik faktisk et godt stykke tid inden vi startede, fordi der skulle samles en gruppe i nærheden og ja det kræver jo at der er nogle damer der føder..

Men min søn er fra d. 30/9-2011 og vi havde vores første møde mener det var d. 15/12-2011 og så kom der lige jul osv. så vi startede først rigtigt op hos hinanden i januar i år..

Man går så længe der er fælles lyst og interesse, en enkelt i min mødregruppe har en datter på 3 i forvejen og hun har stadig kontakt til sin mødregruppe i ny og næ..

Men man må selvfølgelig gå udfra at hyppigheden af møder falder når barslen er ovre..

Anmeld

30. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Darling<3 skriver:

Okay, så jeg skal ikke forvente at komme i gruppen med hende der har 5 børn og er 50 år gammel?? Altså, vi har jo intet til fælles..!

Kunne du ikke bare blive i den gruppe du havde først, eller bliver man flyttet når man venter flere børn?

Her er man normalt inddelt i første gangs fødende og flere gangs fødende, netop for at man så er ca samme sted i livet. Dog ka der jo godt være stor alders forskel på mødrene, men det betyder ik noget. Man mødes jo for at hygge og snakke baby og mange andre ting. Vi tog bla i baby bio og cafe osv. Vi mødtes en gang om ugen og vi var 6 i gruppen. 

Der var aldrig nogen konkurence om at ha det mest ryddet hjem, hvem der var bedst til at bage boller og kage osv. Vi mødtes bare hos hinanden på skift, nogle bagte selv, andre købte osv.

Jeg ses stadig med nogle af de andre fra thea's mødre gruppe og thea går i børnehave med 2 af ungerne. 

Jeg kommer nok i gruppe med en af de andre, som også ska føde til sommer, så det bliver hyggeligt! Vh stine

Anmeld

30. maj 2012

LotusCPH

Darling<3 skriver:

Tråden ligger sikkert forkert, men aner ikke hvor jeg ellers skal smide den

Hvordan fungere det med sådan en mødregruppe der??

Er det noget man selv får bygget op eller kan man finde mødrene gennem sin sundhedsplejerske??

Satser ikke på at der pludselig bliver banket på min dør høhø...

Fik afvide af min sundhedpl. at de kun lavede en gruppe her i ølstykke/egedal hvis der var min. 6. kvinder som 1. gangs til at lave en gruppe- 

Lidt synd - så spurgte til hvorfor hun ikke lavede et mixet hold - så det bliver det nok til.

Men ja hør Sundh. pl  

Anmeld

30. maj 2012

Darling<3

Babyklar skriver:

neej det ville jeg ikke mene man har ... da jeg startet var der en dame og hendes barn, hun kom kun den ene gang, så meldte hun sig ud ..

men det handler jo ikk om at bedømme, det handler om at hygge sig, snakke og lege med børnene

neej, min sp prøvede at danne en gruppe tæt på min bopæl, men voksne på min egen alder .. så jeg endte med en på 22år + et barn og 2 på 27 med to børn hver .. og en på 25 med et barn.. dejlig mødregruppe..

Det kunne være at hun ikke følte at hun passede ind, siden hun meldte sig ud..

Det lyder som en okay hyggelig gruppe, synes måske det er lidt ærgeligt at der var 2, med 2 børn - men det har sikkert været hyggelige alligevel!

Går du stadig i den gruppe?

Anmeld

30. maj 2012

Moar2011

Det kunne være at hun ikke følte at hun passede ind, siden hun meldte sig ud..

Det lyder som en okay hyggelig gruppe, synes måske det er lidt ærgeligt at der var 2, med 2 børn - men det har sikkert været hyggelige alligevel!

Går du stadig i den gruppe?

naarj, der lagde andre ting til grunde

men husk selv at gør nået for at føle du er en del af fællesskabet..

det var altså en KÆMPE fordel, for der er og kommer en masse ting man ku spørge dem om, i det det havde prøvet det før .. så det var klart en PLUS

hvorfor skulle det være en ulempe ?

neej desværre ikke, da vi alle er startet på job, og derved gør det svært at finde en dag hvor vi alle 4 kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.